13:32:08 - سه‌شنبه 13 سپتامبر 2016
نتایج تحقیقات جدید نشان داد
آنتی بیوتیک‌ها؛ عامل زمینه ساز حساسیت‌های غذایی کودکان
مریم سادات کاظمی: تجویز آنتی بیوتیک برای کودکان طی نخستین سال زندگی، احتمال بروز حساسیت‌های غذایی را افزایش می‌دهد.

557101

ارس رسا : نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد، درمان بیماری‌های کودکان به وسیله آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند زمینه ابتلا به حساسیت‌های غذایی را در سال‌های بعد افزایش دهد. مصرف این داروها طی نخستین سال زندگی سبب تغییر ساختار فلور روده ای می‌شود. این در حالی است که آمارهای علمی نشان می‌دهد، برای کودکان سه ماهه تا سه ساله به طور متوسط ۲/۲ بار در سال آنتی بیوتیک تجویز می‌شود.

محققان در این باره آزمایشی را روی ۷هزار و ۴۹۹ کودک انجام دادند که هزار و ۵۰۴ نفر آن‌ها دچار حساسیت غذایی بودند. در نتیجه به نظر می‌رسید ارتباط قوی میان افزایش تجویز آنتی بیوتیک برای کودکان و پیشرفت حساسیت‌های غذایی وجود دارد. تجویز این داروها طی نخستین سال زندگی احتمال بروز آلرژی‌های غذایی را تا ۲۱ درصد نسبت به دیگر کودکان افزایش می‌دهد. این احتمال در صورت تجویز سه بار آنتی بیوتیک در سال تا ۳۱ درصد نیز بالا می‌رود که پس از ۴ و ۵ بار به ۴۳درصد و ۶۴ درصد نیز می‌رسد.

تشخیص نیاز واقعی به آنتی بیوتیک‌ها برای کودکان حتماً باید از سوی پزشکان مورد توجه قرار گیرد. افراط در مصرف آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند عوارض جانبی از جمله حساسیت غذایی داشته باشد و مقاومت نسبت به آنتی بیوتیک‌ها را تقویت کند.

منبع:www.Top Santé.fr

بر چسب ها: ,
تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 2289
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4904947
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي