18:39:20 - یکشنبه 11 نوامبر 2018
فرماندار:
شهرستان پارس آباد حائز رتبه اول خرید تضمینی در کشور
فرماندار شهرستان پارس آباد با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی کشت و صنعت مغان گفت: متاسفانه کشت و صنعت مغان که روزی بعنوان افتخار برای شهروندان مغان بود، امروز به یک بحران منطقه ای و ملی تبدیل شده است.

 

نشست کارگروه کشاوزی، آب و منابع طبیعی با حضور فرماندار،مدیر جهاد کشاورزی ، مدیر امور آب مغان،عضو هیئت مدیره کشت و صنعت مغان و سایر مدیران و متولیان این حوزه صبح امروز(یکشنبه) در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس آباد گشایش یافت.

علایی از محدودیت توزیع در نهاده های دامی سخن گفت و تصریح کرد: به دلیل محدودیت در توزیع نهاده های دامی نظیر سبوس و جو برای دامداران و کشاورزان با مشکل مواجه هستیم،انتظار داریم سوبسیدهایی که از طرف سازمان اختصاص می باید به کشاورزان و دامداران و افرادی که حائز شرایط سوبسید هستند، تخصیص یابد.

رئیس کارگروه کشاورزی،آب و منابع طبیعی از خرید۹ گونه محصول تولیدی کشاورزان با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تن محصول خبر داد و گفت: این محصولات رقمی به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان را شامل میشود، که رقمی بالا در کشور محسوب میشود.

فرماندار شهرستان پارس آباد رفع محدودیت کاشت محصولات در کشت دوم در این شهرستان  را نیز نوید داد و افزود: با صحبت ها و استدلال هایی که در نشست کارگروه مدیران استان در این خصوص انجام شد،بر تداوم کاشت کشت دوم در سالهای آتی نیز محدودیتی نخواهیم داشت.

علایی خرید تضمینی محصولات کشاورزی را زمینه ای برای امنیت محصولات تولیدی کشاورزان عنوان کرد و گفت: تلاش میکنیم شیر خام را نیز جزو محصولات خرید تضمینی مانند سویا،سیر و کلزا قرار دهیم.

وی رتبه اول شهرستان پارس آباد در توزیع کود شیمیایی در استان را نیز یادآور شد و از توزیع ۲۰ هزار تن انواع کودشیمیایی در شهرستان پارس آباد خبر داد.

میانگین مصرف ۳۰۰ تن انواع سم در منطقه ، بخش دیگری از سخنان فرماندار در این جلسه بود که در کنار آن مبارزه بیولوژیک با تهدیدات محصولات کشاورزی را نیز شیوه ای موثر برای مبارزه با آفات محصولات کشاورزی دانست و بر تداوم آن تاکید کرد.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 663
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872319
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي