15:56:46 - سه‌شنبه 5 مارس 2019
در دومین سالگرد شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد ؛
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی الهی بود
حجت الاسلام سید سعید رشادی گفت: همانگونه که تمامی علوم دارای  فضیلت ها و محاسن مختلف  است  شهادت نیز یکی از فضیلت های علوم دینی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که حیاتی ترین و بالاترین درجه علمی و دینی محسوب می شود  چرا که دل کندن از جان شیرین کار هر کسی نیست .

 

این مراسم که با حضور امام جمعه ،معاون  برنامه ریزی فرماندار  ،فرمانده سپاه ،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و روسای دیگر دستگاه ها برگزار شد، از مقام شامخ این شهید گمنام تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه شهرستان پارس آباد در این مراسم انقلاب اسلامی را نتیجه حس خودباوری در مردم و جامعه دانست و گفت:  همه ما می‌دانیم که قبل از انقلاب حتی استقلال فکری نداشتیم و همه چیز از صفر تا صد برای ما  تحمیل می‌شد.

امام جمعه پارس آباد صدور انقلاب به  دیگر کشورهای  دنیا را از اهداف جمهوری اسلامی  ذکر کرد و افزود:  فارغ از اینکه  برای تقویت کشور باید تلاش کنیم انقلاب مان را نیز  باید به دنیا صادر کنیم.

حجت الاسلام سید سعید رشادی گفت: همانگونه که تمامی علوم دارای  فضیلت ها و محاسن مختلف  است  شهادت نیز یکی از فضیلت های علوم دینی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که حیاتی ترین و بالاترین درجه علمی و دینی محسوب می شود  چرا که دل کندن از جان شیرین کار هر کسی نیست .

او با بیان اینکه ادامه راه و روش شهدا کمترین وظیفه ما در پاسداشت ارزش های شهداست،ابراز داشت: تساهل و تامل در ادامه راه شهدا و ترویج فرهنگ شهادت خیانت بخون شهداست همه ما باید در این زمینه احساس مسئولیت کرده وبا وطن پرستی و شجاعت ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

خطیب نماز جمعه پارس آباد کسب رتبه علمی ۱۶ جهان را افتخار آمیز اما ناکافی دانست و افزود: بسیاری از دانشمندان و علمای بزرگ دنیا نظیر ذکریا و ابوعلی سینا و ابوریحان اهل ایران بوده اند  ایران جزو صادر کنندگان علوم مهمی در دنیا بوده است هنوز هم نظریه ها و تزهای دانشمندان ما در دانشگاههای بزرگ جهان تدریس می شود و کسب این رتبه در دنیا در شان ما  نیست.

حجت الاسلام رشادی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به برخی از جریان ها و لابی های سیاسی عنوان کرد: کسانی که وضعیت متشنج اقتصادی را دستاویز قرار داده و اب به آسیاب دشمن می ریزند،بدانند وقتی آتش زبانه کشد تر و خشک باهم خواهند سوخت و هیچکس برای شما فرش قرمز پهن نخواهد کرد.

دکتر علیرضا پیل پایه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد در این  مراسم   وعده خداوند مبنی بر  جایگاه رفیع شهدا را یادآوری کرد و گفت: در قرآن  کریم از شهدا به عنوان انسانهای زنده و جاوید یاد شده که نزد خداوند  برای شان روزی داده می شود.

پیل پایه تصریح کرد:  انقلاب اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را جشن میگیرد که استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده معتقد بودند  انقلاب پیر و فرتوت شده  و چهلمین سالگرد پیروزی خود را نخواهد دید اما به تعبیر مقام معظم رهبری انقلاب نه تنها پیر و فرتوت نشده بلکه در چهلمین سالگرد پیروزی خود به مرحله جدیدی از حیات خود گام می گذارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد اظهار داشت:  بیانیه دومین گام انقلاب اسلامی نزدیک شدن یکی آرمان های تمدن انقلاب اسلامی و تنها انقلابی است که خیانت به آرمان های آن نشده است. دلیل آن نیز الهی بودن این انقلاب است.

وی ابراز داشت: شعار نه شرقی و نه غربی برای اولین بار در طول تاریخ توسط امام رحمت الله و با پیروزی انقلاب اسلامی به واقعیت تبدیل شد و قدرت سوم جهان با شکل گیری انقلاب پدیدار شد که این بیانگر رخداد تاریخی بی سابقه در انقلابهای تاریخ جهان بود.

دکتر پیل پایه از کاهش فاصله میان بایدها و واقعیت ها به واسطه جمهوری اسلامی سخن گفت  و ابراز  داشت: شروع  جرقه انقلاب اسلامی  از صفر  بود اما استراتژی و ایمان  و باور  قلبی اراده مردم  پدیده ای  بی بدیل به جهان معرفی کرد که مهمترین  دستاورد آن حفظ ثبات و امنیت مرزهای این سرزمین و صدور انقلاب به دیگر کشورها بود.

در آغاز این مراسم مدعوین با قرائت قرآن و جمع خوانی کلام ،روح شهید گمنام و تمامی شهدای راه وطن را مزین به آیات نورانی قرآن نمودند.

همچنین پایان مراسم با عطر افشانی و اهدای گل و زیارت مزار شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد همراه بود.

 

خبرنگار: رضا امیرپور

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 367
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872023
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي