10:30:35 - دوشنبه 18 سپتامبر 2017
نمایندگان ملت با اشاره به انتقاد رهبری از زورگویی آمریکا درباره برجام:
جمهوری اسلامی نقض عهد آمریکا در برجام را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت
نمایندگان مجلس معتقدند تحریم‌های آمریکا علیه ایران به‌نوعی نقض برجام است و راه حل مقابله با آن اتکا به ظرفیت درونی کشور برای ادامه راه پیشرفت‌های علمی به‌خصوص در حوزه هسته‌ای است.

مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی صبح دیروز (یکشنبه، ۲۶ شهریورماه) با حضور فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در قسمتی از فرمایشات خود در این مراسم به گستاخی و وقاحت آمریکا در قضیه برجام اشاره کردند و افزودند: آنها در این موضوع، هر روز از خود یک شرارت و یک شیطنت نشان می دهند که نشانگر صحت فرمایش امام بزرگوار است که آمریکا را شیطان بزرگ می‌خواندند، و حقیقتاً رژیم ایالات متحده آمریکا، خبیث‌ترینِ شیطان‌ها است.

رهبر انقلاب اسلامی با مروری کوتاه بر علت تلاش و رویکرد علمی دانشمندان ایرانی برای دستیابی به دانش هسته‌ای گفتند: بر اساس برآورد کارشناسی و دقیق متخصصان، کشور تا چند سال آینده برای تأمین برق خود، نیازمند حداقل ۲۰ هزار مگاوات برق تولیدی از نیروگاه‌های هسته ای است، و بر همین اساس ملت ایران برای تأمین نیاز خود، به‌دنبال یک مسیر علمی و عملی و یک اقدام مشروع و صحیح و بی‌خطر رفت اما آمریکا که مخالف پیشرفت علمی ملت ایران و دیگر ملتها است، در مقابل این حرکت مشروع ایستاد و تحریم‌های ظالمانه را تحمیل کرد.

معظم له افزودند: مسئولان کشور به این نتیجه رسیدند که مذاکره کنند و از بخشی از حق خود نیز صرف‌نظر کنند تا تحریم‌ها برداشته شود اما امروز می‌بینیم علی‌رغم همه قرارها و تعهدها و بحث‌های فراوان در مذاکرات، برخورد آمریکا با این مذاکرات و نتیجه آن، کاملاً ظالمانه، قلدرمآبانه و زورگویانه است.

ایشان با طرح این سؤال که «ملت ایران و مسئولان در مقابل این حرکت خصمانه دشمن، چه اقدامی باید انجام دهند؟» تأکید کردند: مسئولان باید به سردمداران فاسدِ رژیم ایالات متحده آمریکا اثبات کنند که به مردم خود متکی هستند و ملت ایران که ملتی مقتدر است، به برکت اسلام، زیر بار زور نمی رود و کُرنش نخواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: آمریکایی‌ها بدانند ملت ایران بر مواضع شرافتمندانه و قدرتمندانه خود خواهد ایستاد و در مسائل مهمِ مربوط به منافع ملی، عقب‌نشینی در قاموس جمهوری اسلامی معنی ندارد و پیش خواهد رفت و دشمن بداند، اگر زورگویی و قلدرمآبی در نقاط دیگر جهان جواب می‌دهد، در جمهوری اسلامی، جواب نخواهد داد و این نظام، راست‌قامت و مقتدر ایستاده است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کردند: ملت ایران محکم ایستاده است و هر حرکت غلط نظام سلطه در قضیه برجام، با عکس العمل جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

پورحسین:اتکا به ظرفیت درون مانع تأثیر سیاست‌های تحریمی آمریکا می‌شود

شکور پورحسین شقلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی که صبح امروز(یکشنبه، ۲۶ شهریورماه) برگزار شد، درخصوص بدعهدی آمریکایی ها به برجام گفت: باید بعد از برجام کلیه تحریم ها برداشته می شد اما امروز وضعیت به گونه ای است که مدعی هستیم تحریم ها برداشته نشده در حالی که جمهوری اسلامی ایران به آنچه که آنها خواسته اند عمل کرده است.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: زمانی که آمریکایی ها به تعهدات خود عمل نمی کنند واکنش جمهوری اسلامی نیز عدم عمل به تعهدات خواهد بود لذا زمانی که آنها مانع انتقال پول و تجارت می شوند، ما نیز می توانیم در مقابل آن تعهداتی که ملزم به انجام آن هستیم را نادیده گرفته و طبق سیاست های خود پیش برویم.

وی افزود: تا کنون برای انرژی هسته ای هزینه سنگینی پرداخت کرده ایم اما آمریکایی ها در مسیر اجرای برجام سنگ اندازی می کنند.

پورحسین شقلان ادامه داد: یکی از سیاست های کلی نظام بحث اقتصاد مقاومتی و اتکا به ظرفیت و امکانات درونی است که از سیاست های بالادستی است لذا باید از ظرفیت های داخلی بر اساس اصل آمایش سرزمینی استفاده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی روابط خود را با کشورها حفظ می کند و آن را توسعه می دهد چرا که بسیاری از کشورها می توانند به نوعی اثرات منفی برجام را که آمریکایی ها به ما تحمیل کرده اند از بین ببرند./

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 2011
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4904669
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي