۲۱:۰۱:۳۲ - شنبه ۹ دی ۱۳۹۶
پارس اباد فرودگاه بدون پرواز؛فرودگاهی که خواب پرواز میبیند
فارغ از بحث مسافران برپایی پروازها بر روی عواملی نظیر توسعه منطقه و حضور پزشکان متخصص در شهرستان و سرمایه گذاری از جمله مواردی است که با برگزاری پروازها رابطه مستقیم دارد و عدم برگزاری پروازها هزینه های سنگینی را تاکنون برای این شهرستان تحمیل کرده است که مسئولان ذی ربط باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

فرودگاه پارس آباد که مدتهاست نصب تجهیزات و کارهای تعمیراتی آن با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان جهت راه اندازی پروازها به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است،بنا به دلایلی غیر متعارف همچنان با راه اندازی فرودگاه و برگزاری پروازها مخالفت و عناد ورزی میشود.
تاکنون که بهانه برای مسکوت گذاشتن فرودگاه عدم تجهیز و استانداردنبودن آن بود،اکنون و با تجهیز اکمل فرودگاه ،توجیه اقتصادی تنها بهانه برای برقراری پروازها عنوان شده است،موضوعی که بالاجبار ما را به وادار به واکنش کرد تا در این خصوص مطالبی را در راستای تنویر افکار عمومی بیان نماییم.

اینکه گفته شود فرودگاه پارس آباد توجیه اقتصادی ندارد جمله درستی نیست بلکه بغیر از ۴ فرودگاه اصلی کشور بقیه رودگاههای که کشور تعداد آنها به ۵۴ فرودگاه میرسد هیچکدام توجیه اقتصادی ندارد پس چنانچه برقراری پروازها صرفا با توجیه اقتصادی عجین شود،میبایست حداقل ۵۰ فرودگاه کشور از جمله فرودگاههای استان اردبیل و تربیز و کرج و شیراز و اصفهان و … باید تعطیل شود تا دولت دچار ضررو زیان ناشی از مشکلات اقتصادی نشود.پس چرا کلیه فرودگاههای کشور تعطیل نمیشود؟اگر واقعا بهانه مسئولان برای ارائه خدمات به مردم توجیه اقتصادی است،با قاطعیت میتوان مدعی شد درب اکثر وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی را باید تخته کنند،چرا که هیچکدام از دستگاهها و ارگانهای دولتی توجیه اقتصادی ندارد.

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران تامین زیر ساخت و ارائه خدمات عمومی از جمله در بخش حل و نقل بخشی از وظایف دولت است و تحت هر شرایطی باید به مردم ارائه خدمات نماید.لذا اگر واقعا بهانه مسئولان برای برقرارای پروازها توجیه اقتصادی است، چرا از ابتدا تاسیس و تاکنون ارائه خدمات میکرد و چرا اکنون نیزبا هدف راه اندازی مجدد ۲۰ میلیارد تومان دیگر بر آن هزینه شده است؟آیا برنامه دولت بر این بود که فرودگاه تجهیز و توسعه یافته و در نهایت بدون پرواز به حال خود رها شود؟مبرهم و پرواضح است که مشلات عدم برقرارای پروازهای فرودگاه پارس آباد نه توجیه اقتصادی و نه مشکلات فنی و ساختاری است بلکه مشکل فرودگاه پارس آباد که اولین فرودگاه اقماری کشور است،و از سال ۵۲ تاکنون ارائه خدمات می کند،عوامل نفوذی و دست های پشت پرده ایست که نمیخواهند فرودگاه پارس آباد راه اندازی شود،چرا که با راه اندازی فرودگاه پارس آباد نون برخی ها آجر و بازارشان کساد میشود.
این در حالی است که سرمایه گذار فرودگاه پارس اباد حاضر است پروازها را پیش پیش چارتر نموده و هزینه آن را پیشتر پرداخت نماید اما سازمان هواپیمایی زیر بار نمیرود و این نشان از این است که دست های پشت پرده چقدر توانمند و سرسخت هستند.
فارغ از بحث مسافران برپایی پروازها بر روی عواملی نظیر توسعه منطقه و حضور پزشکان متخصص در شهرستان و سرمایه گذاری از جمله مواردی است که با برگزاری پروازها رابطه مستقیم دارد و عدم برگزاری پروازها هزینه های سنگینی را تاکنون برای این شهرستان تحمیل کرده است که مسئولان ذی ربط باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.
در شرایطی که با توجه به ترافیک پروازها در دیگر فرودگاههای کشور که هم به لحاظ حمل و نقل و هم به لحاظ آموزشی مورد استفاده قرار میگیرد ، میشود در صورت اعتقاد به توسعه متوازن و عدم تمرکز گرایی در مراکز استانها، با توجه به تجهیزات وسیع این فرودگاه و شرایط معتدل آب و هوایی و حاشیه امن آن،پروازهای آموزشی را در این فرودگاه برگزار نمود تا هزینه های گزافی که صرف این مجموعه شده است بدون بهره برداری مستهلک نشود و مضوع ددیگر اینکه سازمان هواپیمایی کشور حتی در طول سالهای بلااستفاده نیز درآمد حاصل از اجاره بهای زمین های حوزه فرودگاه پارس آباد را دریافت کرده است و هرگز هزینه ای از جانب فرودگاه پارس آباد به سازمان مربوطه تحمیل نشده است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 32
  • بازدید دیروز: 2234
  • کل بازدیدها: 1146778
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي