20:48:55 - یکشنبه 16 جولای 2017
آنچه پس از قتل آتنا گذشت
طی روزهای اخیر پس از اعلام قتل و آزار جنسی آتنا مردم و مسؤولان واکنش‌های قابل توجهی نسبت به این موضوع نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری ارس رسا به نقل از فارس از اردبیل، ۱۹ مرداد ۹۶ پس از گذشت یک ماه از ناپدید شدن دختر بچه پارس‌آبادی، جسد آتنای ۷ ساله کشف شد. پس از اعلام کشف جسد آتنا مردم مغان به نشانه اعتراض به خیابان‌ها ریختند. در کمتر از چند ساعت جو شهرستان مرزی پارس‌آباد متشنج شد.

برخی با سوء استفاده از احساسات و هیجانات مردم قصد برهم زدن آرامش شهروندان را داشته و خود را در جایگاه قانون تصور می‌کردند.

موبایل به دستان غیرخبرنگار در این میان آتش بیار معرکه شدند و قبل از اینکه حادثه از رسانه ملی پخش شود رسانه‌های بیگانه شروع به مانور بر روی این حادثه کردند.

مردم پارس‌آباد خشمگین از قتل آتنا

هرچه از زمان اعلام خبر قتل آتنا می‌گذشت مردم پارس‌آباد گویی خشمگین‌تر می‌شدند و افشای ابعاد حادثه، احساسات مردم را جریحه‌دار کرده بود.

 اینبار اهالی شهر به محل وقوع حادثه هجوم آورده و شروع به آتش زدن مغازه قاتل کردند.

قتل آتنا به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شد

کمتر از ۲ ساعت از خبر قتل دختر بچه پارس‌آبادی نگذشته بود که این خبر به تیتر اول رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شد.

اهالی هنر دست به کار شدند

بااعلام خبر قتل آتنا اصلانی اهالی فرهنگ و هنر شروع به کار می‌کنند.

شعرها، آهنگ‌ها، دکلمه‌ها و … با موضوع مظلومیت دختر بچه ۷ ساله در کل فضای مجازی و حقیقی پر می‌شود.

اکثر بازیگران سینما همچون؛ پرویز رستویی، تهمینه میلانی، مهناز افشار، آناهیتا همتی نیز در واکنش به خبر قتل آتنا اصلانی با درج پست‌هایی با اهالی اردبیل ابراز همدردی می‌کنند.

تایید آزار و اذیت جنسی برروی آتنا

یک روز پس از اعلام کشف جسد آتنا، عتباتی دادستان اردبیل از انگیزه اصلی قاتل پرده برداشت .

علیرغم گذشت مدت طولانی از قتل، طبق گفته تیم پزشکی آثار آزار و اذیت جنسی تایید شده است.

مردم پارس‌آباد طومار جمع کردند

پس از گفته‌های دادستان اردبیل مبنی بر آزار و اذیت جنسی مردم پارس‌آباد در اعلام انزجار از اقدام وحشیانه، غیر انسانی و بی‌شرمانه قاتل آتنا اصلانی و تقاضای رسیدگی سریع و اثر مجازات برای قصاص قاتل امضا جمع کردند.

رئیس سه قوه به قتل آتنا واکنش نشان دادند

حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس و صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در پیام‌های جداگانه ای با مردم منطقه ابراز همدردی کرده و دستور ویژه برای رسیدگی به این موضوع صادر کردند.

ورزشکاران با مردم مغان همددی کردند

علی دایی جزو اولین شخصیت‌های ورزشی بود که به ماجرای قتل آتنا واکنش نشان داد و به دنبال آن اهالی ورزش همچون؛ جواد نکونام، سردار آزمون، مهدی رحمتی، سینا عاشوری، محسن مسلمان، محمد نوازی و… نیز با درج پست‌هایی این حادثه تلخ را به مردم مغان تسلیت گفتند.

در ماجرای قتل آتنا اکثر روانشناسان و اهالی قلم در جهت رفع چنین معضلاتی آن هم در کشور اسلامی تاکید می‌کردند که درج پست اینستاگرامی یک خواننده زیر زمینی واکنش کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرد.

واکنش وزیران دولت و نمایندگان مجلس به قتل دختر بچه ۷ ساله

وزیران دولت و نمایندگان مردم در مجلس نیز به ماجرای قتل و آزار و اذیت کودک ۷ ساله واکنش‌های قابل توجهی نشان دادند.

وزیر کشور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت، وزیر آموزش و پرورش، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی، رئیس فراکسیون زنان مجلس و … از جمله شخصیت‌های سیاسی کشور بودند که در این ارتباط با مردم منطقه ابراز همدردی کردند.

واکنش نماینده ولی فقیه در مقابل سیاست‌های صداو سیما

پس از گذشت چند روز از اعلام قتل آتنای ۷ ساله این‌بار صداو سیما برای جبران عدم پوشش خبری این حادثه تلخ، در تمام بخش‌های خبری به این موضوع پرداخت که با واکنش نماینده ولی فقیه در استان اردبیل مواجه شد.

آیت الله عاملی از رسانه ملی خواست عدالت در حق چهره عاطفی استان اردبیل رعایت شود.

 وی گفت همچنان‌که در انتشار این فاجعه حتی از شبکه ملی سنگ تمام گذاشتند و به طور قهری چهره عاطفی و فرهنگی استان به شدت آسیب دید، در پخش قابلیت‌های عاطفی استان مخصوصا در معرفی چهره عاطفی عشایر استان اهتمام داشته باشند تا عدالت رعایت و حق استان ضایع نشود و غرور مقدس اهالی شکسته نشود و این جبران مخصوصا از آن جهت اهمیت دارد که استان ما، استان توریستی است و به عنوان ییلاق ایران شناخته شده است و سالانه نزدیک به ۹ میلیون توریست دارد.

همدردی مردم ایران با خانواده آتنا

اولین پنجشنبه بدون آتنا در ایران مردم در مراکز شهرها با روشن کردن شمعی به یاد آتنای ۷ ساله به همدردی با خانواده این دختر بچه پرداختند.

رئیس قوه قضاییه خواستار رسیدگی فوری به پرونده قتل آتنا در پارس آباد مغان شد.

آیت الله آملی لاریجانی خطاب به رئیس کل دادگستری استان اردبیل با ابراز تأسف و تأثر از وقوع جنایت اخیر در استان اردبیل، گفت:  لازم است با نظارت دقیق جنابعالی این پرونده با سرعت و خارج از نوبت مورد رسیدگی قضایی قرار گیرد تا ضمن تسریع در مجازات قانونی مرتکب، موجبات تسلی آلام خانواده داغدار و مردم شریف منطقه نیز فراهم گردد و نتیجه اقدامات در اسرع وقت به حوزه ریاست اعلام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از اردبیل، پخش کلیپ جعلی از اعدام آتنا در فضای مجازی و سوء استفاده از این حادثه تلخ زنگ هشداری را به صدا در می‌آورد که کودک آزاری در مهد کودک ستایش اردبیل، قتل پزشک اردبیلی، نزاع طایفه‌ای در بیمارستان فاطمی اردبیل و اینبار نیز قتل و آزار جنسی کودک ۷ ساله یقینا چهره نامناسبی از استان توریستی اردبیل را در ذهن‌ها ثبت خواهد کرد که در این میان رسانه می‌تواند در معرفی چهره عاطفی استان و قابلیت‌های فرهنگی و گردشگری نقش بسزایی داشته باشد.

***گزارش: سینابندعلیزاده***

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 900
  • بازدید دیروز: 1407
  • کل بازدیدها: 4897408
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي