18:53:28 - جمعه 18 نوامبر 2022
در شرکت ملی کشت و صنعت مغان انجام گرفت؛
دیدار رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان پارساباد مغان با مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان
ایوب سیاهی، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان پارساباد مغان به همراه مهندس جمشیدی، معاون اداره مزبور با قاسم محمدی، مدیرعامل و قدیر پسندی، عضو هیئت مدیره و معاون مالی، اداری و بازرگانی شرکت کشت و صنعت مغان دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، اظهار داشت: شرکت مغان از نظر جایگاه آن در خانواده کارگری در سطح منطقه و استان اول بوده و در سطح کشور نیز از کارگاه های ممتاز محسوب می شود و ما از همکاری با اداره کار شهرستان برای حفظ کرامت کارگر بعنوان انسان شریفی که بیشترین زحمت را می کشد، به شدت استقبال می کنیم و عیار هیئت مدیره در این زمینه الف و ۲۰ می باشد.

وی افزود: اخیراً مبالغی بعنوان حق بهره وری به کارگران تعلق گرفته و به حساب تک تک آنان واریز گردید. حقوق پرسنل اولی بر سایر مسائل بوده و یکی از حساسیت های هیئت مدیره می باشد. در بخش رفاهی نیز تعاونی مسکن، تعاونی اعتبار و تعاونی مصرف راه اندازی شده و از طریق تعاونی اعتبار تسهیلاتی بعنوان واکنش سریع به کارکنان شاغل پرداخت خواهد گردید. زمین مورد نیاز نیز در خصوص مسکن در اختیار قرار خواهد گرفت تا در زمان مشخص همکاران عزیز صاحب منزل بشوند.

محمدی ضمن تاکید بر حل شدن بحث طبقه بندی مشاغل چنین بیان کرد: جذب نیرو بایستی از طریق آگهی بوده و نباید پنهانی انجام بگیرد. بنده مسئول و پاسخگوی وزیر هستم. باید حریم ها حفظ و رعایت بشود و اینجانب به هیچ وجه اختیار خودم را به احدی تفویض نخواهم کرد. شخصیت های حقیقی و حقوقی زیادی از ما توقعاتی دارند و ما نیز متقابلا توقعاتی از آنان داریم. هر کس بصورت برد- برد با ما همکاری بکند، در خدمت آنان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تصریح نمود: همگی خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی از خانواده انقلاب و دولت بوده و ما جداً به سمت همکاری و حفظ وحدت حرکت نموده و در این مسیر به بزرگواری و محبت دیگر شخصیت های حقیقی و حقوقی نیاز داریم تا با خرد جمعی در جهت حل مشکلات اقدامات راهبردی انجام بدهیم.
قدیر پسندی، عضو هیئت مدیره و معاون مالی، اداری و بازرگانی شرکت گفت: زمان واگذاری شرکت به بخش خصوصی بیش از ۵۰۰ نفر نیروی رسمی، روزمزد دائم و نیروی محدود و معین و ۱۵۰۰ نفر نیز نیروی پیمانکاری در شرکت مشغول بودند که با احتساب نیروهای جذب شده در زمان بخش خصوصی تعداد این افراد حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر گردید. بعد از ابطال واگذاری از سوی برخی ها فشارهایی جهت برگرداندن جمع کثیری از آنان به نیروی پیمانکاری به ما وارد می شد که با پیگیری های مکرر، منظم و متوالی از طریق سازمان امور استخدامی توانستیم بعد از ۲۰ بار مراجعه و مذاکره حضوری آنان را قانع کرده و مشکل این عزیزان را حل بکنیم.

وی افزود: بیش از ۸۰ الی ۹۰ درصد نیروها فاقد گروه شغلی بوده و مدارک تحصیلی آنان تطبیق داده نشده و هیئت مدیره مصوب کرده است که این موضوع حل گردد. ساماندهی نیروها زمان بر بوده و بایستی مطابق استانداردها انجام بگیرد تا بعنوان کار ماندگار در تاریخ شرکت، شخصیت های حقوقی و مدیران بعد از ما دچار مشکل نشوند.

قدیر پسندی اظهار کرد: در زمینه مسکن مذاکراتی انجام شده و زمین آن در مکان مناسبی در کنار شهرک شهید آیت الله غفاری که بدون مزاحمت به شرکت نیز باشد، مشخص شده است. قسمت اعظمی از همکاران به لحاظ هزینه های بیمه تکمیلی عضو آن نمی شوند و این امر مشکلاتی را برای آنان و خانواده های شان بوجود می آورد. ما در نظر داریم، از محل کمک های رفاهی بخشی از هزینه بیمه تکمیلی همکاران را از طریق شرکت پرداخت بکنیم. بر اساس این طرح عضویت در بیمه تکمیلی برای همه اجباری خواهد بود.

عضو هیئت مدیره و معاون مالی، اداری و بازرگانی شرکت تصریح کرد: در بحث حفاظت نیروی انسانی تاکید ما بر آموزش می باشد. اکثر حادثه ها در اثر عدم احتیاط اتفاق می افتد که امیدوارم از طریق آموزش موارد ایمنی بخش بزرگی از آسیب ها را کاهش بدهیم.

ایوب سیاهی، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان پارساباد مغان اظهار داشت: مدیرعامل جدید شرکت کشت و صنعت مغان با توجه به تجربیات و سوابق درخشان، برای منطقه و نگین کشاورزی منطقه، استان و ایران منشا اثرات خیر خواهد بود. این بنگاه اقتصادی الگو و اسوه بوده و مسائل کارگری در آن به حداقل رسیده است. پیگیری بحث طبقه بندی مشاغل از سوی مدیرعامل شرکت مغان نشان دهنده دیدگاه مثبت شما به نیروی انسانی و دغدغه مندی در خصوص مسائل کارگری است که امیدوارم با حل مشکلات آنان که انصافاً چرخه تولید روی دوش آنهاست، بهره وری شرکت نیز بیش از پیش افزایش پیدا بکند.

وی افزود: در نظر داریم، بحث طبقه بندی مشاغل را از طریق همکاری با مدیریت شرکت حل کنیم. حق جذب ها به افراد اعمال نشده و امیدوارم توزیع آن عادلانه و بر اساس چارچوب باشد. حدود ۲ هزار نفر از طریق سامانه اداره کار تقاضای اشتغال دارند که انشاالله جذب ها با پرهیز از بروکراسی و با پروسه روان تر انجام بگیرد. شرکت کشت و صنعت مغان نعمت بزرگی برای منطقه بوده و شکایات کارگری آن در حداقل ممکن می باشد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 44
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871700
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي