14:53:57 - پنج‌شنبه 29 نوامبر 2018
پایان ریاست پهلوان؛
آیین معارفه رئیس جدید امور عشایری شهرستان پارس آباد برگزار شد
در حاشیه این مراسم از زحمات اسلام پهلوان بعنوان ریاست سابق اداره امور عشایر شهرستان پارس آباد با اهدای لوح تجلیل و معرفت باباوند نیز بعنوان رئیس جدید اداره امور عشایری شهرستان پارس آباد معارفه گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ ظهر امروز پنج شنبه مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید اداره جهاد عشایری شهرستان پارس آباد برگزار گردید.

حاجی پور معاون سیاسی اجتماعی فرهنگی شهرستان پارس آباد در این مراسم توانمندی های عشایر بویژه عشایر شاهسون مغان را بسیار ویژه ارزیابی کرد و گفت: ظرفیت های عشایر با توجه به حجم تولیدات و فراوری هایی که در طول سال انجام می دهند،قابل توصیف و ستودنی است.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای عشایر در زمینه فرهنگی و گردشگری ، مرزبانی و اکوتوریسم در طول سالهای اخیرگفت: هر آلاچیق عشایر بعنوان یک کارگاه تولیدی در کشور بوده و به فضل پروردگار با شروع بهره برداری از شبکه پایاب خدافرین و واگذاری اراضی، مشکلات این قشر زحمتکش مرتفع نیز خواهد شد.

حاجی پور از اسکان بیش از ۴۰ درصد عشایر استان در شهرستان پارس آباد سخن گفت و تصریح کرد: از سه میلیون و ۸۸۰ هزار واحد دامی عشایر در کل استان ۱ میلیون و ۵۱۵ هزار واحد دامی مربوط به عشایر شهرستان پارس آباد مغان است که معادل ۳۹درصد این رقم را شامل می شود.

او همچنین از توان بالای تولیدات عشایر شاهسون پارس آباد مغان در دیگر زمینه های تولیدی همچون گوشت،پشم،شیر و سایر واحدهای تولیدی نیز خبر داد و افزود: از ۲۸ هزار تن گوشت تولیدی عشایر کل استان ۱۰ هزار تن ، از ۲۴۰ هزار تن شیر تولیدی ۴۳ هزار تن و افزون بر ۱۵۰۰ تن پشم نیز مربوط به عشایر شهرستان پارس آباد می باشد که در نوع خود قابل توجه و ستایش است.

معاون سیاسی فرماندار شهرستا پارس آباد از تخصیص بیش از ۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری به عشایر استان خبر داد و گفت: از این میزان تسهیلات بیش از ۴ میلیارد تومان جذب طرح های اشتغالزایی در مناطق عشایری شهرستان پارس آباد شده است.

حاجی پور از اهمیت بالای تامین آب برای عشایر نیزسخن گفت و تاکید کرد: در جهت تامین آبرسانی آشامیدنی پایدار به ۳۲ روستا و قشلاقات عشایری بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار ملی جهت تکمیل پروژه آبرسانی مجتمع احمدلو و ۱ میلیارد تومان اعتبار نیز جهت تهیه ۲۲۰۰ متر لوله برای انتقال و ایجاد انشعاب به سکونت گاههای عشایر تخصیص یافته است.

در پایان این مراسم از زحمات اسلام پهلوان بعنوان ریاست سابق اداره امور عشایر شهرستان پارس آباد با اهدای لوح تجلیل و عباس باباوند نیز بعنوان رئیس جدید اداره امور عشایری شهرستان پارس آباد معارفه گردید.

گزارش: رضا امیرپور

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 891
  • بازدید دیروز: 1407
  • کل بازدیدها: 4897399
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي