20:18:07 - یکشنبه 3 جولای 2016
استقرار ۱۵۰ گروه استهلال در کشور
سه‌شنبه آخرین روز ماه رمضان و چهارشنبه «عید فطر»
عضو ارشد ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: به احتمال بسیار زیاد مطابق تقویم، سه‌شنبه آخرین روز ماه رمضان و چهارشنبه «عید فطر» است و اگر غیر از این باشد، از طریق ستاد استهلال اطلاع‌رسانی خواهد شد.

20223_15096

به گزارش ارس رسا ، حجت‌الاسلام علیرضا موحدی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری در دفتر ستاد استهلال مقام معظم رهبری اظهار کرد: غروب روز سه‌شنبه مصادف با ٢٩ ماه رمضان بیش از ۱۵۰ گروه با اسقرار در نقاط مختلف کشور برای رویت هلال ماه تلاش خواهند کرد.

وی افزود: به احتمال زیاد سه‌شنبه روز آخر ماه رمضان و چهارشبه عید فطر است اما اگر در غروب سه‌شنبه چیزی غیر از این مشاهده شود، از طریق ستاد استهلال اطلاع‌رسانی خواهد شد.

عضو ارشد ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که اگر در روز سه‌شنبه شرایط جوی مساعد باشد، مشکلی برای رؤیت هلال ماه شوال در روز سه‌شنبه نخواهیم داشت.

موحدی نژاد تصریح کرد: به هر صورت اگر گزارشهای مورد اطمینان و معتبری بر رؤیت هلال در نقاط مختلف کشور برسد، این گزارشها به ستاد استهلال رسیده و اطلاع‌رسانی خواهد شد و اگر گزارشها نشان از عدم مشاهده هلال ماه در روز سه‌شنبه را نشان دهند، به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سؤال که حداقل چند گروه باید گزارش مشاهده هلال ماه شوال را بدهند تا توسط دفتر مقام معظم رهبری تأیید شود، گفت: کیفیت مجموعه برای ما اهمیت دارد، ممکن است در برخی نقاط به دلیل مساعد نبودن هوا هلال ماه دیده نشود و در برخی نقاط به طور کامل قابل رؤیت باشد لذا کیفیت مجموعه استهلال برای ما اهمیت دارد و کمیت این گروه‌ها برای ما ملاک نیست.

عضو ارشد ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: به هر صورت پیش‌بینی می‌شود که سه‌شنبه روز آخر ماه مبارک رمضان و چهارشبه عید فطر باشد اما اگر در غروب سه‌شنبه چیزی غیر از این مشاهده شود، از طریق ستاد استهلال اطلاع‌رسانی خواهد شد./
منبع : شفاف

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 612
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872268
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي