12:58:21 - دوشنبه 2 جولای 2018
تحولات اساسی در دستگاه قضایی شهرستان پارس آباد و بخش جعفرآباد
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت که در زمان حاضر در سایه تلاش مضاعف و همکاری خوب تمامی نهادها و دستگاه ها، این استان از امنیت مطلوبی برخوردار است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا؛ مراسم تودیع و معارفه روسای دستگاه قضایی و دادستان شهرستان پارس آباد و دادگاه عمومی بخش جعفرآباد امروز(یکشنبه) قبل از ظهر در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس آباد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام قاصدی رئیس دادگستری کل استان اردبیل، جایگاه پارس آباد را به لحاظ امنیتی از موقعیت مطلوبی برخوردار دانست و افزود: امنیت شهرستان مرزی پارس آباد در سایه تعامل و همدلی و هماهنگی میان دستگاهها و نهادها از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و در حل مشکلات مردم پیشقدم بوده اند.

رئیس دادگستری استان اردبیل تاسیس زندان در شهرستان پارس آباد را بنا به درخواست مسئولان این شهرستان ، معقول و منطقی دانست و افزود: ۵۵ درصد زندانیان زندان مشکین شهر برابر آمار از شهرستان پارس آباد بوده و این مسئله کار را برای زندانیان و خانواده آنها بسیار سخت و دشوار میکند.

قاصدی با بیان اینکه تغییر در راس دادگستری شهرستان پارس آباد بنا به درخواست شخص رئیس دادگستری شهرستان پارس آباد بوده و جایگزین وی نیز به دلیل حضور چندین ساله در شهرستان بیله سوار و پارس آباد آشنایی کاملی با فرهنگ و آداب و رسوم این منطقه دارد، افزود: با توجه به تجارب و توانمندی های مظفری در انجام امورات محوله و وظیفه شناسی ، از وجود وی در دستگاه قضایی استان بعنوان مستشار قضایی بهره مند خواهیم شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه سعی و تلاش ما بر این است که خدمات قضایی در دسترس مردم باشد، گفت: در صورت تامین ساختمان و تجهیزات مورد نیاز، مشکلی در راه اندازی دادگاه عمومی در بخش تازه کند مغان وجود ندارد.

مظفری رئیس دادگستری سابق پارس اباد نیز در این مراسم از بکار گیری تمامی توان و تلاش خود علیرغم افزایش تساعدی پرونده های قضایی طی این سالها بعنوان زادگاه خود ابراز خرسندی و خوشنودی کرد و افزود: خداوند را شاکریم که توانستیم سالهای مدیدی را در زادگاه خود به شهروندان و مردم عزیز خدمت کرده و در این راه از هیچ تلاش و کوششی برای احقاق حقوق مردم کوتاهی نکردیم.

وی امر قضا و حضور در راس دستگاه قضایی شهرستان را بسیار سخت و طاقت فرسا عنوان کرد و تصریح نمود: اگرچه  توان برآورده کردن انتظارات اقوام و آشنایان را نداشتم اما خداوند را شاکرم که توانستم بدون هیچگونه اغماض و سو استفاده از موقعیت و جایگاه شغلی خود این مسئولیت خطیر را به سر منزل مقصود برسانم.

مظفری اختصاص ساختمان مجزی و مستقل برای پزشکی قانونی و تاسیس زندان شهر و انجمن حمایت از زندانیان را از جمله تلاش های خود طی این سالها ذکر کرد و گفت:دادگستری پارس آباد به نوبه خود از تمامی خیرین و دست اندرکارانی که در این راه همراه و یار و یاور ما بودند ،قدردانی می نماید.

سید عبدالله طباطبایی دادستان سابق و رئیس دادگستری شهرستان پارس آباد نیز ضمن تقدیر از همکاری و تلاش های همکار سابق خود در امر قضا با ارائه آمار و ارقام اجمالی از اقدامات دستگاه شهرستان پارس آباد بر تلاش بی وقفه و مداوم خود طی این سالها تاکید کرد.

طباطبایی بخشی از اهم اقدامات خود در طول این سالها را، کشف و ضبط ۳۶۵ تن گندم غیر مجاز جهت مصارف در الکل سازی با گزارش اداره دامپزشکی،کشف حدود ۸ تن قند غیر مجاز،اخذ ۱ میلیارد و ۳۲۲ ملیون تومان از مطالبات معوقع شهرداری،۱۲۵ هکتار آزاد سازی حریم کانال و ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وصول مطالبات معوقه امور آب،امحای حدود ۲۰۰۰ قطعه مرغ آلوده به ویروس آنفلوآنزا، آزاد سازی حریم جاده ها به مساحت ۱۰۰ کیلومتر و ۳۲ مورد جلوگیری و … دانست و تصریح کرد: اینها تنها بخشی از تلاش های دستگاه قضایی شهرستان طی این سالها بوده است که به همت تمامی دستگاههای ذی ربط و همکاران نظامی و انتظامی حاصل شده است.

امین رنجبر دادستان انتصابی شهرستان پارس آباد نیز پیشگیری از جرایم قبل از وقوع جرم را بهترین شیوه برای پیشبرد اهداف عالیه در دستگاه قضایی دانست و تاکید کرد: تلاش میکنیم از تمامی ظرفیت ها در کار قضایی استفاده نموده و جرایم را به حداقل ممکن برسانیم.

در این مراسم “سید عبدالله طباطبائی” با حکم آیت الله صادق آملی لاریجانی بعنوان رئیس دادگستری و “امین رنجبر” معاون سابق دادستان مشکین شهر بعنوان دادستان شهرستان پارس آباد منصوب شدند.

همچنین در بخش دیگری از این آیین “مجتبی جلیلی فر” به عنوان رئیس دادگاه عمومی بخش جعفرآباد مغان و “مهدوی راد” به سمت رئیس دادگستری شهرستان گرمی منصوب شدند.

در این جلسه که در سالن اجتماعات فرمانداری پارس آباد برگزار شد، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، فرماندار پارس آباد و جمعی از مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی و اعضای شورای تامین پارس آباد و نیز مسوولان قضایی شهرستان های گرمی و بیله سوار و جعفرآباد حضور داشتند.

 

گزارش: رضا امیرپور

 

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 722
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872378
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي