10:21:53 - شنبه 2 ژوئن 2018
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد برگزار شد
رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه پارس آباد گفت: خوانندگان و نوازندگان و گروه های موسیقی اتباع آذری نباید بدون اخذ مجوز از مراجع قانونی، در این شهرستان اجازه فعالیت داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد با حضور امام جمعه شهرستان پارس آباد ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان اعضای این شورا با تاکید بر ساماندهی و نظارت جدی بر فعالیت خوانندگان و نوازندگان برگزار شد.

در این جلسه سید سعید رشادی امام جمعه شهرستان پارس آباد گفت: باید با جشن های عروسی غیر متعارف و مخل آرامش شهروندان و کاروان های شادی در مراسم عروسی که آسایش مردم را سلب و موجب مزاحمت می شوند به طور قاطع و به شدت برخورد شود.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ دینی در مدارس و دانشگاه ها اظهار کرد:معلمان و اساتید دانشگاه ها نقش بسیار مهمی در اشاعه و گسترش آموزه های دینی بین دانش آموزان و دانشجویان و نسل جوان دارند.

رشادی با بیان اینکه ادارات و نهادها به عنوان نماینده نظام اسلامی به شمار می روند، گفت: مسوولان و مدیران دستگاه ها و نهادها باید در رعایت ارزش های دینی و اسلامی اهتمام جدی داشته و الگویی برای کارکنان زیر مجموعه خود باشند.

او با تاکید بر اجرای کامل مصوبات شورای فرهنگ عمومی، بیان کرد: اجرای مصوبه های این شورا نباید به فراموشی سپرده شود بلکه باید بدون کم و کاست و به صورت کامل عملیاتی شود و مسوولان عضو شورا راساً و به موقع در جلسه های شورا حضور یابند.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با انتقاد از عدم نامگذاری برخی خیابان ها، میادین و کوچه های شهر پارس آباد، از شهرداری و شورای اسلامی شهر خواست در اسرع وقت نسبت به رفع این مشکل و نیز ساماندهی آرامستان های شهر اقدام کنند.

علی علایی فرماندار پارس آباد نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: تندیس استاد شهریار، باید متناسب با شان و منزلت این شاعر گرانقدر و ستاره شعرای معاصر ایرانی طراحی و ساخته و در سالروز درگذشتش(۲۷شهریور) سال جاری همزمان با روز ملی شعر و ادب و فارسی در میدان آزادی شهر پارس آباد (ورودی از سمت اجیرلو) نصب می شود.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ و صیانت از شان و مقام والای استاد محمد حسین شهریار و با بیان اینکه وی از شعرای برجسته و سخن‌سرایان برخاسته از دیار ادب‌پرور آذربایجان است اظهار کرد: شهریار یک شاعر بین المللی و از افتخارات ایران معاصر در سطح جهانی است و مردم شهرستان مرزی پارس آباد مغان ارادت و علاقه خاصی به این شاعر ماندگار و نامی ایران زمین دارند.

علایی با اعلام اینکه شهریار از مفاخر کشورمان و خطه آذربایجان و دنیای اسلام است، ادامه داد: این شاعر پرآوازه محبوبیت خاصی در بین آحاد مختلف مردم فرهنگ دوست منطقه دارد.

مجتبی هاتف رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد نیز در این جلسه از ساماندهی و نظارت کامل بر فعالیت های گروه های موسیقی و خوانندگان و نوازندگان فعال در این شهرستان خبر داد و افزود: گروه های موسیقی مجوزدار در این شهرستان در چارچوب آیین نامه های اداره ارشاد فعالیت کرده و از هر گونه فعالیت غیر مجاز و غیر قانونی در این شهرستان در خارج از چارچوب شرعی و عرفی به شدت برخورد کرده و به مراجع ذی صلاح معرفی خواهند شد.

وی همچنین از نصب مجدد تندیس استاد شهریار به عنوان مفاخر ایران اسلامی با شکل و شمای متفاوت و در شان و و منزلت این شاعر ارزنده حمایت کرد و گفت: استاد شهریار بیش از آنکه یک شاعر بین المللی و معاصر باشد،یک شخصیت کامل و حامل فرهنگ و ارزش های ایرانی اسلامی است که افتخاراتش متعلق به خطه آذربایجان و تمام ملت های آذری زبان است.

 

 

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 280
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4901353
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي