12:11:17 - سه‌شنبه 8 اکتبر 2019
فرماندار شهرستان پارس اباد:
خام فروشی بلای جان کشاورزان پارس آباد مغان است
علی علایی: نبود زیر ساخت ها و صنایع تبدیلی و تکمیلی و صنایع کشاورزی در منطقه و خام فروشی محصولات کشاورزی به قیمت پایین در منطقه بزرگترین آفت کشاورزان مغان و عامل تضرر آنان است.

جلسه ترویج الگوی کشت و توسعه گیاه دانه روغنی کلزا با حضور دهیاران و اعضا شوراهای اسلامی روستایی و کشاورزان پیشرو با حضور فرماندار و بخشداران و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس آباد برگزار شد.

فرماندار شهرستان پارس آباد در این جلسه گفت: قیمت های پایین خرید تضمینی در مقایسه با ضریب قیمت ها،افزایش هزینه ها و تورم بالا سبب سردر گمی کشاورزان و زارعین شده است.

 

علایی تصریح کرد: نبود زیر ساخت ها و صنایع تبدیلی و تکمیلی و صنایع کشاورزی در منطقه و خام فروشی محصولات کشاورزی به قیمت پایین در منطقه بزرگترین آفت کشاورزان مغان و عامل تضرر آنان است.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از راههای پیشگیری از تضییع حقوق کشاورزان ایجاد تشکل ها و اتحادیه های کشاورزی در منطقه است تا از ورود دلالان به بازار جلوگیری کرده و کشاورزان خود تصمیم گیر سرنوشت خودشان باشند.

 

فرماندار تاکید کرد: ضریب تورم در کشور و قیمت بالای خدمات کشاورزی با قیمت محصولات کشاورزی تناسب و سنخیتی ندارد و این عامل موجب دلسردی کشاورزان در تولید و توسعه بخش کشاورزی شده است.

علایی افزود: کشاورزان این منطقه تاکنون طعم ارزش افزوده محضولات کشاورزی را نچشیده اند و مهمترین علت آن خام فروشی است.

 

احمدنژاد مدیر امورآب مغان نیز در این جلسه ،کشت و تخصیص اراضی مسیعی از منطقه به  یک محصول تکراری را یکی از عوامل بروز مشکلات در زمینه کشاورزی خصوصا توزیع اب عنوان کرد و یادآور شد: حجم کانالها و شبکه های امور آب به اندازه ای نیست که در آن واحد بتواند به اراضی کشاورزان در وسعت حجیم آبرسانی کند.

مدیر منابع آب مغان متذکر شد: عدم توجه به عقد قرار داد به موقع موجب تحمیل جریمه و هزینه های چند برابری به کشاورزان می شود و باید در موعد اعلام شده کشاورزان عزیز برای عقد قرار داد در این سازمان حاضر شوند.

نظیفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد نیز در این جلسه رعایت اصل تنوع کشت را عامل به حداقل رساندن و واقعی شدن قیمت ها دانست و تشریح کرد: عدم رعایت اصل تنوع کشت سبب تخصیص اراضی وسیعی از منطقه به یک محصول خاص شده و کاهش قیمت آن محصول را موجب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد گفت: اگر اصل تنوع کشت را رعایت کنیم چنانچه در یک محصول هم با کاهش قیمت مواجه شویم در محصول دیگر به سودآوری میرسیم و زیان و ضرر بیشتری را متحمل نمی شویم.

وی گفت: مدیریت مزرعه و اراضی کشاورزی و تخصیص آن به محصولات دارای خرید تضمینی سبب جلوگیری از خسارت به کشاورزان عزیز می شود.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1409
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4902482
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي