15:09:36 - دوشنبه 23 اکتبر 2017
پورحسین شقلان در نطق میان دستور:
اعتمادسوزی نتیجه کارنامه بانک مرکزی در مدیریت موسسات مالی/شیوع گسترده سرطان در پارس‌آباد به علت آلودگی رودخانه ارس
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مغان، قطب تولیدات محصولات کشاورزی و دامی است لذا به بهره برداری رسیدن فرودگاه پارس آباد نقش بسیار موثری در جهت افزایش محصولات تولیدی به نقاط مختلف دنیا خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا،شکور پورحسین در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۳۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد شهدا، گفت: باید به تلاش های دولت و دستاوردهای کم نظیر مسئولان ارج نهاد؛ به ثمر رساندن برجام، کاهش سطح تنش در روابط خارجی، کنترل شتاب تورم و مهار قیمت ها، اجرای طرح تحول سلامت و ایجاد رضایت مندی در شهروندان و غیره برخی از اقدامات صورت گرفته است.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر در کشور همت و روشن بینی وجود داشته باشد مشکلات مردم حل می شود؛ مدیران و مسئولین عینکشان تیره و تار شده لذا بجای حل مشکل، بحران درست می کنند.

وی ادامه داد: بزرگترین بحران، بی تفاوتی و بی مسئولیتی در قبال مشکلات و معضلات مبتلا به دستگاه تحت مدیریت مدیران عالی رتبه و میانه می باشد؛ آنچنان این مهم عمیق است که امروزه در اذهان عمومی، بحران ساز و درمانگر جای خود را با یکدیگر عوض کرده و مردم اسم برخی از وزارتخانه را به نام وزارت بحران آفرین تغییر داده اند؛ از جمله این دستگاه ها وزارت نیرو و بانک مرکزی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: زمان زیادی است که در سایه بی دقتی وزارت نیرو در صیانت حق آبه کشاورزان مناطق مختلف، شاهد وقوع درگیری و نزاع های دسته جمعی بین شهرستانی و استانی هستیم و طبق اجماع کارشناسان مسائل اجتماعی اگر وضع به همین شکل پیش برود، مسائل حاد امنیتی اصلی ترین عنصری خواهد بود که در کانون اصلی این بحران جاخوش خواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: به وزارت نیرو اخطار می کنم در صورت ادامه بی توجهی این وزارتخانه، بلایی که بر سر زمین های اطراف مسیر زاینده رود آمده، دیر یا زود بر سر زمینهای مغان خواهد آمد؛ حق آبه زمین های دشت مغان در زیمن های بالادستی رودخانه ارس به یغما برده می شود اما وزارت نیرو توجه نمی کند.

پورحسین شقلان افزود: بی دقتی مسئولان بانک مرکزی بحرانی را دامنگیر کشور کرده که به واسطه آن سرمایه اجتماعی کشور آسیب دیده و منجر به اعتماد سوزی شده است؛ در روز روشن و در دید متولیان امر و نهادهای نظارتی عده ای با هر روش و حیله ای با تاسیس موسسات مالی غیرمجاز پس انداز اقشار آسیب پذیر را بالا کشیده و پس از آشکار شدن و قطعیت یافتن کلاهبرداری ماه‌هاست که مالباختگان مابین بانک مرکزی و قوه قضائیه سعی صفاومروه می کنند اما مسئولان متوجه نیستند که وقتی مردم پاسخی درخور دریافت نمی کنند، به این نتیجه می رسند که مسئولان توانایی برخورد را ندارد یا شریک دزد هستیم که در  هر دوحالت نتیجه یکی است.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس بانک مرکزی، تصریح کرد: عده ای از مالباختگان اظهار کردند که اموالشان را از روی اعتماد به حرامخواران از دست نداده اند بلکه به وظایف ذاتی و قانونی بانک مرکزی اعتماد کرده ایم.

وی خطاب به مسئولان، گفت: مسئولان اگر حلال مسائل مملک نیستند برای کشور بحران و مسئله درست نکنید و برای نظام هزینه تراشی نکنید؛ در این خصوص از قوه قضائیه که ذاتا وظیفه فصل خصومت را دارد و مجلس شورای اسلامی نیز به تکالیفش عمل کرده و مطابق ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی جهت رسیدگی خارج از نوبت به دستگاه قضایی فرستاده، مسئولان نیز دستور رسیدگی عادلانه و تسریع در امور را صادر کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به عدم شفافیت نظام برنامه ریزی کشور، ادامه داد: در آستانه ورود به بازه زمانی اجرایی برنامه ششم قرار داریم؛ متاسفانه تاکنون گزارش شفافی از میزان وصول برنامه ها و اهداف از پیش تعیین شده در سال های گذشته مانند هدف رشد اقتصادی کشورمان در منطقه در سال ۱۴۰۴  و غیره ارائه نشده که مردم و مجلس بدانند علت موفقیت یا عدم دستیابی چیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: متاسفانه در اوایل شروع بکار مجلس دهم، دولت لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری – صنعتی که منطقه آزاد مغان نیز بخشی از آن بوده و حقوق مسلم مردم این منطقه است، علی رغم فوریت تصویب آن از سوی دولت انجام نشده است.

پورحسین شقلان تصریح کرد: مغان، قطب تولیدات محصولات کشاورزی و دامی است لذا به بهره برداری رسیدن فرودگاه پارس آباد نقش بسیار موثری در جهت افزایش محصولات تولیدی به نقاط مختلف دنیا خواهد داشت.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: شیوع گسترده بیماری سرطان گوارش در پارس آباد که سونامی سرطان است، امنیت روانی و سلامت جسمی افراد را به مخاطره انداخته است؛ گمانه زنی‌های عمومی بیانگر وجود حجم زیاد فلزات سنگین در آب رود ارس به واسطه تخلیه پسماندهای صنعتی ارمنستان است لذا مسئولان در این خصوص چاره اندیشی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون حداقل ۱۰ بار به مناسبت های مختلف موضوع ساماندهی عشایر مغان را خواستار شدم اما ظاهرا این تقاضا مصداق این بیت شده که “گوش اگر گوش تو، ناله اگر ناله ماست، آنچه به جایی نرسد، فریاد است”./

منبع: خبرگزاری خانه ملت

انتهای پیام/

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871657
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي