7:17:16 - دوشنبه 4 ژوئن 2018
رئيس میراث فرهنگی شهرستان پارس آباد:
موزه مردم شناسی در شهرستان پارس آباد احداث می شود
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پارس آبادمغان از احداث موزه مردم شناسی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از آران مغان؛ ‘صیاد اسماعیلی’ رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پارس آباد با اعلام این خبر گفت: این موزه با هدف معرفی آثار فرهنگی و تاریخی شهرستان دایر خواهد شد.

وی تاکید کرد: با پیگیری جهت تامین اعتبار و بعد از هم اندیشی با مسئولان و بررسی مطالبه عموم مردم احداث موزه مردم شناسی در محل نمایشگاه در دستور کار قرار گرفت.

به گفته اسماعیلی پیش از این از سال ۸۸ احداث نمایشگاه دائمی صنایع دستی در این شهرستان مطرح بود که تاکنون راکد بوده و عملیاتی نشده بود.

وی با تاکید به اینکه در دو سال اخیر جهت جذب اعتبار برای اجرای این ساختمان پیگیری های مداوم صورت گرفته است، ادامه داد: امسال ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته و در وضعیت فعلی عملیات جوشکاری اسکلت فلزی انجام می شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پارس آباد افزود: در نظر داریم تا پایان امسال سقف بتنی این ساختمان را اجرا کنیم که در صورت تکمیل پروژه ۵۵ درصد پیشرفت خواهد داشت.

اسماعیلی با بیان اینکه این پروژه در ۷۰۰ متر مربع اجرا می شود، اضافه کرد: با احداث موزه مردم شناسی یکی از مطالبات مردم شهرستان در خصوص برخورداری پارس آباد از موزه محقق می شود.

وی خاطرنشان کرد: قابلیت های متعدد تاریخی و فرهنگی در این شهرستان وجود دارد که پیش بینی می شود با آغاز به کار موزه مردم شناسی بتوان گوشه ای از میراث فرهنگی این منطقه را معرفی کرد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 770
  • بازدید دیروز: 7817
  • کل بازدیدها: 4945612
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي