9:08:22 - شنبه 22 ژوئن 2019
سخنان مهم فرماندار شهرستان پارس آباد قبل از خطبه های نماز جمعه بمناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر
علایی افزود: بر اساس آمار ۱۵۵ نفر معتاد از ابتدای سال ۹۸ در کمپ های ترک اعتیاد شهرستان تحت درمان قرار گرفته اند که از این تعداد ۲۵ نفر متجاهر با هزینه دولتی بستری و از خدمات رایگان دولتی برخوردار شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ فرماندار شهرستان پارس‌آباد به مناسبت روز جهانی میارزه با مواد مخدر امروز قبل از خطبه های نماز جمعه در این خصوص سخنرانی کردند.

فرماندار شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه ریاست ستاد مبارزه با مواد مخدر در ایران بر عهده رئیس جمهور می‌باشد تصریح کرد: این حکم در شهرستان‌ها نیز به فرمانداران تفویض شده است و مصوبه آن توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام به تایید رسیده است.

علایی افزود: بر اساس آمار ۱۵۵ نفر معتاد از ابتدای سال ۹۸ در کمپ های ترک اعتیاد شهرستان تحت درمان قرار گرفته اند که از این تعداد ۲۵ نفر متجاهر با هزینه دولتی بستری و از خدمات رایگان دولتی برخوردار شده اند.

وی یادآور شد: برای ۱۵نفر از واجدین شرایط که از دام اعتیاد رها یافته اند نیز وام اشتغالزایی در سال ۹۷ اعطا شده که در سال ۹۸ نیز به همین تعداد وام کم‌بهره دولتی اعطا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در امر پیشگیری از اعتیاد در قالب ۳۲ تیم برای پیشگیری از مواد مخدر در تمامی سطوح و بخش ها آموزش داده شده و در ۸ مدرسه نیز طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شده است.

فرماندار شهرستان پارس آباد در بخش دیگری از سخنان خود به کشفیات حاصل شده در این خصوص اشاره کرد و گفت: در امر مبارزه نیز۷۶ کیلوگرم مواد مخدر و بیش از ۴ هزار قرص روانگردان کشف شده و ۵۰ نفر هم در سه ماهه نخست سال ۹۸ دستگیر شده اند که قابل مقایسه با مدت مشابه سال های گذشته نیست و این گواه تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی جان بر کف انتظامی شهرستان پارس آباد در این زمینه بوده است.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان پارس آباد در ادامه نسبت به آگاهی بخشی و آثار زیان بار مصرف مواد مخدر اظهار داشت: : درکنار مهمترین بحرانهای دنیا یعنی ” فقر ، آلودگی محیط زیست و تهدیات هسته ای ” چهارمین عامل اصلی بحران در دنیا مصرف مواد مخدر است . که به یکی از منکرات در جامعه تبدیل شده است .

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و بهداشتی در عرصه ، تولید و مصرف مواد مخدر در کشور ابراز داشت : ۴۵۰ نوع مختلف امروزه در دنیا مواد مخدر وجود دارد که برای درمان معتادان هزینه ای بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در کشور صرف می شود، که این هزینه ها لطمه های جبران ناپذیری را بر پیکره اقتصاد می زند .

علایی فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پارس آباد گفت : اولین اولویت ما در شهرستان پیشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر است و موفقیت در این زمینه بدون شک استفاده از ظرفیت های مردمی و استفاده از رویکرد اجتماعی در مقابله با این معضل خانمان سوز می باشد و سیاست های دولت نیز در زمینه مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر استفاده از همین ظرفیت ها برنامه ریزی شده است .

بخش پایانی سخنان فرماندار شهرستان پارس آباد به مشکلات و مطالبات کشاورزان اختصاص یافت و گفت:مطالبات کلزا بطور۱۰۰ درصدی پرداخت شده است و گندم کارانی هم که تا ۲۶ خرداد ماه لیست شان به بانک ارائه شده ،پرداخت شده است.

فرماندار شهرستان پارس آباد تاکید کرد: هم مراکز خرید و هم فروش در سال گذشته به طور منظم و جدی فعال بوده و برای سال جاری نیز برنامه ها به همین منوال ادامه خواهد داشت.

 

خبرنگار: رضا امیرپور

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 7621
  • بازدید دیروز: 9891
  • کل بازدیدها: 4935077
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي