13:32:38 - چهارشنبه 18 اکتبر 2017
دادستان پارس آباد:
تی سی TC یکی از اثربخش ترین مداخلات درمان اعتیاد است
دادستان : سال گذشته حرکات منسجمی در زمینه درمان اعتیاد معتادان در زمینه تی سی یا مراکز درمانی اجتماع محور اعتیاد صورت پذیرفت ، اما با توجه به محدودیت های موجود در این زمینه اقدامات قابل توجه بعدی تاکنون صورت نگرفته و میطلبد تا مدیران و مسئولان در انجام آن جدیت به خرج داده و و تلاش مضاعفی را انجام دهند.

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر روز سه شنبه با حضور اعضای این شورا در سالن اجتماعات فرمانداری پارس آباد برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس اباد در این جلسه با محکومیت سخنان سخیف و بی ادبانه رئیس جمهور امریکا گفت: خداوند را شاکریم که دشمنان ما به خودی خود حرکات و رفتارهایی را ا ز خود بروز میدهند،که حقانیت ما را پیش از پیش نشان داده و خواری و ذلت آنان را به اثبات می رساند.

وی در با اشاره به بلای خانمانسوز اعتیاد و راههای درمان آن گفت:سال گذشته حرکات منسجمی در زمینه درمان اعتیاد معتادان در زمینه تی سی یا مراکز درمانی اجتماع محور اعتیاد صورت پذیرفت ، اما با توجه به محدودیت های موجود در این زمینه اقدامات قابل توجه بعدی تاکنون صورت نگرفته و میطلبد تا مدیران و مسئولان در انجام آن جدیت به خرج داده و و تلاش مضاعفی را انجام دهند.

طباطبائی با اذعان بر اینکه مراکز درمانی اجتماع محور یا TC تی سی در ۷۰درصد اقدامات خود عملکرد موفقی را داشته اند ، یادآور شد:در حال حاضر این شیوه، بهترین شیوه برای درمان بلای خانمانسوز اعتیاد است و نتیجه قابل توجهی در سراسر کشور به دنبال داشته است،لیکن انجام این اقدام مهم نیازمند مشارکت تمامی دستگاهها و ارگانهای درگیر در این زمینه خصوصا،دانشگاه ها،آموزش و پرورش،سازمان بهزیستی،شهرداری،هلال احمر و سایر ارگانهاست نه فقط نیروی انتظامی و دستگاه قضایی.

دادستان پارس آباد استفاده از ظرفیت فضای مجازی را سهل الوصول ترین شیوه برای آموزش و درمان اعتیاد دانست و گفت:روزانه اخبار و رویدادهای زیادی در زمینه مواد مخدر در فضای مجازی،چه در خصوص اخبار و اطلاعات مربوط به اعتیاد و چه در خصوص شیوع و ابتلا به آن منتشر میشود،و اگر جنبه های مثبت این برنامه در این فضا آموزش و ترویج شود،کمک شایانی به حل این معضل می کند.

وی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر نیز گفت:معتادی که از سر و وضع ظاهری آن اعتیادش تشخیص داده میشود،معتاد متجاهر است و نیازی به تحقیقات و سایر روشهای تخصصی و فنی نیست و باید تمامی آنها از روی پوست جامعه جمع آوری شوند،اما متاسفانه در این زمینه نیز اقدام درخور توجهی صورت نگرفته و در بسیباری از موارد با مماشات با آنها برخورد میشود.

طباطبایی از همکاری و هماهنگی تنگاتنگ سپاه و نیروی انتظامی با دستگاه قضایی در زمینه دستگیری و برخورد با افراد معتاد و توزیع کنندگان مواد مخدر خبر داد و افزود:اگر چه کارهای ارزشمندی در این زمینه توسط این دستگاهها صورت گرفته،اما تنبیه و مجازات آخرین راه حل مبارزه با اعتیاد نیست و رهایی از این معضل نیازمند پروتکل و دستورالعمل ها و مولفه های استخراجی منسجم و با برنامه ای ایست که آن نیز نیازمند مشارکت تمامی ارگانها خصوصا در زمینه ارتقای بخش آموزش مراکز تی سی TC و کارگاههای آموزشی است و تا زمانی که انگیزه ترک و کنار گذاشتن اعتیاد در بیماران مبتلا به اعتیاد ایجاد نشود،این کار غیر ممکن و لاعلاج است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس آباد از تغییر الگوی مواد مخدر از شیوه سنتی به شیوه صنعتی خبر داد و افزود:متاسفانه اکنون استعمال مواد مخدر نیز بسیار تسهیل شده است چرا که نه بوی خاصی دارد و نه تجهیزات بخصوصی نیاز دارد به همین خاطر به راحتی استعمال میشود و این کار را برای مبارزه با اعتیاد و تشخیص و درمان آن در جوامع سخت نموده است.

 

        

 

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1143
  • بازدید دیروز: 7817
  • کل بازدیدها: 4945985
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي