21:43:07 - چهارشنبه 14 فوریه 2018
همایش روز جهانی “داستان کوتاه” با تجلیل از خانم ثریا دهقان
همایش روز جهانی داستان کوتاه در شهرستان پارس آباد مغان با تقدیر از آثار ثریا دهقان داستان نویس برجسته منطقه گشایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ همایش روز جهانی داستان کوتاه در پارس آباد بعد از ظهر امروز چهارشنبه در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور حجت الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه محبوب شهرستان پارس آباد ، رئیس اداره ارشاد اسلامی و جمعی از داستان نویسان،شعرا و نویسندگان شهرستان پارس آباد با تقدیر از نویسنده جوان و جویای نام منطقه سرکار خانم ثریا دهقان برگزار شد.

در این همایش مجتبی هاتف رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد با تبریک روز جهانی داستان کوتاه از فعالان این عرصه فرهنگی و ادبی تقدیر و اظهار داشت: داستان کوتاه دارای پایه و اساس عمیق در عرصه ادبی کشورها و ریشه ای طولانی دارد که مشاهیر و نویسندگان و ادبای بزرگی در جهان به واسطه فعالیت در زمینه داستان کوتاه به جهان معرفی شده اند.

هاتف با بیان اینکه پارس آباد فعالان زیادی در زمینه شعر و داستان نویسی خصوصا داستان کوتاه دارد،گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی در این شهرستان در زمینه فعالیتهای هنری و ادبی نهفته است لیکن زمینه لازم برای رشد و توسعه این عرصه متاسفانه تاکنون مهیا نشده است و به لحاظ امکانات در مذیقه به سر میبرند.

وی افزود: به نظرم برگزاری این همایش‌ها باید با بزرگداشت و تقدیر از پیشکسوتان عرصه ادبیات همراه باشد. امسال نیز تصمیم گرفتیم علاوه بر برگزاری همایش روز جهانی داستان کوتاه، از خانم «ثریا دهقان» که نویسنده فعال در عرصه ادبیات داستانی است تقدیر کنیم.

حجت الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه شهرستان پارس آباد نیز در این همایش حضور در جمع داستان نویسان و نویسندگان شهرستان را افتخاری برای خود خواند و اظهار داشت: علیرغم مشغله کاری و ذیق وقت بدلیل احترام و ارزشی که برای اهالی هنر و داستان نویسان و نویسندگان عزیز دارم در این همایش ادبی حضور یافتم.

امام جمعه محبوب شهرستان پارس آباد توجه به هنر و هنردوستان در این شهرستان را ناکافی خواند و افزود: فعالان این عرصه فارغ از اینکه میبایست به لحاظ مادی تامین شوند،ضروری است که از حیث جا و مکان نیز محل مناسبی برای فعالیت در اختیارشان قرار گیرد تا بدون دغدغه در فضایی آرام افکار متبادر بر روی کاغذ پیاده شوند.

او با بیان اینکه داستان نویسان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر میتوانند،مشکلات جامعه را به مسئولان تعمیم دهند،تصریح کرد:در واقع انتقال فرهنگ و سنن جوامع از نسلی به نسل دیگر و حتی دیدگاه افراد با تالیف داستان کوتاه و بلند معرفی شده یا بسط و توسعه می یابد.

در این همایش که با همت انجمن ورق های خاموش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و با مجری گری مجری جوان و فعال در زمینه نویسندگی گشایش یافت، تعدادی از فعالان این عرصه به خواندن نکات و چکیده ای از نوشته های داستان نویسان بزرگ ایران و جهان پرداختند.

 

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 2440
  • بازدید دیروز: 9569
  • کل بازدیدها: 4939465
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي