14:40:52 - دوشنبه 3 دسامبر 2018
به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی:
نوزدهمین جشنواره تئاتر منطقه ای مغان در بیله سوار برگزار می‌شود
به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و با مشارکت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای گرمی، بیله سوار و پارس آباد نوزدهمین جشنواره تئاتر منطقه ای مغان در بیله سوار برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، مجتبی هاتف، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد امروز در نشست روسای ادارت شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد و گرمی با موضوع برگزاری نوزدهمین جشنواره تئاتر منطقه ای مغان به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و گرامیداشت دهه مبارک فجر در بیله سوار با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به ایجاد نشاط و شادی در بین مردم و همچنین تحقق شعار چهلمین سالگرد انقلاب “افتخار به گذشته و امید به آینده”، در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر مغان اظهار کرد: برگزاری این نوع مراسمات علاوه بر ایجاد نشاط و تعالی بین شهروندان، باعث بارور شدن پتانسیل‌های هنری موجود در منطقه می‌شود.
وی با بیان اینکه هنرمندان باید قابلیت‌های خود را در صحنه‌های مختلف هنری نشان دهند تاکید کرد: برگزاری این نوع جشنواره‌ها موحب می‌شود استعدادها شناخته شده و پرورش یابد که این امر برای پر رنگ شدن فعالیت‌های هنری و فرهنگی منطقه نیز مثمرثمر خواهد بود.
علی محمدزاده، رابط انجمن نمایش استان در شهرستان پارس آباد نیز با ارائه نکاتی گفت: این جشنواره باعث می‌شود علاوه بر تجهیز امکانات، بستر سازی برای سایر مراسمات نیز فراهم شود.
وی افزود: به همین منظور و به جهت پربار برگزار شدن جشنواره امیدواریم هر شهرستان حداقل سه گروه هنری را آماده کنند.
رابط انجمن نمایش استان در شهرستان پارس آباد تاکید کرد: این جشنواره می‌تواند در راستای تغذیه فکری و روحی نوجوانان و جوانان ثمربخش بوده و موجب ایجاد نشاط و تعالی دربین خانواده‌ها شود.

محمدزاده با اشاره به اینکه پویایی هنرمندان از اهداف اصلی انجمن نمایش است اظهار داشت: یکی از محوریت‌های این جشنواره کارگاهی کردن، آموزش و استعدادیابی پتانسیل‌های موجود خواهد بود.
وی با بیان اینکه باید بدنه جدید تئاتر را تشکیل دهیم یادآور شد:گروه‌های تئاتر این منطقه در جشنواره‌های برون مرزی و سراسری حضور فعال داشته و دارد و هنرمندانی همچون اکبر صادقی و سایر هنرمندان که برخواسته از همین منطقه مغان هستند سال‌هاست که در جشنواره بین المللی فجر خوش می‌درخشند و لذا این برنامه باعث می‌شود افراد بیشتری به سمت بازیگر شدن در رشته تئاتر سوق پیدا کرده و به عرصه تئاتر وارد شوند.
شهاب ملکی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیله سوار نیز در این نشست با بیان اینکه شهر بیله سوار برای اولین بار میزبان جشنواره سنتی تئاتر مغان خواهد بود اظهار داشت: تمام تلاش خودمان را به عنوان میزبان این جشنواره انجام خواهیم داد تا برنامه‌ها به نحو احسن و مردم پسندی برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ گروه هنری فعال در زمینه نمایش در شهرستان وجود دارد عنوان کرد: با توافق صورت گرفته بین مسؤولان ادارات دیگر شهرستان‌ها، این جشنواره به مدت حدود یکماه به مناسبت چهل سال افتخار انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
سرپرست اداره ارشاد بیله سوار گفت: در کنار برگزاری تئاتر برنامه‌های متنوع دیگری همچون تجلیل از پیشکسوتان نیز خواهیم داشت که امیدواریم با تلاش و تعامل همدیگر برنامه ای درخور منطقه مغان داشته باشیم.
به گزارش فارس در پایان این نشست، صورتجلسه ای نیز تنظیم و به امضای روسای ادارات سه شهرستان بیله سوار، پارس آباد و گرمی رسید و مقرر شد فراخوان جشنواره در اسرع وقت تنظیم و اعلان عمومی شود.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 633
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872289
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي