16:27:54 - شنبه 25 نوامبر 2017
فرماندار شهرستان پارس آباد:
سرمایه گذار همچون رود روانی ست که اگر مقابل آن سد شود از مسیرهای دیگر عبور خواهد کرد
فرماندار شهرستان پارس آباد در جلسه کارگروه اشتغال و اقتصاد مقاومتی خطاب به مدیران دستگاهها،سرمایه گذاران را به چشمه روانی تشبیه کرد که اگر مسیر آن مسدود شود مسیرهای دیگری را برای پیمودن راه خود انتخاب کرده و فرصت سرمایه گذاری را نصیب دیگر شهرها و مناطق خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا؛ کارگروه اشتغال و اقتصاد مقاومتی امروز شنبه با حضور فرماندار شهرستان پارس آباد و مدیران و اعضای کارگروه اشتغال و اقتصاد مقاومتی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان پارس آباد در این جلسه خطاب به مدیران دستگاهها سرمایه گذاران را یکی از اجزاء اصلی سرمایه گذاری و اشتغال دانست و افزود:سرمایه گذار همچون رود روانی است که اگر مسیر عبور آن مسدود شود،به هیچ وجه منتظر ما نمی ماند و با عبور از مسیرهای دیگر جاری شده و فرصت سرمایه گاری را نصیب دیگر مناطق میکند.

صمدی از عزم جدی دولت برای ایجاد اشتغال و مولد پایدار در کشور سخن گفت و گفت:دولت عزم خود را جزم کرده است تا با تخصیص اعتبارات ویژه از صندوق توسعه ملی اشتغالزایی و مولد پایدار در کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی باید در سطح وسیعی صورت گیرد،تصریح کرد:اگر میخواهیم اعتبارات پیش بینی شده و اختصاصی در شهرستان به نحو احسن و اکمل مورد استفاده قرار گیرد،دستگاههای متولی باید با جدیت و با استفاده از تمامی ظرفیت های شهرستان آن را میان صاحبان مشاغل و کسانیکه دارای ایده و طرح اشتغالزایی هستند توزیع کنند تا در ایجاد اشتغال مولد و پایدار نقش اساسی ایفا نمایند.

فرماندار شهرستان پارس آباد تسهیلان مذبور را دارای ۹ درصد سود یارانه عنوان کرد و گفت:صاحبان این تسهیلات با توجه به سه عنوان اولویت دار مرزی بودن-محروم بودن-روستایی بودن  از ۹ درصد سود تسهیلات یارانه ای بهره مند خواهند شد.

صمدی از کمبود منابع دولت طی سالهای گذشته سخن گفت و تاکید کرد:سالهای سال بود که دولت با کمبود منابع مواجه بود و هیچ منبعی برای اجرای یک طرح مناسب وجود نداشت اما با تعریف منابع مالی جدید اعم از طرح اشتغال فراگیر ۶۸۰ میلیاردی اداره تعاون (به مناطق محروم – روستایی و مرزی) و ۳۰ میلیاردی بخش کشاورزی پست بانک از سوی دولت ،باید هر چه سریعتر نسبت به اولویت و احصاء طرحها جهت تخصیص به متقاضیان اقدام شود.

رئیس شورای تامین شهرستان پارس آباد پتانسیل ها و ظرفیت های این شهرستان را بسیار چشمگیر و متنوع ارزیابی کرد و تصریح کرد:شهرستان پارس آباد از نظر جمعیت و وسعت دومین شهرستان استان است و ظرفیت سرمایه گذاری و اشتغالزایی بی نظیری را در خود جای داده است که در صورت سرمایه گذاری عزم و اراده و برنامه ریزی میتواند استان را از وضعیت رکود و کسادی رهایی بخشد.

او با بیان اینکه طرحهای تا ۲۵۰ میلیون ریال در خود شهرستان قابل تصویب است،اظهار داشت:۴۵ طرح که دارای مشکلاتی در تحقق و اجرا می باشد هر چه سریعتر مشکلات آنان باید در این کارگروهها رفع شود و طرحهای جدید نیز تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال در شهرستان قابل بررسی و تصویب است مبالغ بیشتر نیز به مرکز استان ارجاع شده و در آنجا مرتفع خواهد شد.

 

گزارش: رضا امیرپور

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 185
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871841
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي