17:51:25 - سه‌شنبه 28 ژوئن 2016
آقای استاندار اگر نمیتوانید استعفا دهید…
ارس رسا : جناب آقای استاندار ، از دیدگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی استاندار هر استان رئیس جمهور همان استان است یعنی در یک تفسیر بسیار ساده و روان می توان گفت جنابعالی نتنها نماینده دولت بلکه دارای قدرت اجرایی بوده و به همین سبب باید پاسخگوی مطالبات مردم باشید بر اساس عرف و قانون

photo_2016-06-17_17-20-58

ارس رسا : جناب آقای استاندار ، از دیدگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی استاندار هر استان رئیس جمهور همان استان است یعنی در یک تفسیر بسیار ساده و روان می توان گفت جنابعالی نتنها نماینده دولت بلکه دارای قدرت اجرایی بوده و به همین سبب باید پاسخگوی مطالبات مردم باشید بر اساس عرف و قانون رسانه ای، اصحاب رسانه در کشور باید کمبودها و مشکلات عمومی جامعه را بدون غرض ورزی و به جهت پیشرفت و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به گوش مسئولان نظام برسانند تا در اسرع وقت نسبت به برطرف کردن و یا کاستن از بار مشکلات اقدامات لازم از طرف خدمت گذاران نظام صورت گیرد همه ما اهل رسانه در برابر رهبر انقلاب اسلامی ، شهیدان والامقام ، مردم و قشر فقیر جامعه مسئولیم و در روز قیامت به اندازه مسئولیت خود یقینا” بازخواست خواهیم شد در واقع خبرنگاران بازوی شما دولتمردان در جهت شناسایی کمبودها و کاستی های جامعه هستند و در این راه تا رسیدن به هدف نهایی که سربلندی اسلام ، کشور و ایران عزیز اسلامی است نباید دست از تلاش و کوشش بردارند و شما نیز در برابر دشمنان و منافقین نباید جهاد سازندگی را ترک کنید چرا که این وصیت حضرت امام راحل و انتظار بحق مقام معظم رهبری است.
مردم از بنده بعنوان خبرنگاری که نمی تواند و یا نمی خواهد به وظیفه خود در پوشش مشکلات عمومی جامعه و مردم عمل کند ناراحت بوده و هر روز از طرف مردم مورد بازخواست می گیرم و از جنابعالی بخاطر اجرا نکردن وظیفه ای که قانون و جامعه به عهده تان گذاشته ناراحت و آزرده خاطر می شوند .
جناب اقای خدابخش استاندار اردبیل ، اگر کودک خردسال دبستانی شما بخاطر نداشتن تغذیه غذایی یعنی کیک پانصد تومانی و آب میوه هزار تومانی از رفتن به مدرسه خودداری کند و بگوید در مقابل چشمان دوستانم چون تغذیه غذایی ندارم خجالت می کشم آیا واقعا” بعنوان یک پدر شرمنده فرزند خردسال خود نمی شوید ؟
اگر نانوایی بخاطر بدهی چندین ماهه شما ، قرص نانی ( بربری ) که قیمت آن فقط پانصد تومان است ندهد و در برابر جمعیت اندکی که در صف خرید نان ایستاده اند شما را تحقیر کند شما باشید چه می کنید ؟
اگر صاحب مغازه ای ، شما را بخاطر ندادن بدهی چندین ماهه تان پیش فرزندتان از مغازه اش بیرون کند چه حالتی به شما دست می زند؟
آقای خدا استاندار، اگر بیش از ۱۰ ماه حقوق نگیرید و کسی هم حاضر نشود به شما قرض دهد به نظر جنابعالی چه مشکلاتی اقتصادی ، روحی و روانی خانواده شما را تهدید خواهد کرد؟ وقتی که کارمند شهرداری بیله سوار را هیچ نانوایی و مغازه خواربار فروشی راه نمی دهد اگر شما به جای این کارمندان بودید با چه روحیه ای سر کار حاضر می شدید؟ مشکلات بیله سوار و شهرداری آن ناشی از عدم مدیریت شهردار توانمند آن نیست پایانه مرزی استان بیش از یک میلیارد تومان به شهردای بحران زده بیله سوار بدهکار است که از واریز این مبلغ سرباز می زند در حالی که اگر این مبلغ به شهردای بیله سوار تزریق شود عمده مشکلات این شهر مرزی نیز حل خواهد شد همانطور که گفتیم شما قدرت اجرایی استان بوده و پاسخگوی مطالبات مردم هستند اگر واقعا” نمی توانید بر اساس اختیارات قانونی به پایانه استان فشار قانونی وارد کنید تا نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نماید پس مفهوم استاندار بودن جنابعالی به چه معناست؟
اکثر کارمندان شهرداری بیله سوار که به بانک ها بدهکارند بخاطر عدم دریافت حقوق خود در ده ماه اخیر از پرداخت قسط خود عقب افتاده و یا اقساط آنها چند برابر شده و یا برای آنها حکم جلب صادر شده و این در حالی است که بعضی از این کارمندان و کارگران بطور مخفیانه به سر کار خود در رفت و آمد هستند.
شهرداری بیله سوار از نظر توان مالی آنقدر عاجز شده ، که توانایی واریز مبلغ ۱میلیون چهارصد و ششصد هزار تومان وجه به حساب تاکسیرانی کشور را ندارد که در صورت پرداخت این مبلغ ، صاحبان ۱۰ تاکسی فرسوده و از رده خارج شده شهر مرزی بیله سوار می توانند تاکسی خود را دریافت نموده و اهالی این شهر بعد از سالها امکان استفاده از وسایل حمل نقل عمومی مناسب را بدست خواهند آورد.
والی محترم استان ، وقتی به شهرستانهای استان سفر می کنید مسئولان شهرستانی از زیباترین نقاط شهر شما را به مرکز فرمانداری اسکورت می کنند و زیبا ترین نقاط شهر در مسیر شما قرار می گیرد و طبیعی است که جنابعالی همه چیز را زیبا ببینید !
همین فرمانداران شما کسانی را به جلسه دعوت می کنند که تنها مشکل مالی آنان خرید ماشین گران قیمت است و یا انباشتن پول به اندازه دلخواهشان در بانک ها ، و کسانی را به جلسه راه می دهند که از نظر مالی دغدغه ندارند حال بنظر حضرتعالی آیا انتظار دارید این افراد از کدام مشکلات برایتان بگویند؟
اگر احیانا” به شهرهای مرزی بیله سوار و پارس آباد گذرتان افتاد بیاید شما را به واحدهای مسکونی مسکن مهر این شهرستانها ببرم تا مشکلات موجود ، کم کاری هایی که پیمانکاران در اجرای این طرح ها انجام داده اند به چشم و بصورت آنلاین ببینید.
آقای استاندار، فرمانداران برخی از شهرها حتی پنجره اتاق خود را اگر باز نمی کنند تا در همسایگی خود که فقط کمتر از ۱۰ متر با آن فاصله دارند فجایع بزرگ زیست محیطی را ببینند در مسکن مهر بیله سوار از نخاله های ساختمان کوه بزرگ انباشته شده است و خار های طبیعی همچون درختان جنگل آمازون سر به فلک کشید است و پیمانکاران هر روز مبلغ فراتر از آنچه که در قرار داد آمده از طرفین خود درخواست می کنند.
جاده منتهی به مسکن مهر در بیله سوار به هنگام بارندگی بیشتر شبیه میدان مین می شود و در تابستان شبیه سرعت گیر های است که توسط اداره راه و ترابری این شهرستان در جاده های غیر استاندارد مغان تعبیه شده است مسکن مهر از لحاظ انشعابات آب ، برق و گاز بسیار تأسف بار و کاملا” غیر استاندارد است و مسئولان محلی بطور کل از کنار آن با بی تفاوتی گذر می کنند اهالی و ساکنان این مجتمع با گذاشتن تصاویری در فضای مجازی که در کمترین زمان ممکن به سراسر کشور مخابره می شود از مسئولین کشوری در خواست کمک نموده اند.
بیله سوار ، پارس آباد ، جعفرآباد ، اصلاندوز و گرمی پیشانی نظام بوده و به لحاظ مرز بودن با کشور آذربایجان ، ورود روزانه بیش از چند صد مسافر آذری از گمرک بیله سوار و تردد آنان در سطح این شهرستان ها یکی از عواملی است که استاندار اردبیل باید توجه ویژه ای در زیبا سازی این شهر ها داشته باشند اما متاسفانه راه های مواصلاتی بیله سوار به گرمی . بیله سوار به پارساباد و اصلاندوز و باند اول کمربندی بیله سوار نه تنها از استانداردهای لازم برخوردار نیست بلکه در برخی مسیر ها کاملا از بین رفته و نیاز به بازسازی دارد.
آقای استاندار، شهرستان های مغان (بیله سوار و پارساباد) بخاطر داشتن کشاورزی بسیارغنی آنقدر در سطح کشور شناخته شده است که حتی استاد شهریار نیز در اشعار خود به کشاورزی و دامپروری این منطقه اشاره می کند و اکثر کارشناسان کشاورزی، اقتصاد استان اردبیل را با کشاورزی مغان تعریف می کنند در روزهای اخیر که زمان برداشت محصولات کشاورزی مغان از جمله گندم و جو بود بیش از ۲۰۰۰ هزار کمباین و کامیون از استان های همجوار آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، زنجان و همدان جهت درو و حمل این محصولات به انبار ها و سیلوهای خرید گندم مهمان اهالی مغان بودند تعجب و تاسف همه آنان از این بود مغانی که در کشاورزی یکی از قطب های بزرگ کشور است نباید دارای چنین جاده ای باشد.
در پایانه مرزی بیله سوار به بهانه ساماندهی، نزدیک به ۷۰ کارگر ارابه بیکار و دست شهرداری این شهر از درآمد محلی حاصل از عوارض گمرکی قطع گردید در حالی که ساماندهی قبلی بسیار راضی کننده تر بود. در وضع بد اقتصادی پس از ۲۰ روز هنوز سازمان غله استان پول خرید گندم کشاورزان را پرداخت نکرده از طرفی بانک های دولتی و خصوصی به علت عدم پرداخت به موقع اقساط بانکی حساب بسیاری از مشتریان و یا ضامن آنها را مسدود کرده اند. آقای استاندار به این اوضاع غم انگیز در استان چه کسی باید پاسخگو باشد؟
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان دولتی با اشاره به اقتصاد مقاومتی خواستار جدی مبارزه با قاچاق کالا شدند که کمر تولید داخلی را شکسته است اما از آنجایی که حضرت آقا بیشتر به فکر مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان هستند فرمودند : منظور از مبارزه با قاچاق کالا ، مقابله با کوله برهای ضعیفی که در برخی مناطق اجناس کوچک را وارد می کنند ، نیست : بلکه منظور قاچاقچیان بزرگی است که با دهها و صدها کانتینر ، اجناس قاچاق ، وارد کشور می کنند.
اقای استاندار بازارچه مرزی بیله سوار بعد از کشاورزی دومین مرکز اشتغالزایی این شهرستان است که در فاز اول و دوم آن ۳۰۰خانواده بطور مستقیم و بیش از ۴۰۰خانواده بصورت غیر مستقیم مشغول بکار هستند و فاز سوم آن نیز بطور نسبی می توان گفت تعطیل شده است و این تعطیلی به فازهای دیگر نیز کشیده می شود و دلیل اصلی آن مخالفت گمرک بیله سوار به ورود بیش از ۳ کیلو بار چمدانی از طریق این پایانه مرزی است با توجه به رهنمود های رهبری که دانشمندانه می دانند مشکل اصلی کشور بار چمدانی چند کیلویی نیست آیا نمی توان ورود کالای چمدانی از طریق گمرک بیله سوار را از ۳ کیلو به ۱۲ کیلو سابق افزایش داد تا این بازارچه از دوباره جان تازه ای بگیرد؟
جناب آقای خدابخش ، فرودگاه پارساباد بعد از چهار سال تعطیلی ، تعریض و بازسازی های متنوع هنوز اتمام و راه اندازی نشده است هر روز از مشکل جدید ی خبر می رسد تا جایی که در جلسه رئیس توسعه و نوسازی فرودگاه های کشور گفته شد که چنانچه برای ساخت و تجهیز فرودگاه جدیدی اقدام میشد نه آنقدر زمان میبرد و نه آنقدر هزینه صرف می شد .
بیمارستان ۱۲۰تختخوابی هم دیگر هر روز با خبری نو همشهریان پارسابادی را شاد می کند در حالی که دولت از به اتمام رساندن ۱۲۰ تختخوابی آن عاجز است خبر از ۱۶۰ تختخوابی شدن آن همه وارد شوک تازه ای کرد.
ضمن احترام به همه ی کسانی که به اندازه ی «وُسعِ» خود برای شهرستان «پارس آباد» زحمت کشیده و می کشند؛ باید اذعان نمود علی رغم همه ی استعدادهای انسانی،اقتصادی،فرهنگی و تاریخی و جغرافیایی نهفته و یا «رانده شده»از این شهر! امروزه پارس آباد، شهری بی سر و ته!است که در سایه تنگ نظری، سوء مدیریت ،حاکمیت فرصت طلبان و تفکرات ایلی و طایفه ای تنها بر طول و عرض جغرافیایی آن افزوده شده است و طبیعت و زیباییش بیش از پیش تخریب شده و اثری از یک شهر خوش سیما و پر طمطراق در آن دیده نمیشود،رشد قارچ گونه خانه ها و مغازه ها در حاشیه و محله های اطراف شهر نیز زشتی و نا به سامانی چهره شهر را دو چندان کرده است نصب«اِلِمان ها ونمادهای گوناگون در میادین و مکانهای مختلف شهر که گویا بایدمعرف فرهنگ ،تمدن و تاریخ یک شهر باشند از این مهم تهی و بار معنایی لازم را ندارند حفاری های بی مورد یکی از موانع اصلی عمران شهری است که با یک مدیریت واحد شهری نسبت به عمران شهری باید اقدام شود و از تخریب اقدامات انجام گرفته که با صرف هزینه های زیادی همراه است قطعا باید خودداری شود.
حضور دستفروشها و متکدیان پرشمار در مرکز شهر وخیابانهای اطراف مرکز شهر نیز بر معضلات سمعی- بصری و سیمای زشت این خیابان در هسته مرکزی شهر میافزاید!در آیندهی نه چندان دور با افزایش جمعیت و وسایل نقلیه، هیچ شکی نیست که مهمترین نقطه شهر کاملاً در زیر بار ترافیکی سنگین قفل و فلج خواهد شد. چه بسا اکنون هم شاهد این معظلات و ترافیک سنگین در مرکز شهر و خیابانهای منتهی به چهارراه هستیم . وجود پیاده روهای استاندارد علاوه بر سهولت عبور و مرور شهروندان، نمای زیبایی از شهر را در ذهن مسافران ترسیم می کند. رنگ آمیزی میادین و نقاط پرتردد، استفاده از نماهای سنتی در نقاط مختلف شهر، بهسازی معابر مرکزی و اصلی شهر، توجه به وضعیت پارک ها و رسیدگی به وضعیت جداول از جمله اقداماتی است که شهرداری می تواند با صرف اعتبار اندک نمای شهر را متحول سازد
یکی از مهمترین ویژگیهایی که یک شهر را از سایر شهرها متمایز میکند و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد، آسفالت یکدست و مناسب معابر است، متاسفانه وضعیت گوشه و کنار شهر به دلیل عدم آسفالت مناسب و کندو کاری های پی در پی معابر، عابرین از کمبود آسفالت و وجود گل و لای در هنگام بارش باران رنج می برند و مانند زخم کهنه ای بر پیکر شهر و شهروندان میباشد. ر
وجود جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهرستان که به جرات میتوان گفت یکی از زیباترین نقاط کشور محسوب میشود به دلیل ضعف مدیریت واحد شهری علی رغم قابلیت های منحصر به فرد آنچنان که باید و شاید در این حوزه به چشم نمی آید. . بیشتر مسافران این شهر که در ایام خاص سال همچون نوروز میهمان چند روزه منطقه هستند، از نابسامانی وضعیت معابر شهر اظهار گله می کنند. شهرستان پارس آباد به عنوان قطب کشاورزی شماغرب کشور و دومین شهر پرجمعیت استان باید بیش از این ها ظاهر یک شهر پیشرفته و مدرن به خود بگیرد اما متاسفانه به دلیل کاستی های فراوان چهره یک شهر فقیر به خود گرفته است و از کمبود امکانات و توسعه شهری رنج میبرد. ر
به نظر می رسد ضعیف بودن تعامل اعضای شورای اسلامی با شهرداری و برخی اشکالات در اطلاع رسانی به شهروندان موجب سلب اعتماد مردم از شهرداری شده است نقل قولها،حکایتها و اخبار رسیده از درون این مجموعه این روزها از یک مجموعه منسجم و با برنامه که نشان از بارقه امید و اعتماد به آینده این شهر در نزد شهروندان باشد ندارد و آنان را بیش از پیش نسبت به این مجموعه و رفع معظلات و توسعه شهر ناامید تر میکند. ر
در هر حال بهسازی آسفالت خیابان ها و معابر، سامان دهی فضای سبز و مبلمان شهری و میادین، ارتقای تعامل شهرداری با دیگر نهادها ورفع معظلات و معرفی عوامل فساد درون این مجموعه از مهم ترین خواسته های شهروندان طی سالهای گذشته و حال از شهرداری میباشد. ر
آقای استاندار بر اساس آیات قرآنی شب قدر از هزاران شب برتر است. در این شبها جنابعالی را دعوت به مطالعه کتاب نهج البلاغه و نامه معروف امیرالمومنین به مالک اشتر نخئی فرماندار مصر می کنم که امیرالمومنین در نامه تاریخی خود با اشاره به رعایت تقوای الهی و عدل و انصاف آنان را به نرم خوئی در برابر مردم دعوت می کنند. امیدوارم حتی برای لحظه ای هم که شده وضعیت مردم کشاورز، ساکنان مسکن مهر بیله سوار، بازاریان بازارچه مرزی بیله سوار، کارگران کشت و صنعت پارس، مخصوصاً اوضاع پریشان و درهم کارگران و کارمندان شهرداری بیله سوار را در یابید. ر
آیا با وجود این همه مشکلات موجود در استان اردبیل که روی هم انباشته شده و توانایی انجام آن را نیز ندارید و بطور مستقیم به شخص جنابعالی ، استانداری اردبیل و دولت تدبیر و امید مربوط است چه لزومی دارد که به ماندن در استانداری اسرار می ورزید گاهی استعفاء دادن و رفتن بهترین گزینه برای مدیران است چرا که قدرت تصمیم گیری آنان را نشان داده و یا بر محبوبیت ایشان می افزاید لذا زمزمه جایگزین دیگر برای جنابعالی نیز به گوش می رسد و شما ناگزیردر مدت بسیار کم مشکلات موجود را حل کنید که این کاری است غیر ممکن ، یا ره سوم را انتخاب و خود کنار بکشید و یا همچنان منتظر راه سوم باشید که … .
حسین کوهی زرگر

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1680
  • بازدید دیروز: 7996
  • کل بازدیدها: 4871487
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي