20:35:43 - یکشنبه 3 جولای 2016
آلودگی باعث بستری شدن ۱۹ کودک اردبیلی شد
با مراجعه تعدادی از خانواده‌های روستای کنسول‌کندی به بیمارستان بوعلی و بستری کردن فرزندانشان مسائلی پیرامون علل آلودگی‌های احتمالی آب اعلام شد که مسؤولان آب و فاضلاب روستایی ب سرعت این موضوع را تکذیب کردند.

6545_284

ارس رسا : شامگاه پنج‌شنبه و با مراجعه تعدادی از خانواده‌های روستای کنسول‌کندی به بیمارستان بوعلی و بستری کردن فرزندانشان مسائلی پیرامون علل و عوامل بستری شدن ۱۹ کودک روستای کنسول‌کندی مطرح شد تا از مسؤولان جویای علل و عوامل این بستری باشیم به طوری که در برخی از شایعات انتشاریافته علت این بستری کودکان آلودگی‌های احتمالی آب اعلام شد که مسؤولان آب و فاضلاب روستایی به سرعت این موضوع را تکذیب کردند.

فرهاد پورفرضی امروز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: علایم این بیماری استغفار و تب بوده به طوری که کودکان در بیمارستان بوعلی بستری شدند و به سرعت همکاران ما در مرکز بهداشت مبارزه با بیماری‌ها و فوریت‌ها نیست به ارائه خدمات به این کودکان بستری اقدام کردند.

وی از اعزام دو اکیپ پزشکی به منطقه و معاینه بیش از ۱۰۰ نفر از اهالی و کودکان اشاره کرد و گفت: بعد از ساعت‌ها بحث و بررسی به این نتیجه رسیدیم که علامت بیماری عفونت ویروسی بوده که همراه با علایم دستگاه گوارشی و تب نمود پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: عفونت ویروسی علت اصلی بستری شدن تعدادی از کودکان روستای کنسول‌کندی بوده است.

پورفرضی ادامه داد: مسؤولان آب و فاضلاب روستایی و دامپزشکی در این موضوع ورود پیدا کنند و بعد از بررسی‌ها معلوم شد که آب آشامیدنی در این منطقه علت استفراغ و تب بیماران نبوده چرا که اگر آلودی آب صحت داشته باشد سایر روستاییان علایمی از این بیماری را داشتند ولی به هیچ‌وجه افراد بزرگسال دچار این بیماری نشدند.

وی بیان کرد: تا این لحظه به غیر از هفت نفر از افراد بستری شده بقیه ترخیص شدند و پیش‌بینی می‌کنیم مراقبت‌‌ها از این کودکان تا صبح امروز ادامه داشته باشد و به سرعت شاهد ترخیص کودکان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با رد شایعات انتشاریافته در برخی فضاهای مجازی یادآور شد: چنین شایعات صحت ندارد و بیماری نوعی عفونت ویروسی بوده و مشکل خاصی نیز وجود ندارد.

منبع: ساوالان خبر

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 9121
  • بازدید دیروز: 9891
  • کل بازدیدها: 4936577
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي