13:49:36 - پنج‌شنبه 3 اکتبر 2019
حاجی پور معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان پارس آباد:
اکثریت افراد فاقد کارت هوشمند ملی از طبقه ضعیف جامعه هستند / رشد منفی ثبت وقایع حیاتی در شهرستان پارس آباد
شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان پارس آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان پارس آباد امروز پنج شنبه با حضور حاجی پور معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری، ریاست ثبت احوال و دیگر اعضا عضو شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در فرمانداری شهرستان پارس آباد برگزار شد.

 

معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی شهرستان پارس آباد با تبریک ایام هفته ناجا نیروهای خدوم در این مجموعه را از زحمتکش ترین اقشار جامعه خواند و تصریح کرد: نظم و امنیت داخل کشور و مرزهای جغرافیای ایران مدیون رشادت ها و پاسداری این عزیزان است.

حاجی پور ثبت وقایع چهارگانه را از مهمترین اقدامات کشور در تنظیم جمعیت و ثبت آمار و اسناد هویتی توصیف کرد و یادآور شد: دقت و به روز شدن ثبت وقایع چهارگانه در شهرستان پارس آباد اقدامی است که با تلاش و کوشش اعضای این شورا محقق شده است.

وی به وضعیت ناخرسند و تاسف برانگیز رشد منفی ازدواج و رشد مثبت طلاق در شهرستان پارس آباد اشاره کرد و گفت: جای بسی تاسف دارد که از ۴ ازدواج در این شهرستان یکی به طلاق و جدایی ختم می شود که ناشی از سن پایین ازدواج و خلاء فرهنگی دستگاههای متولی فرهنگی کشور می باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان پارس اباد آمار و تنظیم جمعیت را نقش محوری در توسعه و برنامه ریزی کشور دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر در استان اردبیل تنها شهرستان پارس آباد و مرکز استان دارای رشد جمعیتی بوده و بقیه شهرستانها مستثنی از این قاعده هستند و با کاهش جمعیت مواجه هستند که وضعیتی نگران کننده را بر استان و کشور تحمیل می کند.

حاجی پور گفت: فرزند آوری و ازدواج دو موضوع اساسی در آمار و تنظیم جمعیت بوده و ارتباط مستقیمی با فرهنگ و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم آن جوامع دارد.

وحدتی رئیس ثبت احوال شهرستان پارس آباد نیز در این جلسه از کاهش رشد جمعیت در شهرستان پارس آباد در مقایسه با شش ماهه مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست سال گذشته ۱۵۲۴ مورد ولادت در این شهرستان به ثبت رسیده است که این رقم در شش ماهه نخست امسال ۱۳۴۷ مورد بوده و ۱۷۷ نفر کاهش نشان می دهد.

 

رئیس ثبت احوال پارس آباد همچنین آمار فوتی های شهرستان پارس آباد را نیز رشد منفی اعلام کرد و گفت:آمار وفات نیز از ۳۵۹ نفر فوتی در سال ۹۷ به ۳۱۲ مورد فوتی در سال ۹۸ رسیده است.

وی از کاهش آمار ازدواج از ۹۲۱ مورد به ۸۴۷ مورد خبر داد و افزود: این آمار نگران کننده در حوزه طلاق از ۲۲۶ مورد در شش ماهه نخست سال ۹۷ به ۲۰۴ مورد طلاق در مدت مشابه سال ۹۸ رسیده است.

وحدتی نرخ سالانه ولادت در این شهرستان را ۲۶٫۸۰ نفر در هزار ذکر کرد و ادامه داد: این رقم در زمینه وفات ۴٫۴۰ نفر در هزار می باشد که هر دو مورد پایین تر از نرخ کشوری می باشد.

او از دریافت ۸۵ درصد واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در این شهرستان خبر داد و تایید کرد: قاطبه کسانی که هنوز موفق به دریافت کارت هوشمند ملی نشده اند،از طبقه ضعیف و قشر فقیر جامعه هستند که ما این موضوع را صراحتا به اداره اطلاع داده ایم.

مسئول روابط عمومی شهرداری پارس آباد هم در این جلسه گفت: از ۱۲۲ مورد فوتی مرد که در طول ۳ ماهه اخیر در قبورستان این شهرستان مجوز دفن دریافت کرده اند،تنها ۵۵ مورد مجوز زن به ثبت رسیده است که تفریبا حدود بیش از دو برابر آمار فوتی های مردان می باشد.

 

خبرنگار: رضا امیرپور

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 28
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871684
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي