10:25:36 - یکشنبه 27 آگوست 2017
آغاز پرشتاب دولت تدبیر و امید برای تولید و اشتغال/ دولت دوازدهم فعالیت خود را با افتتاح طرح های عمرانی آغاز کرد
شروع به کار دولت دوازدهم و همزمانی آن با هفته دولت، با افتتاح طرح های عمرانی متعددی در سراسر کشور و تحقق تولید و اشتغال آغازشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از ایرنا، دولت دوازدهم پس از رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی و در آغاز کار تلاش خود را به کار بسته تا در راستای تحقق منویان رهبر معظم انقلاب در رسیدن به امر مهم تولید و اشتغال قدم های موثری بردارد.این تلاش بخصوص در عرصه عمرانی کشور و بخش های زیرساختی به عنوان یکی از اصول مهم در تحقق این خواسته نمود بیشتری خواهد داشت .
همچنین با توجه به تاکید دولت دوازدهم بر تحقق بیش از پیش عدالت با اختصاص عادلانه امکانات در سطح استان ها و شهرستان های مختلف، طرح های متعددی در این بخش ها به بهره برداری رسیده تا بخشی از تلاش های دولت یازدهم در بدو دولت دوازدهم به ثمر برسد.

*۷۶ طرح عمرانی در پارس آباد مغان اردبیل
همزمان با سومین روز ازگرامیداشت هفته دولت ۷۶ طرح عمرانی در شهرستان مرزی پارس آباد مغان به بهره برداری رسید.
برای اجرای این طرح های عمرانی و خدماتی۷۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
با اجرای این طرح بزرگ حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی دیم منطقه آبی شده و برای بیش از ۲۶ هزار نفر نیز زمینه شغلی فراهم خواهد شد.
دولت برای اجرای این طرح یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی اعتبار تخصیص داده است.
در جریان سفر معاون سیاسی، امنیتی استاندار اردبیل به پارس آباد مغان، کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهدا،مرکز غربالگری سرطان و شیمی درمانی، جایگاه سوخت پروما ورزند، درمانگاه شبانه روزی اباصالح مسکن مهر پارس آباد و دهها طرح دیگر به بهره برداری رسید.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

*بهره برداری ۵۷ طرح در بخشهای مختلف در خراسان رضوی
همزمان با سومین روز هفته دولت ۵۷ طرح عمرانی، خدماتی، مخابراتی، درمانی و بهداشتی با مجموع هزینه ۳۲۸ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال اعتبار روز شنبه در نقاط مختلف خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
در این چارچوب ۱۷ طرح آب و فاضلاب با هزینه ۱۵۰ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال در شهرستانهای سرخس، سبزوار، باخرز، کلات، تربت جام، کاشمر، خلیل آباد، نیشابور، قوچان و جوین وارد مدار بهره برداری شد.
همچنین عملیات اجرای ۲ طرح بخش فاضلاب در شهرهای قوچان و سبزوار و پنج طرح بخش آب در شهرهای چناران، فیض آباد، بینالود، قوچان و تایباد با اعتبار ۹۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آغاز شد.
بهره برداری از ۶ طرح عمرانی و ورزشی در روستاهای بخش مرکزی و دانشگاه تربت حیدریه با هزینه پنج هزار و ۴۵۰ میلیون ریال از دیگر برنامه های هفته دولت بود.
۱۱ طرح عمرانی و خدماتی شامل ۱۰ واحد مسکونی و یک واحد تولید پوشاک برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان تایباد نیز با هزینه هفت میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.
پنج طرح دیگر نیز همزمان با سومین روز هفته دولت با حضور معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در شهرستان گناباد به بهره برداری رسید.
برای اجرا و راه اندازی این طرحها شامل مرحله نخست نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت، توسعه واحد تولیدی آرد نگین گل شرق گناباد و پارکینگ و تالار کوثر و خیابان ۲۴ متری در بیدخت در مجموع ۹۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
مرحله نخست نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت با ظرفیت سالانه ۲ مگاوات و در زمینی به مساحت هزار و ۸۰۰ مترمربع و زیربنای ۷۰۰ مترمربع مهمترین این طرحهاست که با راه اندازی آن برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد شد.
همچنین ۱۱ طرح عمرانی با هزینه ۳۲ میلیارد و ۲۵ میلیون ریال در شهرستانهای جغتای و خوشاب در غرب خراسان رضوی مورد بهره برداری قرار گرفت.
همچنین امروز سه طرح عمرانی در حوزه گاز و برقرسانی شامل ۴۳ پنل خورشیدی، گازرسانی به ناحیه صنعتی و سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مجموع با هزینه ۲۲ میلیارد و ۵۹۰ میلیون رالم با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در بجستان به بهره برداری رسید.
در شهرستانهای جوین و داورزن در غرب خراسان رضوی نیز همزمان با سومین روز هفته دولت چهار طرح عمرانی با هزینه ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.
خراسان رضوی با شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و ۱۶۴ دهستان است.

*۲۰ طرح عمرانی در کردستان
همزمان با سومین روز از هفته دولت بیش از ۲۰ طرح عمرانی با صرف ۱۵۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای خدمات رسانی به مردم روستاها و شهرهای استان کردستان بهره برداری شد.
بهره برداری از این طرح ها درشهرستان های سنندج، قروه، مریوان و سروآباد با حضور حسن رکنی معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی و عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان آغاز شده است.
واحد پرورش قارچ دکمه در سروآباد، خط انتقال، مخزن ذخیره و ایستگاه پمپاژ طرح آبرسانی به شهر مریوان، طرح ایجاد تاسیسات تامین و آبرسانی شهرکانی دینار، طرح آبرسانی به روستای نورآباد سقز از جمله طرح های افتتاح شده در سومین روز از هفته دولت در کردستان است.
امروز ۱۵ طرح در بخش کشاورزی نیز بهره برداری شد که طرح سیستم آبیاری کم فشار، چهار طرح آبیاری قطره ای، هفت طرح آبیاری تحت فشار، یک طرح تولید و بسته بندی ادویه جات و ۲ کارگاه تولید خیارشور و چند طرح خدماتی و عمران روستایی از محل مشارکت مردمی و اعتبارات دهیاری ها در شهرستان سقز را شامل می شود.
برای اجرای این طرح ها در استان حدود ۱۵۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل های مختلف شامل اعتبارات ملی و استانی، تملک دارایی های سرمایه ای و منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب شهری، تسهیلات اعطا شده دولت به واحدهای صنعتی و خدماتی و اعتبارات یارانه ای دولت در حوزه کشاورزی است.
در هفته دولت امسال و هشتم شهریور در مجموع ۶۸۱ پروژه با ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در این استان به بهره برداری می رسد.
همچنین در این هفته عملیات اجرایی طرح های زیادی در مجموع با ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار شروع می شود.

*راه اندازی کوره فلش کارخانه ذوب مس سرچشمه
همزمان با سومین روز از گرامی داشت هفته دولت با شارژ کنسانتره در کوره فلش کارخانه ذوب مس سرچشمه، عملیات ذوب مس در این کارخانه با تکنولوژی جدید آغاز شد.
تغییر تکنولوژی کوره ریورب ذوب سرچشمه به فلش، از مهم‌ترین طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران طی چهار سال گذشته است که علاوه بر بهینه‌سازی فرایند تولید و کاهش مصرف انرژی، در بهبود شرایط زیست محیطی منطقه نیز نقش مهمی دارد.
اجرای این طرح، ۱۲۵ میلیون یورو و ۲۰۸ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است و با راه‌اندازی کورۀ فلش، ظرفیت تولید مس آندی حاصل از کنسانتره از ۱۲۰ هزار تن به ۲۸۰ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.
طرح تغییر تکنولوژی ذوب مس سرچشمه، جزو ۱۰طرح آمادۀ افتتاح شرکت ملی صنایع مس ایران در مس منطقۀ کرمان است که با هزینه‌ای بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان اجرا شده است و بزودی با حضور ریاست محترم جمهوری افتتاح خواهد شد.
معدن مس سرچشمه یکی از بزرگترین مجتمع‌های صنعتی معدنی جهان محسوب شده و بزرگ‌ترین تولیدکننده مس ایران است و بخش‌های تولیدی مجتمع مس سرچشمه عبارت از معدن، تغلیظ، ذوب، پالایشگاه و ریخته‌گری‌ها و لیچینگ است.
این معدن یکی از بزرگترین معادن روباز جهان به شمار می‌رود و ذخیره زمین‌شناسی آن، بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن سنگ سولفوری با عیار متوسط هفت دهم درصد برآورد شده‌ است.
سالانه حدود ۶۳ میلیون تن مواد معدنی در استان کرمان استخراج می شود که ۲۱ درصد استخراج کل کشور را در بر می گیرد و همچنین ۴۲ نوع ماده معدنی از ۳۸۰ معدن این استان استخراج می شود که مس، سنگ آهن، زغال سنگ ،کرومیت و تیتانیوم از جمله مواد معدنی شاخص این استان است.

*۱۷ طرح عمرانی بااعتبار ۲۰۵میلیارد ریال در استان بوشهر افتتاح و اجرایی شد
درسومین روز ازبزرگداشت هفته دولت ۱۷ پروژه در بخش های مختلف با اعتبار ۲۰۵ میلیاردو ۳۰۰ میلیون ریال در استان بوشهر افتتاح و اجرایی شد.
این طرح ها در شهرستان های دشتی، تنگستان و گناوه در زمینه ورزشی، کشاورزی، راه و بهداشت و درمان افتتاح و اجرایی شده است که شامل این طرحهاست.

** آغاز عملیات اجرایی استادیوم ورزشی شماره دو خورموج بوشهر
این استادیوم ورزشی در زمینی به مساحت ۲۵ هزار متر مربع و در بهترین نقطه شهر خورموج ساخته می شود.
این ورزشگاه دارای زمین چمن مصنوعی و سکوهای تماشاگران و پیست دو و میدانی و پارکینگ است.
اعتبار اولیه این پروژه بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال است.

**بهره برداری از سیستم های آبیاری نوین نخیلات در تنگستان
یک هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است که از این میزان ۷۰۰ هکتار در دولت یازدهم تحقق یافته است.
درسالجاری نیز تاکنون ۴۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی این شهرستان با ۲۸ میلیارد ریال اعتبار مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده است که از این میزان یکصد هکتار آن مربوط به نخیلات است.
نیاز خالص آبیاری برای یک هکتار نخیلات در شهرستان تنگستان باتوجه به کیفیت پایین آب و تبخیر بالا ۱۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب است که در روش سنتی با توجه به راندمان آبیاری ۳۵ درصد نیاز حجم آب برای آبیاری نخیلات ۳۵هزار و ۷۰۰ مترمکعب است که این رقم در آبیاری تحت فشار با توجه به راندمان ۸۵ درصد به ۱۴هزار و ۷۰۰ مترمکعب کاهش می یابد.

**قطعه دوم بزرگراه خروجی خورموج – کنگان بوشهر افتتاح شد
محور خورموج- کنگان از محورهای مهم ارتباطی شمال به جنوب استان بوشهر است که به دلیل حجم بالای ترافیک از نقاط بسیار حادثه خیز به شمار می رود.
طول این مسیر ۴ کیلومتراست که خروجی خورموج به سمت کنگان وعسلویه را چهار خطه می کند و سبب ایمن شدن تردد وسایل نقلیه و بهبود وضعیت حمل و نقل شمال به جنوب استان می شود.
در این محور تعداد ۵۲ دستگاه ابنیه فنی به طول ۲۳۶متر ساخته شده است.
برای اجرای این پروژه بیش از ۷۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

** افتتاح مرکز جامع سلامت شهر بادوله دشتی
پروژه مرکز جامع سلامت شهیدان توپال شهر بادوله به بهره برداری رسید.
مرکز جامع خدمات سلامت شهیدان توپال شهر بادوله با زیربنای ۸۰۸ مترمربع و در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع احداث شده است.
برای ساخت این مرکز جامع سلامت بیش از ۱۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
با بهره برداری این پروژه گامی مهم بر افزایش و ارتقا خدمات بهداشتی ودرمانی برای پنج هزار و ۷۰۰ نفر ساکنان شهر بادوله و روستاههای اطراف برداشته شد.

** بهره برداری از خط انتقال آب روستای کنار بابایی شهرستان تنگستان
عملیات اجرایی این طرح در سال ٩۵ با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز و همزمان با هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.
این طرح جمعیت ٢۶٧ نفری این روستا در قالب ٨۴ خانوار را پوشش می دهد و دبی آب مورد نیاز فعلی آن، ٢ لیتر در ثانیه است.
همچنین همزمان با این طرح، طرح ساماندهی و هوشمندسازی منابع تامین آب و مبادی روستاهای مجتمع شهیدعالی زنده بودی، با اعتبار چهارمیلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال که ١٣ روستا را با جمعیت چهارهزار و ۴۳۷نفر زیر پوشش خود دارد نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

** افتتاح و اجرایی شدن ۱۰ طرح عمرانی و بهداشتی در بخش ریگ شهرستان گناوه
طرح دومین مرکز بوجاری گندم و جو گناوه در روستای محمدی ریگ با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال، جاده بین مزارع برای دسترسی کشاورزان محمدی با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، زیرسازی و آسفالت خیابان فرهنگیان و پیاده رو سازی خیابان آزادی شمالی شهر ریگ با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ ریال از طرح های افتتاحی بود.
جاده دسترسی به بندر جدید تجاری و اسکله شیلاتی بندرریگ با اعتبار ۵ میلیاردریال، احداث چهار خانه بهداشت در روستاهای گاوسفید، مال محمود، پوزگاه و محمدی با اعتبار ۶ میلیاردریال و بهره مند کردن مناطق مسکن مهر، خیابان فرهنگیان، مجتمع هخامنش و مجتمع انبوه سازان مسکن خیرین ساز به تلفن ثابت ازطریق فیبر نوری از طرح هایی است که عملیات اجرایی آنها به میمنت گرامیداشت هفته دولت در بخش ریگ آغاز شد.

**بهره برداری از طرح آبخیزداری دشتی بوشهر
همزمان با هفته دولت طرح آبخیزداری حوزه های چاهگاه و کردلان شهرستان دشتی این با ۵۰میلیارد ریال اعتبار به بهره بردرای رسید.
این سازه آبخیزداری از جمله بزرگترین سازه های استان بوشهر است که نزدیک به ۱۲ متر طول و حجم عملیاتی آن بیش از ۱۵ هزار متر مکعب است.
حجم استحصال آب سالانه این حوزه آبخیز با فرض چهار بار آبگیری، نزدیک به چهارمیلیون متر مکعب است.
ارتفاع تاج این سازه آبخیزداری بیش از ۱۵۰ متر است که انتظار می رود حجم استحصال آب سالانه بسیار خوبی در خود ذخیره کند.
کنترل سیلاب، روان ‌آبهای سطحی، فرسایش خاک و حمل رسوب را از جمله هدف های اجرای این طرح عنوان کرد.

*۱۷ طرح عمرانی بااعتبار ۲۰۵میلیارد ریال در استان بوشهر
درسومین روز ازبزرگداشت هفته دولت ۱۷ پروژه در بخش های مختلف با اعتبار ۲۰۵ میلیاردو ۳۰۰ میلیون ریال در استان بوشهر افتتاح و اجرایی شد.
این طرح ها در شهرستان های دشتی، تنگستان و گناوه در زمینه ورزشی، کشاورزی، راه و بهداشت و درمان افتتاح و اجرایی شده است که شامل این طرحهاست.

** آغاز عملیات اجرایی استادیوم ورزشی شماره دو خورموج بوشهر آغاز شد
این استادیوم ورزشی در زمینی به مساحت ۲۵ هزار متر مربع و در بهترین نقطه شهر خورموج ساخته می شود.
این ورزشگاه دارای زمین چمن مصنوعی و سکوهای تماشاگران و پیست دو و میدانی و پارکینگ است.
اعتبار اولیه این پروژه بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال است.

**بهره برداری از سیستم های آبیاری نوین نخیلات در تنگستان
یک هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است که از این میزان ۷۰۰ هکتار در دولت یازدهم تحقق یافته است.
درسالجاری نیز تاکنون ۴۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی این شهرستان با ۲۸ میلیارد ریال اعتبار مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده است که از این میزان یکصد هکتار آن مربوط به نخیلات است.
نیاز خالص آبیاری برای یک هکتار نخیلات در شهرستان تنگستان باتوجه به کیفیت پایین آب و تبخیر بالا ۱۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب است که در روش سنتی با توجه به راندمان آبیاری ۳۵ درصد نیاز حجم آب برای آبیاری نخیلات ۳۵هزار و ۷۰۰ مترمکعب است که این رقم در آبیاری تحت فشار با توجه به راندمان ۸۵ درصد به ۱۴هزار و ۷۰۰ مترمکعب کاهش می یابد.

**قطعه دوم بزرگراه خروجی خورموج – کنگان بوشهر افتتاح شد
محور خورموج- کنگان از محورهای مهم ارتباطی شمال به جنوب استان بوشهر است که به دلیل حجم بالای ترافیک از نقاط بسیار حادثه خیز به شمار می رود.
طول این مسیر ۴ کیلومتراست که خروجی خورموج به سمت کنگان وعسلویه را چهار خطه می کند و سبب ایمن شدن تردد وسایل نقلیه و بهبود وضعیت حمل و نقل شمال به جنوب استان می شود.
در این محور تعداد ۵۲ دستگاه ابنیه فنی به طول ۲۳۶متر ساخته شده است.
برای اجرای این پروژه بیش از ۷۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

** افتتاح مرکز جامع سلامت شهر بادوله دشتی
پروژه مرکز جامع سلامت شهیدان توپال شهر بادوله به بهره برداری رسید.
مرکز جامع خدمات سلامت شهیدان توپال شهر بادوله با زیربنای ۸۰۸ مترمربع و در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع احداث شده است.
برای ساخت این مرکز جامع سلامت بیش از ۱۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
با بهره برداری این پروژه گامی مهم بر افزایش و ارتقا خدمات بهداشتی ودرمانی برای پنج هزار و ۷۰۰ نفر ساکنان شهر بادوله و روستاههای اطراف برداشته شد.

** بهره برداری از خط انتقال آب روستای کنار بابایی شهرستان تنگستان
عملیات اجرایی این طرح در سال ٩۵ با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز و همزمان با هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.
این طرح جمعیت ٢۶٧ نفری این روستا در قالب ٨۴ خانوار را پوشش می دهد و دبی آب مورد نیاز فعلی آن، ٢ لیتر در ثانیه است.

**همچنین همزمان با این طرح، طرح ساماندهی و هوشمندسازی منابع تامین آب و مبادی روستاهای مجتمع شهیدعالی زنده بودی، با اعتبار چهارمیلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال که ١٣ روستا را با جمعیت چهارهزار و ۴۳۷نفر زیر پوشش خود دارد نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

** افتتاح و اجرایی شدن ۱۰ طرح عمرانی و بهداشتی در بخش ریگ شهرستان گناوه
طرح دومین مرکز بوجاری گندم و جو گناوه در روستای محمدی ریگ با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال، جاده بین مزارع برای دسترسی کشاورزان محمدی با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، زیرسازی و آسفالت خیابان فرهنگیان و پیاده رو سازی خیابان آزادی شمالی شهر ریگ با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ ریال از طرح های افتتاحی بود. جاده دسترسی به بندر جدید تجاری و اسکله شیلاتی بندرریگ با اعتبار ۵ میلیاردریال، احداث چهار خانه بهداشت در روستاهای گاوسفید، مال محمود، پوزگاه و محمدی با اعتبار ۶ میلیاردریال و بهره مند کردن مناطق مسکن مهر، خیابان فرهنگیان، مجتمع هخامنش و مجتمع انبوه سازان مسکن خیرین ساز به تلفن ثابت ازطریق فیبر نوری از طرح هایی است که عملیات اجرایی آنها به میمنت گرامیداشت هفته دولت در بخش ریگ آغاز شد.

**بهره برداری از طرح آبخیزداری دشتی بوشهر
همزمان با هفته دولت طرح آبخیزداری حوزه های چاهگاه و کردلان شهرستان دشتی این با ۵۰میلیارد ریال اعتبار به بهره بردرای رسید.
این سازه آبخیزداری از جمله بزرگترین سازه های استان بوشهر است که نزدیک به ۱۲ متر طول و حجم عملیاتی آن بیش از ۱۵ هزار متر مکعب است.
حجم استحصال آب سالانه این حوزه آبخیز با فرض چهار بار آبگیری، نزدیک به چهارمیلیون متر مکعب است.
ارتفاع تاج این سازه آبخیزداری بیش از ۱۵۰ متر است که انتظار می رود حجم استحصال آب سالانه بسیار خوبی در خود ذخیره کند.
کنترل سیلاب، روان ‌آبهای سطحی، فرسایش خاک و حمل رسوب را از جمله هدف های اجرای این طرح عنوان کرد.

*افتتاح ۴ طرح صنعتی قم در سومین روز هفته دولت
چهار طرح صنعتی روز شنبه در سومین روز از هفته دولت با حضور محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعتبار ۳۴۵ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شکوهیه قم به بهره برداری رسید.
با بهره برداری از این طرح ها شامل ۲ واحد صنعتی نساجی و تشک دوزی و ۲ واحد صنعتی دوچرخه سازی و موتورسیکلت سازی، زمینه اشتغال ۲۷۰ نفر به صورت مستقیم و حدود یک هزار تن به صورت غیرمستقیم فراهم شد.
طرح توسعه شرکت آرین هورسا نخستین واحد صنعتی بود که با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه ثابت و یک میلیون دلار ارزش ماشین آلات خارجی به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پارچه در کشور در شهرک شکوهیه قم به بهره برداری رسید.
این کارخانه ظرفیت سالانه سه میلیون متر مربع تولید انواع پارچه را داشته و ۸۵ تن را به طور مستقیم صاحب شغل کرد؛ این واحد صنعتی در مساحت هفت هزار مترمربع احداث شده است.
واحد صنعتی تشک آسا ایرانیان دیگر طرح صنعتی بود که امروز در شهرک صنعتی شکوهیه قم به بهره برداری رسید؛ این طرح در زمینی به مساحت بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ متر مربع احداث شده و با ۹۵ میلیارد ریال سرمایه ثابت و ۶۰۰ هزار دلار ارزش ماشین آلات ظرفیت اشتغال برای بیش از ۳۰ تن را ایجاد کرده است.
این واحد صنعتی، انواع تشک و راحت خواب را تولید می کند.
واحد صنعتی تولید دوچرخه توسط شرکت مهر آیین وندا و واحد تولید انواع موتورسیکلت های انژکتوری توسط شرکت نیکران موتور پاسارگاد که دارای سرمایه گذار مشترک بودند از جمله طرح های صنعتی افتتاح شده امروز بود.
واحد صنعتی تولید دوچرخه ظرفیت اسمی تولید سالانه ۱۸۰ هزار دستگاه دوچرخه را دارد. این کارخانه در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع احداث شده و با سرمایه ۵۰ میلیارد ریالی زمینه اشتغال بیش از ۷۰ تن به صورت مستقیم را فراهم کرده است. هدف گذاری بلند مدت این واحد صنعتی، تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه دوچرخه در سال اعلام شده است.
با بهره برداری از واحد صنعتی تولید انواع موتورسیکلت انژکتوری ۱۳۵ تا ۲۵۰ سی سی، قم به عنوان استانی پیشرو در تولید موتورسیکلت های انژکتوری در کشور شد.
این واحد صنعتی که در زمینی به مساحت ۱۸ هزار و ۶۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی شکوهیه ایجاد شده، زمینه تولید اسمی سالانه ۴۸ هزار دستگاه انواع موتورسیکلت انژکتوری را دارد و بیش از ۹۰ تن را به طور مستقیم صاحب شغل می کند.
شهرک صنعتی شکوهیه قم در ۱۲ کیلومتری محور قدیم قم – تهران در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۱ هکتار واقع شده است.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

*بهره برداری از ۶۷ پروژه فنی صدا و سیما ایلام آغاز شد
به مناسبت گرامی داشت هفته دولت؛ بهره برداری از ۶۷ پروژه فنی صدا و سیما مرکز ایلام روز شنبه در آیینی همزمان آغاز شد.
به گزارش ایرنا، دیجیتال سازی بیش از ۸ نقطه شهری و ۲۸ نقطه روستایی، تجهیز دفاتر خبری و نصب تجهیزات فنی پیشرفته در مرکز ، طراحی نرم افزار های پیشرفته برای افزایش سرعت و دقت در پردازش اخبار ، آرشیو دیجیتال ، راه اندازی فرستنده های پرقدرت و دیجیتال در مناطق مختلف استان از جمله طرح هایی است که امروز در استان ایلام به بهره برداری رسید.
برای اجرای این ۶۷ پروژه فنی صدا و سیما مرکز ایلام بیش از ۱۴۶ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی هزینه شده است.

*افتتاح ۴۲ پروژه راه به طول ۵۱۸ کیلومتر در هفته دولت
همزمان با هفته دولت امسال ۴۲ پروژه زیر ساخت های حمل ونقل به طول ۵۱۸ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به بهره‌برداری می رسد.
افتتاح بزرگراه قائمیه – نورآباد به طول ۲۱ کیلومتر به مناسبت هفته دولت و بهره برداری از ۳۴ پروژه بزرگراهی و باند دوم به طول ۳۹۹ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۱میلیون و ۵۳۴ هزار ریال از جمله این پروژه ها است.
همچنین در بخش احداث راه اصلی؛ ۸ پروژه راهی به طول ۱۱۹ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال و برخی از پروژه های زیرساخت های حمل و نقل در ۱۸ استان به مبلغ ۱۳ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال بخشی دیگر از پروژه هایی است که توسط شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل اجرا شده است.
احداث کمربندی جنوب و غرب اهواز، احداث بخشی از بزرگراه نوار ساحلی جنوب کشور و احداث کمربندی پل خان – شیراز – سه راهی تخت جمشید بخشی از این پروژه ها است که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
افتتاح بخشی از قطعات مسیر میانه – میاندواب و قطعات ۱، ۲ ، و ۳ مسیر خلخال فیروزآباد، احداث باند دوم بزرگراه تربت حیدریه – گناباد – بیرجند و احداث باند دوم مسیر داران – درودو باند مسیر اردبیل – مشکین شهر از دیگر پروژه های آماده افتتاح شرکت ساخت برای هفته دولت است.
هفته دولت از دوم تا هشتم شهریور به مناسبت انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ و شهادت محمد علی رجایی رئیس جمهوری وقت و محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت، نامگذاری شده است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 3507
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4906165
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي