16:08:58 - شنبه 9 مارس 2019
علایی فرماندار شهرستان پارس آباد؛
شهر خوب یافتنی نیست، بلکه ساختنی است +عکس
با مشارکت مردم و مسئولین صورت گرفت: بسیج همگانی در راستای پاکیزگی و نظافت عمومی در شهرستان پارس آباد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ امروز شنبه در شهرستان پارس آباد از بالاترین رده مدیریتی گرفته تا شهروندان عادی، مصداق “شهر- ما خانه ما” را به منصه ظهور گذاشتند.

در یک حرکت عمومی و بسیج همگانی مدیران و مسئولان شهرستان پارس آباد پا به پای شهروندان عادی عبارت “شهر ما ؛ خانه ما” را به اجرا گذاشتند تا ثابت کنند فرهنگ سازی کوچک و بزرگ نمی شناسد و نیاز به اراده جمعی دارد.

همه ما به خوبی می‌دانیم که به عنوان یک شهروند باید در حفظ تمیزی و نظافت شهر کوشا باشیم و کمترین کاری که از دستمان برمی‌آید این است که چهره شهر را با انداختن زباله روی زمین زشت نکنیم.

اگر شهروندان به طورمستمر و جدی درحفظ فضاهای عمومی شهر به خصوص پاکیزگی و نظافت آن نکوشند، به طورقطع هیچ مدیریت شهری ای نمی تواند در ارائه خدمات موفق باشد و بقول دکترعلایی فرماندار شهرستان پارس آباد <شهر خوب یافتنی نیست، بلکه ساختنی است.>

وقتی صحنه شلوغی و کثیفی خیابانها را می بینیم انگشت اتهام ما بلافاصله به طرف شهرداری ها و عدم توجه شورای شهر به مسئله پاکیزگی شهر معطوف می شود. هر چند که کوتاهی ها و کمکاری آنان نیز غیرقابل انکار است، ولی نقش ما شهروندان از آنها پررنگ تر است.

اگر هر شهروندی خود را موظف بداند که آشغال و دورریز‌های خود را در سطل‌های در نظر گرفته شده قرار بدهد و در کوچه و خیابان رها نکند هیچ‌وقت با صحنه های نازیبای انباشت زباله در گوشه و کنار کوچه‌ها و خیابان‌ها مواجه نمی‌شویم و شهری زیبا و باطراوت خواهیم داشت.

همانطور ملایی مطلق شهردار جوان شهرمان در حاشیه نظافت و پاکیزگی عمومی اظهار کردند امروز حاشیه جاده ها و خیابانهای منتهی به شهر با بسیج همگانی چهره زیبا و خوشایندی به خود گرفت اما نگهداری از این طبیعت خدادای وظیفه شهروندان است تا در حفظ زیبایی و پاکیزگی آن تلاش کنند.

وی می‌گوید: «تمیز کردن خیابان‌های شهر وظیفه ما است و با دل و جان به این وظیفه مشغولیم و تلاش می‌کنیم که به مردم خدمت کنیم و چهره شهر را تمیز و زیبا نگه داریم اما از شهروندان هم انتظار داریم با ما همکاری کنند و زباله‌ها را در خیابان‌ها و معابر رها نکنند و در مکان‌های در نظر گرفته شده قرار دهند تا با کمک هم شهری زیبا و آراسته داشته باشیم.»

امروزه مسئله حفظ محیط زیست به یکی از مسائل مهم جوامع بشری تبدیل شده است اگر در گذشته محیط زیست یک مسئله داخلی بود لیکن امروزه مرزهای داخلی را درنوردیده و جنبه فراملی پیدا کرده است.

اگر چه امروزدر یک حرکت زیبا و بسیج عمومی تمامی مسئولان از امام جمعه محبوب و فرماندار ساعی و شهردار جوان گرفته تا دیگر مدیران و مسئولان دستگاهها پا به پای مردم و شهروندان، تابلوی زیبایی را خلق کردند اما حفظ و دوام و قوام این تابلوی زیبا، نیاز به اراده همگانی و فرهنگ عمومی مردم دارد تا با مشارکت هم شهری زیبا و طبیعتی آراسته داشته باشیم.

شهرهای کوچکی مثل شهر ما به دلیل نداشتن طرح مکانیزه جمع آوری زباله به اندازه کافی مشکلات دارند که از آن جمله میتوان به پخش زباله در مقابل منازل، سطح کوچه و خیابان‌ها، امکان دسترسی زباله برای جانوران ، سختی شرایط جمع آوری زباله برای نیروی انسانی، ، نشت شیرابه از خودروها و آلودگی معابر، عدم امکان تفکیک زباله از مبدا، عملیات انسانی در شرایط غیر بهداشتی، و … اشاره کرد. حال که ما از این لحاظ به اندازه کافی مشکلات داریم، بیایید لااقل خودمان با اعمالمان به این مشکلات دامن نزنیم.

ساختن شهری زیبا و پاکیزه زیاد هم دشوار نیست فقط کمی همت میخواهد. کارهای به ظاهر ساده ی ما می تواند شهرمان را متحول کند. فقط کافیست که فرهنگ شهروندی و شهرنشینی بین مردم ترویج پیدا کند./

 

خبرنگار: رضا امیرپور

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1331
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4903989
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي