17:20:23 - جمعه 26 اکتبر 2018
بانویی که وفاتش جان ۸ انسان را از مرگ نجات داد
حاشیه مراسم خاکسپاری خواهر شهید میر جابر میری که با اهدای اعضای بدن خود به تعدادی از هموطنان حیات دوباره بخشید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ مراسم خاکسپاری بانو سیده خانم تاج سر میری خواهر شهید میرجابر میری که با اهدای اعضای بدن خود ، به تعدادی از هموطنان  جان دوباره بخشید،امروز در قطعه مخصوص اهدا کنندگان عضو در آرامستان شهر پارس آباد برگزار شد.

روز گذشته اعضای بدن مرحومه بانو سیده تاج سر میری که چند روز پیش به دنبال فشار خون بالا دچار خونریزی مغزی شده بود با رضایت اولیای دم  و بعد از تایید چهار متخصص بیهوشی، داخلی، قلب و اعصاب مرگ مغزی، اهداء و به تعدادی از هموطنان که در انتظار پیوند اعضا بودند؛حیاتی دوباره بخشید و به معنای حقیقی کلمه، ایثار و فداکاری را معنا و مفهوم دوباره بخشید.

پیکر مرحومه در قطعه مخصوص اهداء کنندگان اعضا که روز گذشته با پیشنهاد عضو شورا و دستور اکید شهردار تخصیص یافته بود،در جوار قطعه آرامستان والدین شهدا به خاک سپرده شد.

در سال جاری این اولین بیمار مرگ مغزی است که با رضایت اولیای دم، اعضای بدن وی برای اهداء اعزام می شود.

به گفته مسئولان بیمارستان امام خمینی، در سال ۹۷ هشت بیمار مرگ مغزی که هر کدام میتوانستند جان ۸ بیمار نیازمند پیوندی را نجات دهند،بدلیل عدم رضایت خانواده هایشان به خاک سپرده شدند.

بر اساس آمار این بیمار سیزدهمین مورد اعزامی از واحد فراهم آوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال ۹۷ می باشد.

امیداست رضایت این خانواده فداکار و ایثار گر زمینه را برای این امر بزرگ و خداپسندانه که هر کدام شان میتوانند،جان چندین انسان را نجات دهند، فراهم کند.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 41
  • بازدید دیروز: 2543
  • کل بازدیدها: 4947426
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي