خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
21/10/18 09:33
شناسه خبر : 33738

آغاز پروژه انتقال آب آشامیدنی به شهر اسلام آباد مغان

امروز صبح آیین کلنگ زنی انتقال خط اصلی آب شرب به شهر اسلام آباد به طول یازده و نیم کیلومتر با مشارکت گروه های جهادی و شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از خبرگزاری برنا از اردبیل، امروز صبح آیین کلنگ زنی انتقال خط اصلی آب شرب به شهر اسلام آباد به طول یازده و نیم کیلومتر  با مشارکت گروه های جهادی و شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد.

در این آیین که با حضور فرمانده سپاه استان و فرماندار پارس آباد و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و مسئولان شهرستانی برگزار شد کلنگ آغاز عملیات اجرایی انتقال آب به شهر اسلام‌آباد از تصفیه خانه آب شرب شهرستان توسط پدر شهید والا مقام بر زمین زده شد.

امامی فرماندار پارس آباد ضمن قدردانی از سپاه در همراهی همیشگی دولت و مردم گفت حقیقتا سپاه در کنترل کرونا و عمرآن و آبادانی روستاها و سازندگی و محرومیت زدایی و حل مشکل آب شرب مشارکت بسیار خوبی دارد.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که پس از تحقق واگذاری اراضی به بیش از ۱۷۰۰ نفر عشایر منطقه شاهد تحقق مطالبه به حق آب شرب اسلام آباد و بیش از ۱۰ روستای بزرگ هستیم.

امامی افزود ۴ کیلومتر این خط لوله اجرا شده و از امروز نیز عملیات ۱۱ و نیم کیلومتر دیگر با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد آغاز می شود و خط انتقال مغانسر نیز در برنامه است.

فرماندار پارس آباد از سفر ریاست محترم جمهور به استان اردبیل نیز خبر داد و گفت تمامی پروژه های مهم و اولویت دار شهرستان علی الخصوص حوزه  آب شرب شهری و روستایی و همچنین تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر پارس آباد برای تخصیص اعتبار ویژه این سفر پیشنهاد شده است.

او همچنین از شروع عملیات واگذاری اراضی به عشایر محدوده نشین کشت و صنعت خبر داد و گفت هم اکنون ۶ مورد از این اراضی در دفترخانه آماده انتقال سند می باشد،

امامی افزود با اجرای این طرح بیش از ۱۷۰۰ نفر از مزایای طرح بهره مند و شاهد اشتغال و افزایش بهره وری و تولید در منطقه خواهیم بود.

سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه استان اردبیل نیز در این آیین، بسیج را نعمت بزرگی برای کشور دانست و گفت یکی از مولفه های خدمت در بسیج سازندگی در کنار مبارزه با کرونا نهضت آبرسانی آب شرب به روستاییان بود که به همت بسیجیان اجرا شد.

فرمانده سپاه استان اردبیل همچنین از ارائه خدمت نهضت آبرسانی در طول تابستان برای ۱۴۶ روستای در معرض تنش آبی خبر داد و گفت بیش از ۶ میلیون لیتر آب شرب بین اهالی عزیز این روستا ها توضیح شد.

وی با بیان اینکه توفیق خدمت به مردم افتخار بزرگی برای سپاه می‌باشد گفت خدا را شاکریم که امکانات و تجهیزات سپاه و بسیج برای رفع مشکلی از مشکلات مردم به کار گرفته می شود.