9:59:22 - چهارشنبه 4 دسامبر 2019
سرپرست فرمانداری پارس آباد:
کارگروهی متشکل از دستگاههای مربوطه برای پیگیری مشکلات معلولین فرهیخته و ورزشکار تشکیل شود
عدالت حاجی پور تصریح کرد:توانمندی معلولین عزیز خصوصا در شهرستان پارس آباد غیر قابل انکار بوده و افتخارات زیادی در حوزه های مختلف ورزشی و علمی از سوی این عزیزان برای منطقه به ارمغان آمده است و معلولین ثابت کرده اند که معلولیت به هیچ عنوان محدودیت نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ نشست هم اندیشی و تجلیل از معلولین موفق و ورزشکار با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان پارس آباد و دیگر دستگاههای عضو جلسه بمناسبت روز جهانی معلولین امروز سه شنبه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس اباد برگزار شد.

حاجی پور سرپرست فرمانداری پارس آباد در این جلسه گفت:برای ارائه خدمات مطلوب و تکریم از معلولین شهرستان پیشنهاد می کنم کارگروهی متشکل از دستگاههای زیربط برای حل مشکلات معلولین تشکیل و در راستای رفع نارسایی های این قشر اهتمام ویژه بعمل آید.

سرپرست فرماندار پارس آباد افزود: همچنین با دعوت از مدیران کل استانی در راستای حل معضلات معلولین و ارائه خدمات مطلوب ، مطالبات این قشر عزیز را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهیم کرد.

وی از اهمیت ویژه به معلولین و ایجاد زیرساختها و امکانات لازم سخن گفت و یادآور شد: وظیفه مدیران و دستگاههای مربوطه حمایت همه جانبه از این قشر عزیز بوده و هر گونه کوتاهی و بی توجهی در این زمینه مشمول پیگیری و پاسخگویی دستگاه مربوطه خواهد بود.

عدالت حاجی پور تصریح کرد:توانمندی معلولین عزیز خصوصا در شهرستان پارس آباد غیر قابل انکار بوده و افتخارات زیادی در حوزه های مختلف ورزشی و علمی از سوی این عزیزان برای منطقه به ارمغان آمده است و معلولین ثابت کرده اند که معلولیت به هیچ عنوان محدودیت نیست.

وی یادآور شد:زحمات و تلاش های خانواده بزرگ معلولین برای ما قابل احترام و تقدیر است و ارائه خدمات مطلوب به این عزیزان برای ما در اولویت قرار دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پارس آباد نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز گفت: شعار امسال روز جهانی معلولین ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر ،عادلانه و پایدار است.

صیاد آزاد خاطر نشان کرد: در حوزه پیشگیری از معلولیت بینایی در سال ۹۷ جمعا تعداد ۹۴۹۶ نفر از کودکان ۳ الی ۶ سال غربالگری شده اند.

وی افزود: همچنین در حوزه پیشگیری از ناشنوایی ۳۴۰۰ نفر نوزاد زیر ۳ ماه و نزدیک ۳۰۰۰ نفر نیز در زمینه پیشگیری از سالمندی زودرس  دراین شهرستان تحت غزبالگری و برنامه های آموزشی ارائه شده است.

آزاد از آمار ۳۵۰۸ نفری جمعیت معلولین در این شهرستان خبر داد و افزود: ۱۵۸۵ نفر از این تعداد معلول جسمی،۸۸۵ نفر معلول ذهنی،۲۵۷ نفر  معلول روانی،۲۵۷ نفر معلول بینایی و ۴۸۴ نفر نیز از ناحیه شنوایی در این شهرستان دچار معلولیت هستند.

او از جمعیت ۳۷۳ نفری معلوین دارای دریافت کنندگان مستمری قبل از هدفمندی یارانه سخن گفت و گفت: این آمار بعد از هدفمندی یارانه به ۲۸۳۷ نفر افزایش یافته است و ۴۳ نفر نیز به مبلغ ۵۵۴۰۰۰ تومان حق پرستاری شبانه روزی دریافت می کنند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان پارس آباد نیز در این جلسه از اعطای تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی برای جمعیت معلولین خبر داد و افزود: برای خانواده های دارای دو معلول ردیف اعتباری ۴۰۰ میلیون ریالی از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

موسی کامکار گفت: علاوه بر این برای خانوارهای دارای یک معلول نیز تسهیلات بلاعوض  و ۳۶۰ میلیون ریالی مقاوم سازی با نرخ سود ۵ درصد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این تسهیلات در سنوات گذشته به ترتیب دارای ردیف اعتباری ۲۵۰ و ۱۸۰ میلیون ریالی بود که خوشبختانه در سال جدید و به همت مسئولین محترم افزایش یافته است.

 

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1644
  • بازدید دیروز: 7996
  • کل بازدیدها: 4871451
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي