14:08:00 - چهارشنبه 28 فوریه 2018
ارائه طرح تولید سالانه سی هزار تن محصولات آبزی در پارس آباد
معاون فرماندار پارس آباد از برگزاری جشنواره طبخ غذاهای آبزی در آینده نزدیک خبر داد و گفت:این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ آبزی پروری و تغذیه محصولات آبزی توسط شهروندان برگزار میشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ، جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره طبخ غذاهای آبزی در شهرستان پارس آباد ظهر دیروز سه شنبه با حضور معاون فرماندار پارس آباد و جمعی از مدیران مرتبط با برگزاری این جشنواره در فرمانداری برگزار گردید.

عدالت حاجی پور معاون فرماندار پارس آباد در این جلسه اظهار داشت:این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ آبزی پروری و گنجاندن غذای آبزیان در سبد غذایی و ذائقه شهروندان این منطقه به دلیل ارزش غذایی بالا و سالم بودن آنها برگزار میشود.

حاجی پور استعدادهای بالای شهرستان در ترویج و توسعه این فعالیت اقتصادی را بسیار مناسب و قابل قبول ارزیابی کرد و افزود:با وجود برخورداری از نعمت و پتانسیل آبهای روان

همچون رود ارس و کانالهای متعدد آبیاری پرورش و راه اندازی محصولات آبزی همچون ماهی ، میگو و … میتواند موثر واقع شود.

او با بیان اینکه طرح تولید پرورش محصولات آبزیان در منطقه پیش بینی شده است،افزود:این طرح در راستای ترویج و توسعه محصولات آبزی و پرورش آبزیان دارای ارزش غذایی بالا همچنین ایجاد فرصت های شغلی پایدار و رونق اقتصادی و رشد و توسعه صادرات در شهرستان پارس آباد جهت بررسی و تصویب ارائه شده است.

معاون فرماندار پارس اباد اظهار داشت:پارس اباد رتبه اول تولید ماهیان گرم آبی را به خود اختصاص داده است که در صورت مدیریت مناسب میتوان بصورت متوالی هر شش ماه یکبار به تولید ماهیان سردآبی و گرم آبی اقدام کرد.

حاجی پور تصریح کرد: امسال ۴ میلیون قطعه بچه ماهی سفید در جهت تنوع زیستی در آبهای استان رها سازی خواهد شد.

 

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 5471
  • بازدید دیروز: 9891
  • کل بازدیدها: 4932927
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي