17:27:35 - جمعه 6 ژانویه 2023
با حضور مدیر عامل شرکت مغان و پارس مطرح شد؛
“شرکت مغان پس از نیم قرن مالک سند رسمی تک برگ شد”
مدیرعامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: با توجه به صدور سند تکبرگ برای اراضی شرکت پارس و با امعان نظر به این امر که هیچگونه افتراق نظر و ستیز منافعی فیمابین شرکتهای مغان و پارس وجود نداشته و بالعکس نهایت همکاری، هم پوشانی و هم افزایی در راستای پیشبرد امور مربوط به همدیگر من جمله سند وجود دارد، کمیته ای جهت افتراق و تفکیک تشکیل گردیده و به بررسی موضوع اقدام نماید تا مسائل جزئی باقیمانده در اسرع وقت حل و فصل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ، قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت مغان در جلسه ای که با حضور حمید صولت و اعضای هیات مدیره شرکتهای مغان و پارس در محل دفتر مدیر عامل شرکت مغان برگزار شد، اظهار داشت: شرکت های مغان و پارس از یک خانواده و زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی و از بدنه دولت بوده و بایستی با همگرایی و همکاری و بدور از مسائل حاشیه ای برای تامین امنیت غذایی کشور تلاش نمایند و با مدیریت مسائل زائد از تبدیل آن به متن جلوگیری نمایند نظر به اینکه تعارض منافعی بین این دو بنگاه اقتصادی وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت مغان افزود: در شرایط کنونی شرکت مغان در کنار بحرانی که در خصوص تامین آب با آن مواجه است، با افزایش سرسام آور قیمت نهاده ها دست به گریبان بوده و این مسئله بار مالی بسیار زیادی را بر گُرده شرکت تحمیل می کند.

وی خاطرنشان کرد: صعود یکباره هزار درصدی قیمت نهاده ها موجب شده است تا بجای ۸ میلیارد تومان ۸۰ میلیارد تومان از بابت تامین نهاده ها پرداخته شود که این مسئله در مقایسه با افزایش اندک قیمت محصولات تولیدی همچون گوشت، لبنیات و محصولات کشاورزی منابع شرکت را محدود می نماید.

محمدی ابراز داشت: شرکت مغان پس از کش و قوس ها و وقایع بسیار در طول بیش از نیم قرن گذشته بعنوان میراث ارزنده به مدیریت کنونی سپرده شده است و ما وظیفه داریم، بصورت کارشناسی با این میراث برخورد بکنیم.

او یادآور شد: جهت پیشبرد امورات شرکت با موانع زیادی روبرو هستیم که اصل ۴۴ عمده ترین آن است و مانع تخصیص اعتبارات، انجام سرمایه گذاری، اخذ تضامین، وثایق، تسهیلات بانکی، عرضه اوراق بهادار و هرگونه مشارکت اعم از خصوصی و دولتی می شود.

مدیرعامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: با توجه به صدور سند تکبرگ برای اراضی شرکت پارس و با امعان نظر به این امر که هیچگونه افتراق نظر و ستیز منافعی فیمابین شرکتهای مغان و پارس وجود نداشته و بالعکس نهایت همکاری، هم پوشانی و هم افزایی در راستای پیشبرد امور مربوط به همدیگر من جمله سند وجود دارد، کمیته ای جهت افتراق و تفکیک تشکیل گردیده و به بررسی موضوع اقدام نماید تا مسائل جزئی باقیمانده در اسرع وقت حل و فصل شود.

حسن نظیفی، رئیس هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت مغان نیز در این دیدار، صدور سند را موجب حل مشکل شرکتین مغان و پارس و مردم و موتور محرک توسعه یافتگی ارزیابی کرده و خاطرنشان نمود: اخیراً جلسه ای جهت صدور سند در اردبیل برگزار شد که اینجانب از طرف شرکت مغان حضور یافته و از حل این موضوع استقبال کردم.

نظیفی ابراز داشت: بسیاری از زارعین سالیان سال اقدام به کشت و زرع نموده و به تولید محصول می پردازند که متاسفانه بدلیل عدم صدور سند با مشکلات بسیاری از جمله اخذ تسهیلات و خرید تراکتور مواجهند.

قدیر پسندی، نایب رئیس هیئت مدیره شرکت اظهار داشت: صدور سند پس از طی پروسه ۴۰-۵۰ ساله انجام گرفته و منتج به نتیجه مطلوب شده است و برای حل این مسئله که دارای درهم تنیدگی ها و پیچیدگی های زیادی بود، شرکت های مغان و پارس همکاری های فراوانی در سطح شهرستان و ملّی انجام داده اند تا این کار ماندگار به ثمر برسد.

حمید صولت، مدیرعامل شرکت ملی پارس نیز در این دیدار گفت : شرکت پارس در مورخه ۲۷ بهمن ماه سال ۱۳۶۶ از شرکت مغان منتزع شده و از زمان مذکور اسناد، مشاعی بوده و در طول ۳۵ سال گذشته یکسری اقداماتی برای انتزاع حدود، قلمرو و اسناد انجام گرفته است.

صولت افزود:در دوران مدیریت جدید بر اساس دستورالعمل حاکمیتی و تکالیف مکرر مجمع، هیئت مدیره مکلف به تعیین تکلیف سند شده است و در طول این مدت با هماهنگی کامل دیدگاه اقدامات و مکاتبات انجام گرفته مشترک بوده است و به یاری خداوند نتیجه داده و سند تکبرگ صادر گردید.

وی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را شرکت مادر ارزیابی نموده و اضافه کرد: شرکت پارس در بورس بوده و هر اقدام مهمی بایستی از طریق سامانه افشا گردد لذا علاوه بر الزام مذکور، سال مالی شرکت پارس ۳۰ آذرماه بوده و تراز مالی باید در آن بارگذاری شود. از سوی دیگر بحث تسهیلات بانکی ایجاب می کرد که موضوع سند تسریع شود که این اقدام فاخر نتیجه و دسترنج تیم حاضر می باشد.

ارژنگ عزیزی، عضو هیئت مدیره شرکت ملی پارس گفت: مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دارای سوابق درخشان مدیریتی و اجرایی بوده و به سبب گستره وسیع ارتباطات و سطح آن حل و فصل بسیاری از مشکلات بسرعت و سهولت انجام می گیرد.

وی ادامه داد: کار انجام گرفته در خصوص صدور سند تکبرگ کار بزرگی بوده و محدوده تصرفات موجود مبنای سند می باشد.

 

 

انتهای خبر

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 656
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872312
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي