19:02:24 - چهارشنبه 1 نوامبر 2017
با حضور وزیر کشور؛
آیین تودیع و معارفه استانداران اردبیل برگزار شد
اردبیل- با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، آیین تودیع و معارفه استانداران اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از مهر، استاندار سابق اردبیل عصر چهارشنبه در این آیین با اشاره به خدمات دولت یازدهم در استان اردبیل به سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومانی در این استان اشاره کرد.

مجید خدابخش با بیان اینکه در سال ۹۲ تخصیص بودجه استان ۲۵ درصد بود و اغلب پروژه‌های عمرانی تعطیل بودند، اضافه کرد: در تابستان آن سال نرخ بیکاری ۱۳.۲ درصد بود امادر تابستان سال جاری به ۹.۷ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی یک میلیارد دلار برای مهار آب‌های مرزی اختصاص یافته است و در ۶۰ هزار هکتار پروژه آبی اجرا می‌شود، ادامه داد: امید می‌رود این پروژه که در چهار شهرستان پارس‌آباد، بیله سوار، گرمی و مشگین شهر انجام می‌شود تا مهرماه سال آینده به اتمام برسد.

به گفته استاندار فعلی آذربایجان شرقی در طول چهار سال گذشته سد عمارت از تعطیلی خارج شده و در دو شیفت احداث آن دنبال می‌شود و همچنین در خصوص سیب‌زمینی بخشی از مشکلات با راه‌اندازی کارخانه فرنچ فرایز رفع شده است.

خدابخش با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیز اجرای پل معلق تاثیرات قابل توجه داشته و جاده ارتباطی ماجولان – ماسوله دنبال در دستور کار ساخت قرار گرفته است، اضافه کرد: به توان گردشگری بخش ورزشی نیز طی سال‌های اخیر توجه شده است.

وی در خصوص شروط راه‌اندازی بندر خشک افزود: شرط طرف آذری این است که سالانه یک‌میلیون تن کالا از این بندر ترانزیت شود و امید می‌رود با تحقق آن شاهد رونق اقتصادی استان باشیم.

استاندار سابق اردبیل با ابراز امیدواری به تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل، راه‌اندازی پارک علم و فناوری و توسعه نیروگاه سبلان را از اقدامات خود دانست و ابراز امیدواری کرد تا سوم خردادماه سال آینده فاز نخست نیروگاه سبلان به بهره‌برداری برسد.

خدابخش همچنین در خصوص اتمام راه‌آهن اردبیل ضرورت پیگیری نمایندگان را تأکید کرد و افزود: در خصوص حق آبه های استان نیز باید گفت تا دولت یازدهم اردبیل از قزل‌اوزن حق آبه نداشته  و در دولت یازدهم ۵۰ میلیون مترمکعب اختصاص یافته است.

وی افزود: در خصوص حق آبه ارس نیز اواخر دولت دهم در مردادماه سال ۹۲ حق آبه برای اردبیل تعیین شده و اسناد نیز موجود است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1772
  • بازدید دیروز: 7996
  • کل بازدیدها: 4871579
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي