12:03:36 - دوشنبه 25 سپتامبر 2017
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد:
سطح زیر کشت برنج در شهرستان پارس آباد از یک هزار هکتار گذشت
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: در سال زراعی جاری ۱۱۵۰ هکتار از اراضی مستعد شهرستان پارس آباد به زیر کشت برنج رفته بود که بطور متوسط از هر هکتار از این شالیزارها ۴ تن شلتوک برنج برداشت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از خبرگزاری فارس، علی اکبر حسنیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۱۱۵۰ هکتار از اراضی مستعد شهرستان پارس آباد به زیر کشت برنج رفته بود که بطور متوسط از ‏هر هکتار از این شالیزارها ۴ تن شلتوک برنج برداشت شد.

وی افزود: ‏ارقامی که در منطقه کشت می‌شوند عمدتا از نوع برنج مرغوب هاشمی است که بطور متوسط از هر هکتار دو و نیم تن برنج خالص استحصال می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: تعداد سه کارخانه فعال در برنج کوبی در این شهرستان فعال هستند که برنج‌های استحصالی از این کارخانه ها علاوه بر مصرف داخلی  به سایر استان‌های همجوار نیز عرضه می‌شود .

حسنیان گفت: بطور متوسط در هر هکتار شالیزار برنج تعداد ۸ نفر کار می‌کنند که از لحاظ ایجاد اشتغال و بکارگیری کارگران فصلی نیز زراعت اهمیت خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم برنج تولیدی در این شهرستان دوازده هزار پانصد تومان به فروش می‌رسد و عطر و طعم برنج استحصالی این شهرستان ازمشتری پسندی بالایی برخوردار است. برنامه‌ریزی شده است تا در طی سال‌های آتی سطح زیرکشت این محصول بیش از پیش افزایش یابد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1403
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4902476
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي