17:05:00 - شنبه 9 مارس 2019
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پارس آباد؛
کاشت بیش از ۴۰۰۰ اصله نهال در راستای احیای جنگل های ساحل رود ارس +عکس
بیش از ۴۰۰۰ اصله نهال سنجد و زبان گنجشک در ساحل رود ارس کاشته شده است و بعد از مرحله پاکسازی فواصل میان درختان ، چنانچه بیشتر از حد استاندارد باشد مجددا از گونه های گیاهی بومی برای کاشت و احیای جنگل استفاده خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ بازدید از جنگل های ساحل رود ارس چهارشنبه با حضور معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان پارس آباد ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی از نوار مرزی و آبی جنگل های ساحل رود ارس به مناسبت هفته منابع طبیعی به عمل آمد.
فصیحی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پارس آباد در حاشیه این بازدید گفت: مساحت کل جنگل های ساحل رود ارس در حوزه استحفاظی شهرستان پارس آباد بیش از ۱۲۰۰ هکتار است و  از حاشیه رود ارس از مسیر تازه کند حسن خانلو شروع و تا امتداد حوزه استحفاظی قره قباق اصلاندوز در ساحل ارس ،مرز مابین اردبیل و استان آذربایجان شرقی ادامه می یابد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پارس آباد می افزاید: در این جنگل ها گونه های خاص اقلیمی و گیاهی و رودخانه ای با نامهای سنجد،گز، تمشک،زبان گنجشک، ‏بید و سفید پلات یافت می شوند، که غیر از بید بقیه آنها کاملاً بومی این منطقه هستند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: زادآوری این گونه های گیاهی و جنگلی مخصوصا سفید پلات ها به قدری دارای تراکم زیاد است که در هر ده سال یکبار باید ساحل رودخانه پاکسازی شوند تا بدلیل انباشت و اشباع محیط جنگل یا در اثر فرایند طبیعی دچار آتش سوزی نشود.
فصیحی تصریح کرد: در حال حاضر  در حال طی مرحله اول فرایند پاکسازی هستیم و در مرحله اول تا شعاع ۵۰ هکتاری از جنگل ساحل رود ارس را پاکسازی خواهیم کرد.
او در ادامه می افزاید: طبق پیش بینی های انجام شده این فرایند تا مرز ۴۵۰ هکتار ادامه خواهد داشت که هم اکنون در مرحله برگزاری فرایند مزایده و قیمت گذاری قرار دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به موضوع قطع درختان پوسیده و خشکیده که در اثر آتش سوزی یا فرایند زمان و … از بین رفته اند،اشاره کرد و اظهار داشت: پاکسازی این درختان که در برهه ای از زمان بدلیل عدم اطلاع برخی کانال ها و گروههای مجازی یا عمدا و یا صحوا به موضوع چالشی تبدیل شده بود،در چند مرحله و با جمع آوری چوب های زاید، خشکیده، افتاده و پوسیده انجام و جهت استفاده در صنایع چوب سازی استان حمل خواهد شد.
فصیحی در پایان این گزارش گفت: بیش از ۴۰۰۰ اصله نهال سنجد و زبان گنجشک در ساحل رود ارس کاشته شده است و بعد از مرحله پاکسازی فواصل میان درختان ، چنانچه بیشتر از حد استاندارد باشد مجددا از گونه های گیاهی بومی برای کاشت و احیای جنگل استفاده خواهد شد.
خبرنگار: رضا امیرپور

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1261
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4903919
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي