14:25:09 - شنبه 15 سپتامبر 2018
خبر خوش استاندار درباره اصلی‌ترین مطالبه مردم اردبیل ؛
اتصال اردبیل به خط ریلی آذربایجان زودتر از استان‎های همجوار
استاندار اردبیل گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته نه تنها راه آهن اردبیل در زمان تعیین شده به خط ریلی سراسری متصل می شود بلکه خط ریلی اردبیل زودتر از استانهای همجوار به خط ریلی بین‌المللی جمهوری آذربایجان متصل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ارس رسا ، استاندار اردبیل در نشست هم‌اندیشی استاندار اردبیل با مدیران رسانه‌های استان اردبیل، شامگاه چهارشنبه در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل، تاکید کرد: با راهکارهای نوین از جمله منطقه آزاد، مناطق ویژه اقتصادی و اتصال ریلی به شبکه سراسری و از همه مهم‌تر اتصال به آذربایجان گام های بزرگی برای جبران عقب ماندگی تاریخی اردبیل برداشته خواهد شد.

وی اضافه کرد:  اتصال ریلی شریان اقتصادی استان اردبیل را به اقتصاد جهانی پیوند داده و شاهد توسعه استان خواهیم بود.

بهنام جو  از حل مشکل پروژه راه آهن میانه – اردبیل از محل فاینانس داخلی خبر دادو گفت:  فاینانس ۷۵۰ میلیاردی راه‌آهن میانه – اردبیل مراحل اداری را سپری کرده و به زودی با نخستین پرداختی پروژه در دو شیفت کاری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: روز شمار پروژه راه‌آهن اردبیل فعال شده و راه آهن اردبیل در زمان تعیین شده به خط ریلی سراسری متصل می شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات مطالعاتی پروژه راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد، اظهار داشت: درصدد هستیم تا این پروژه از سال آینده وارد ردیف بودجه شود که با تحقق این امر، خط ریلی اردبیل- جمهوری آذربایجان  زودتر از خط ریلی استانهای همجوار متصل و به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: با تصویب منطقه آزاد اردبیل و اتصال ریلی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان، حوزه قفقاز و آسیای میانه،پازل توسعه استان اردبیل تکمیل شده و بی تردید افق  ۱۴۰۰ برای اردبیل قطعا امید بخش است.

سبلان ما

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 252
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871908
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي