9:30:27 - یکشنبه 5 جولای 2020
دفتر خدمات سلامت پارس آبادمغان افتتاح شد
وی همچنین به خیز دوباره ویروس کرونا در منطقه و کشور اشاره و بیان کرد: ویروس مرگبار کرونا به دلیل کم‌توجهی مردم به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت نکردن پروتکل‌ها و الزامات بهداشتی دوباره شیوع پیدا کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ با حضور فرماندار پارس آباد مغان و جمعی از مسوولان محلی، دفتر خدمات سلامت این شهرستان مرزی افتتاح و راه اندازی شد.

فرماندار پارس آباد مغان روز شنبه در آئین گشایش این دفتر گفت: راه اندازی و شروع فعالیت این مرکز، می تواند گام مهمی در راستای ارتقای سلامت و حل مشکلات بهداشتی باشد.

عدالت حاجی پور با اشاره به جایگاه ویژه بهداشت فردی و اجتماعی در تمام ابعاد سیاسی ، اقتصادی و زندگی مردم، ضرورت انعقاد قرارداد خوداظهاری و خودکنترلی اصناف و تولید و عرضه کنندگان مواد غذایی را با دفتر خدمات سلامت شهرستان یادآورشد و پشتیبانی از تحقق اهداف و وظایف این دفتر در راستای ارتقائ امنیت غذایی را از وظیفه تمام مسئولین ذیربط اعلام کرد.

وی با اشاره به اهمیت سلامت در جامعه و تاثیر آن در بهبود و بالا بردن کیفیت زندگی اضافه کرد: مراعات نکردن مراقبت های اولیه بهداشتی در زندگی های روزمره امروزی، علاوه بر ایجاد مسائل و مشکلات جسمی و روحی برای افراد، سالانه هزینه های زیادی نیز برای کشور دربر دارد.

وی همچنین به خیز دوباره ویروس کرونا در منطقه و کشور اشاره و بیان کرد: ویروس مرگبار کرونا به دلیل کم‌توجهی مردم به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت نکردن پروتکل‌ها و الزامات بهداشتی دوباره شیوع پیدا کرده است.

وی با قدردانی از اقدامات و تلاش های خوب اصناف منطقه در مقابله با کرونا، از مردم خواست با عمل به هشدارها و توصیه های ستاد کرونا و رعایت موازین بهداشتی، به قطع زنحیره انتقال این بیماری کمک کنند.

مسئول بهداشت محیط شهرستان پارس آباد نیز گفت: دفتر خدمات سلامت پارس آباد با رعایت کامل قوانین و مقررات و به منظور تقویت نظارت بر مراکز صنفی و اغذیه فروشی ها توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

ایرج اسماعیلی افزود: در حال حاضر، بسته خدمات ممیزی به این دفاتر واگذار شده که اجزای مختلفی مثل صدور کارت بهداشت، آموزش بهداشت، عملیات اجرایی صدور صلاحیت های بهداشتی و غیره را شامل می شود.

وی ادامه داد: با شروع فعالیت این دفتر، منبعد واحدهای صنفی قبل از اینکه بازرسان مرکز بهداشت به آنجا مراجعه کنند، شرایط و وضعیت بهداشتی خود را به دفتر خدمات سلامت گزارش می دهند. بازرسان بر این گزارش ها نظارت دارند و کنترل هایی را انجام می دهند و مهمترین فایده این کار، این است که خدمات حاکمیتی مانند ارائه صلاحیت بهداشتی از خدمات غیرحاکمیتی جدا شده است.

به گفته وی، مراکز خدمات سلامت از حدود ۳ سال پیش با هدف کاهش تصدی گری و ارتقای خدمات بهداشت محیط در کشور راه اندازی شده اند و با توجه به محور هفتم طرح تحول سلامت که بر بهداشت عمومی تمرکز دارد، ارتقای خدمات بهداشت محیط در این طرح دنبال می شود.

 

 

جمشید کریمی

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 829
  • بازدید دیروز: 7817
  • کل بازدیدها: 4945671
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي