12:58:34 - سه‌شنبه 13 اکتبر 2020
استاندار اردبیل:
احداث سازه های گلخانه ای ۵برابر افزایش یافت
استاندار اردبیل گفت: در سال گذشته احداث سازه های گلخانه ای در استان ۵۰ هکتار بود که این میزان برای سال جاری به ۲۵۰ هکتار افزایش و هدف گذاری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از محل گلخانه تولید تانتاوو در شهرستان نمین اظهار کرد: در همه نقاط استان ساخت سازه های گلخانه ای با جهش مناسب انجام می شود و بزرگترین گلخانه کشور در شمال استان در حال تکمیل است و با جهش پنج برابری در کل استان اردبیل مواجه هستیم.

وی احداث گلخانه در شهرستان نمین را یکی از فنی ترین و تخصصی ترین گلخانه ها بر شمرد و افزود: سرمایه گذار ابن مجموعه در طول ۴ ماه سازه ها را نصب کرده و دستگاه های مورد نیاز خود را خریداری کرده است و در دهه فجر بطور قطع افتتاح می شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: این واحد اقدام به تولید سالانه ۷۰۰۰شاخه گل از نوع تانتاوو آلمانی می کند که این نوع تولید در منطقه وجود ندارد و مشکل تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت که میزان ۶میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان بود از محل بند الف تبصره۱۸ با پیگیری های انجام شده از بانک کشاورزی حل شد و در هفته آتی اولین قسط آن واریز می شود.

وی با بیان اینکه اکثر تولیدات گلخانه ها صادرات محور هستند گفت: این گلخانه حداقل سالانه ۳۰۰هزار یورو صادرات برای کشور دارد که این واحد و واحدهای دیگر مشابه می توانند در ارز آوری کمک حال اقتصاد و بهداشت کشور شوند.

بهنام جو افزود: با توجه به اقلیم منطقه و موقعیت جغرافیایی آن کشورهای همسایه و آسیای میانه و روسیه نیازمند محصولات گلخانه ای هستند و بهترین بازار هدف برای کشاورزان محسوب می شوند.

در این بازدید مدیران دستگاه های مرتبط ، معاون اقتصادی و فرماندار نمین استاندار اردبیل را همراهی می کردند.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 589
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872245
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي