21:50:38 - یکشنبه 11 اکتبر 2020
امامی فرماندار شهرستان پارس آباد:
چغندر قند محصول استراتژیک شهرستان پارس آباد
نشست نیکشاد مدیر کل جهاد کشاورزی استان اردبیل با امامی فرماندار پارس آباد در خصوص کشت پاییزه محصول استراتژیک چغندرقند و دیگر مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی در سفر به این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ امامی فرماندار شهرستان پارس آباد در نشست با مدیرکل جهادکشاورزی استان با اشاره به قطب کشاورزی بودن شهرستان پارس آباد  خواستار توجه ویژه به این شهرستان شد و گفت: استعدادهای بالقوه این منطقه در کشاورزی و دامپروری قابل گسترش بوده و زمینه اشتغال گسترده و تولید با ارزش افزوده در صنایع تبدیلی در این شهرستان موجود است.

نیکشاد  مدیر کل جهاد کشاورزی استان اردبیل از اختصاص ۳ هزار هکتار برای کشت چغندر قند پاییزه خبر داد و گفت: بذور موردنیاز فراهم و با آغاز  آبان ماه کشت این محصول آغاز خواهد شد

نیکشاد  با بیان اینکه استان اردبیل تنها یک درصد مساحت کشور را دارد گفت: این استان سالانه چهار و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی که معادل ۴ درصد کل تولیدات کشور می باشد را استحصال می نماید.

وی همچنین از کشت محصولات گندم و جو و کلزا نیز خبر داد و گفت: شهرستان پارس آباد به عنوان قطب کشاورزی استان و کشور سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات را تولید و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور بر عهده دارد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1309
  • بازدید دیروز: 7817
  • کل بازدیدها: 4946151
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي