19:40:12 - جمعه 21 سپتامبر 2018
مصادره (منطقه آزاد) ممنوع!!!
مصادره کردن عملکرد دستگاهها و پروژه ها خصوصا درسطوح ملی و منطقه ای میان سیاسان در سالهای اخیر به امری عادی و شایع بدل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ تنزل و سقوط عملکرد دستگاهها و مدیران و روسا در طول سالهای اخیر به جایی رسیده است که بریدن روبان نمایشگاه نقاشی برای کودکان به اندازه یک مگاپروژه تبلیغ و مانور داده میشود و همین امر سبب شده است تا یک پروژه برای چندین مدیر بعنوان عملکرد و دوره موفق ثبت و تبلیغ شود. برخی از افتتاحیه ها و بهره برداری از پروژه های طولانی هم که چند ده سالی تا رسیدن به دوره افتتاحیه زمان صرف شده و دهها مدیر و رئیس در طول ادوار مختلف عزل و نصب شده است،یک پروژه برای چندین مدیر و رئیس بعنوان عملکرد معرفی می شود.

لذا مصادره کردن عملکرد دستگاهها و پروژه ها خصوصا درسطوح ملی و منطقه ای میان سیاسان در سالهای اخیر به امری عادی و شایع بدل شده است.

همین منطقه آزاد تجاری که معلوم نیست منافعی برای منطقه خواهد داشت یا نه؟ و هنوز بطور کامل تصویب نشده، دندان دلالان برای سرکیسه کردن مردم تیز شده و کاسبی شان داغ داغ است تا جایی که زمین و مسکنی که تا دیروز خریدار نداشت و صاحب آن برای فروختنش به دهها بنگاه معاملاتی و دلال رشوه میداد،اکنون با چندین برابر افزایش قیمت، همچنان برای فروختنش شک و شبهه داشته و خریدار و فروشنده هر دو معطل مانده اند.

گذشته از این مسائل تا تصویب نهایی و راه اندازی منطقه آزاد به سالها زمان نیاز است تا سود و  زیان آن برای مردم عیان شود اما بنرها و پارچه نوشته ها و بیلبوردهای تبلیغاتی عریض و طویلی که در کوچه ها و خیابانهای شهر خودنمایی میکند،نشان از مصادره نام منطقه آزاد به نام اشخاص خاصی است که قطعا با نگاهی عمقی به موضوع و اطلاع از کم و کیف موضوع و زمانی که برای تصویب منطقه آزاد صرف شده است ، نظرات آنان در خصوص مصادره نام منطقه آزاد به نام یک یا چند نفر کاری مبتدی و ناشیانه است و منطقه آزادی که با تلاش و سعی و کوشش یک نفر بدست آید قطعا نام منطقه آزاد را نمیتوان بر ن نهاد.

ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان اردبیل از نقطه آغاز تا تصویب پس از سالها زمان و ده ها نفر تلاش و کوشش در سطح نماینده و وزیر و استاندار و فرماندار و بخشدار و … بدست آمده است و نقش هر کدام از این عناصر در ذیل منطقه آزاد تجاری صنعتی خود مصنوی هفتاد من کاغذی است که خواندن و نوشتنش از ظرفیت این یادداشت خارج است و مقوله ای علمی و فنی است که کارشناسان و تحلیلگران خبره ای را برای تفهیمش طلب میکند.

رضا امیرپور

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 820
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4903478
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي