13:13:34 - یکشنبه 22 اکتبر 2017
پورحسین شقلان:
حذف نام خاوری از لیست افراد تحت تعقیب اینترپل براساس منافع این سازمان است/ تشکیل دادگاه غیابی الزامی است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است جمهوری اسلامی می‌توانست ۶ ماهه دادگاه غیابی را از زمان فرار خاوری تشکیل دهد و اکنون به‌دلیل عدم ارتباط با کانادا صدور رأی نیز نتیجه‌ای در بازگشت خاوری نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ، شکور پورحسین شقلان  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به دادگاه غیابی خاوری متهم پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی که قرار است بعد از گذشت ۴ سال از فرار وی از کشور، برگزار شود گفت: درباره پرونده خاوری چه شاکی خصوصی باشد یا حقوقی این موضوع باید در دادگاه بررسی شود و در نهایت حتی بدون حضور متهم اگر خیلی زمان ببرد دادگاه غیابی بعد از ۶ ماه تشکیل می شود.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی درباره حضور خاوری در کانادا و عدم امکان بازگرداندن وی عنوان کرد: روند حقوقی بین المللی پرونده های دادگاهی در وهله نخست به اصل رفتار متقابل باز می گردد که دولت ها بر اساس اصل پذیرفته شده بین المللی عمل می کنند.

وی افزود: اگر روابط ایران و کانادا مخدوش نبود به راحتی می توانستند مجرمان را نقل و انتقال دهند و هر دو کشور به آن مکلف بودند که در حال حاضر حتی توافقنامه دوجانبه مثل استرداد مجرمین نیز نداریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اینترپل در یک نوبت اسم محمودرضا خاوری را در لیست افراد تحت تعقیب خود قرار داده و بعد آن را حذف کرده، خاطرنشان ساخت: این سازمان جهانی نیز بر اساس منافع خود عمل می کند و مهم ترین مشکل در حال حاضر در رابطه با پرونده خاوری که آن را بی نتیجه گذشته، فقدان ارتباط بین المللی با کانادا است با این حال معتقدیم تمام تلاش ها حتی در صورت عدم بازگشت پول به کشور باید صورت گیرد./

پایان پیام

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1226
  • بازدید دیروز: 7817
  • کل بازدیدها: 4946068
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي