7:44:55 - جمعه 12 نوامبر 2021
دوره بیست و یکم جشنواره تئاتر منطقه ای مغان به میزبانی پارس آباد برگزار خواهد شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری دوره بیست و یکم جشنواره تئاتر منطقه ای مغان به میزبانی پارس آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل عنوان کرد: دوره بیست و یکم جشنواره تئاتر منطقه ای مغان در پارس آباد برگزار می شود.

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اعلام اینکه رویکرد ما در برنامه های قرآنی، فرهنگی، هنری و سینمایی، رعایت عدالت در توزیع برنامه ها در سطح استان است، گفت: در نظر است تا در راستای توجه به شهرستان‌ها و زمینه‌سازی برای ارتقاء فرهنگ و هنر تمام نقاط استان، برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه‌ای را متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان‌های استان تعریف کرده و با میزبانی شهرستان‌های استان این برنامه‌ها را برگزار کنیم. وی با بیان اینکه در حوزه هنرهای نمایشی، شاهد حرکت‌ها و برنامه‌های خوبی در استان بوده و بنا داریم این برنامه‌ها را تقویت کنیم، از برگزاری جشنوا ه تئاتر منطقه‌ای در شهرهای بیله‌سوار و خلخال در سال جاری خبر داد و افزود: در آذرماه سال جاری ضمن برگزاری بیست و نهمین دوره جشنواره تئاتر استانی در اردبیل، ششمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین شهر را نیز برگزار  خواهیم کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اینکه این جشنواره‌ها و رویدادهای نمایشی متناسب با جایگاه شهرستان برگزار می شود، اظهار داشت: یکی از جشنواره‌هایی که مورد تایید و برگزاری آن مورد تاکید است، جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان است که سهم عمده‌ای را در ارتقاء تئاتر شهرستان‌های پارس آباد، گرمی و بیله‌سوار داشته است.

وی با اشاره به پیشینه این جشنواره و تلاش‌های هنرمندان منطقه برای رونق و شکوه آن، پارس‌آباد را از شهرهای تئاتر خیز استان عنوان کرد و افزود: پارس آباد در رویدادها و جشنواره‌های نمایشی برگزار شده در سطحوح استانی و منطقه‌ای ملی حضوری شایسته داشته و حتی بخشی از ظرفیت‌های نمایشی این شهرستان در آنسوی مرزها هم به نمایش گذاشته شده است.

عبدالله بحرالعلومی با بیان اینکه هنرمندان، گروه‌های نمایشی و مسئولین فرهنگی و هنری شهرستان پارس‌آباد برای این جشنواره در سال‌های گذشته، تلاش‌های ارزنده‌ای داشته‌اند، تصریح کرد: هنرمندان، گروه ها و مسئولان شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار هم در برگزاری این جشنواره سهیم بوده و همراه با پارس‌آبادی‌های عزیز، دوره‌هایی از جشنواره منطقه‌ای مغان را به شایستگی میزبانی کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با بیان اینکه در سال آتی، جشنواره‌های ویژه‌ای را در شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار  برگزار خواهیم کرد، افزود: دوره بیست و یکم جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان در سال ۱۴۰۱به میزبانی شهرستان پارس‌آباد برگزار خواهد شد.

وی اختصاص این جشنواره را به شهرستان پارس‌آباد، در راستای توجه به شهرستان‌ها و همراهی با هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان اعلام کرد و گفت: در ماههای آتی با انتخاب و معرفی اعضای شورای سیاستگذاری، دبیرخانه‌ این رویداد نمایشی در پارس‌آباد راه‌اندازی و فراخوان جشنواره منتشر خواهد شد.

عبدالله بحرالعلومی تصریح کرد: با همدلی و همراهی که بین هنرمندان و گروه‌های نمایشی و نیز مسئولان شهرستان گرمی، بیله‌سوار و پارس‌آباد وجود دارد، شاهد برگزاری باشکوه این جشنواره در سال آتی در شهر هنرمند پرور و تئاتر خیز پارس‌آباد خواهیم بود.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 7247
  • بازدید دیروز: 9569
  • کل بازدیدها: 4944272
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي