18:16:03 - یکشنبه 9 جولای 2017
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل :
یک چهارم اعتبارات آب و خاک کشور در استان اردبیل هزینه می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۲۳ درصد از کل اعتبارات ردیف آب و خاک کشور که ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است برای اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار استان اردبیل اختصاص یافته است.

به گزارش ارس رسا به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، عدیل سروی ظهر امروز در نشست کاربردی آبیاری تحت فشار که در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برگزار شد اظهار کرد: ۲۳ درصد از کل اعتبارات ردیف آب و خاک کشور که ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است برای اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار استان اردبیل اختصاص یافته که این طرح‌ها در حال اجرا بوده و تعدادی از آنها برای مطالعه در دست مشاورین فنی است.

وی گفت: در حال حاضر در حوزه اراضی بیله سوار و پارس آباد از محل این اعتبارات در چهار ناحیه عمرانی و اراضی پایاب سد خدا آفرین پروژه‌های شبکه آبیاری مدرن بی وقفه در حال اجرا هستند و در شهرستان‌های گرمی و مشگین‌شهر هم از محل اعتبارات مرزی تعدادی از پروژه‌ها دردست اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: عملیات اجرایی فاز اول اراضی پایاب سد احمد بیگلو در مساحت ۶۸۸ هکتار در روزهای گذشته به زمین زده شد و با اعتبار ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به مدت یک سال به پایان خواهد رسید که فاز دوم این طرح به مساحت هزار و ۶۰۰ هکتار اسناد مورد نیاز برای واگذاری به پیمانکاران تحت مناقصه آماده بوده که در هفته آینده تا تعیین پیمانکار وبرگزاری مناقصه عملیات اجرایی آن نیز شروع خواهد شد.

سروی افزود: وزرات جهاد کشاورزی با  همراهی کمیسیون تخصصی کشاورزی برای ارائه خدمات به کشاورزان بهتر خواهد توانست در تامین ، توزیع اعتبارات و اجرای پروژه‌های زیر بنایی در زمینه کشاورزی تولیدات اقتصادی پایدار را در سراسر کشور بویژه این استان به عنوان قطب کشاورزی کشور تقویت نموده و در نهایت همانطوریکه در دولت یازدهم بخش کشاورزی موثر ترین بخش در افزایش رشد اقتصادی کشور موثر واقع شد در این دولت نیز همان نقش اصلی خویش را ایفا نماید .

وی گفت : در حال حاضر ۳۷ هزارو ۲۷۵هکتار از اراضی استان تحت اجرای شبکه های آبیاری قرار گرفته اند و بی وقفه در حال احداث می باشد که شاخص ترین پروژه های آن اراضی پایاب سد های پیله سهران ، یامچی و صائین  بوده که امید واریم با مشارکت جدی کشاورزان سطح اجرای آبیاری مدرن افزایش یابد .

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1486
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4902559
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي