خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
20/01/07 14:35
شناسه خبر : 32364

تخصیص اعتبارات آسیب های اجتماعی باید بر اساس شاخص های منطقه ای توزیع شوند

حاجی پور سرپرست فرمانداری شهرستان پارس آباد گفت: میزان جمعیت،آمار افراد معتاد متجاهر، آسیب های اجتماعی،  محلات حاشیه نشین و ... باید در اولویت قرار گیرند و تخصیص اعتبارات نباید بمیزان مساوی بین شهرستان ها توزیع شوند چرا که تمامی شهرستانها آمار معتادین و امکاناتشان متفاوت از همدیگر هستند. ...

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ حاجی پور سرپرست فرماندار شهرستان پارس آباد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پارس اباد که با حضور بهشتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و اعضای دیگر دستگاههای عضو این شورا برگزار شد،گفت: تخصیص اعتبار آسیب های اجتماعی باید بر اساس شاخص های منطقه ای توزیع شوند و متغیر هایی همچون میزان جمعیت،آمار افراد معتاد متجاهر، آسیب های اجتماعی،  محلات حاشیه نشین و … در اولویت قرار گیرند و نباید بمیزان مشخص بین شهرستان ها توزیع شوند چرا که تمامی شهرستانها آمار معتادین و امکاناتشان متفاوت از همدیگر هستند.

مهندس حاجی پور با هشدار به برخی دستگاههای کم کار و دارای عملکرد ضعیف متذکر شد: تمامی دستگاههای دولتی در کشور دارای محل اعتبارات پیش بینی شده در حوزه  های مختلف فعالیت های فرهنگی و اجتماعی هستند و هیچ توجیهی برای کم کاری و عملکرد ضعیف وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در پایان سال گزارش تخصیص اعتبارات ۱۳ دستگاهی که از ادارات کل برای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی اجتماعی بودجه اخذ می نمایند،دریافت می شود و عدم دریافت این اعتبارات از سوی دستگاههای ذی ربط به منزله ضعف آن مدیر و دستگاه مربوطه تلقی می شود.

حاجی با تشکر از سازمانهای مردم نهاد در زمینه ترک اعتیاد و نگهداری افراد معتاد و بهبود معتادان یادآور شد: با توجه به ماهیت سازمانهای مردم نهاد و غیر انتفاعی متاسفانه دولت هیچ گونه کمک مالی به طور مستقیم نمی تواند ارائه نماید؛اما با ارائه بسته های حمایتی از جمله همکاری دستگاههای اجرایی با این سازمانها،کمک به طرح های اشتغالزایی و ارائه تسهیلات کم بهره و … نقش مهمی را می تواند ایفا نماید که تمامی این مسائل به اراده و همکاری این نهادها بستگی دارد.

سرپرست فرماندار پارس آباد به پیش بینی و همکاری و نقش دانشگاهها در معضلات و مشکلات اجتماعی خصوصا اعتیاد و طلاق اشاره کرد و اظهار داشت: نقش دانشگاهها در حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی متاسفانه بسیار کم رنگ بوده و تاکنون نتوانسته اند سهم خود را در این حوزه ها و زمینه های مشابه به درستی ادا نموده و بیشتر به دنبال فعالیت های اقتصادی هستند تا اجتماعی و فرهنگی،که این خود یکی از معضلات جامعه ما می باشد.

 

بهشتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر؛ استان نیز در این جلسه گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر از افراد معتاد شناسنامه دار در اردبیل نگهداری می شود

وی خاطر نشان کرد: ۱۹۱۰ نفر معتاد متجاهر در طول ۹ ماه گذشته در اردبیل جمع آوری شده و ساماندهی شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل،ابراز داشت: تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای-سازمان بهزیستی و زندان ها منعقد شده است که بر اساس این طرح تمامی معتادین در حال بهبودی می توانند بطور رایگان برای دوره های آموزش اشتغالزایی و کسب مهارت های فنی و حرفه ای اعزام می شوند تا بعد از بهبودی بتوانند با گذراندن دوره های مختلفی صاحب شغل شده و در جامعه با مشکلات اشتغال و معیشتی مواجه نشوند.

بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مقرر شده است، شهرداری همچون دیگر شهرهای استان مکانی را بعنوان گرمخانه تدارک دیده آن را در اختیار افراد بی خانمان و معتادی که فاقد محل و مکان برای اسکان و خواب هستند،قرار داده شود.

خبرنگار: رضا امیرپور