12:39:05 - شنبه 10 سپتامبر 2016
آیین تودیع و معارفه فرمانده جدید هنگ مرزی پارساباد برگزار شد
آئین تودیع و معارفه فرمانده هنگ مرزی پارساباد در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار و از خدمات دو ساله سرهنگ ‘سعید صابری’ فرمانده قبلی هنگ مرزی پارس آباد با اهدای لوح سپاس قدردانی و سرهنگ «راسخ غفارپور» به عنوان فرمانده جدید هنگ مرزی این شهرستان معرفی شد.

 

ar5535_0

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ارس رسا، در این مراسم که امروز شنبه در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی پارس آباد برگزار شد،با حکم فرماندهی مرزبانی ناجا، از خدمات و تلاش های دو ساله سرهنگ ‘سعید صابری’ فرمانده قبلی هنگ مرزی پارس آباد با اهدای لوح سپاس قدردانی و سرهنگ دوم ستاد ‘راسخ غفارپور’ به عنوان مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی این شهرستان معرفی شد.

در این آیین اکبر صمدی فرماندار پارساباد با بیان اینکه ، امنیت و آرامش حاکم در مرزهای منطقه، در سایه تلاش و زحمات بی وقفه مرزبانان و مرزنشنیان غیور تامین شده است،مهم ترین رسالت حکومت اسلامی را ایجاد امنیت پایدار در کشور دانست که در سایه رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت، مشارکت فعالانه مردم و تلاش ها و فداکاری های مرزبانان خستگی ناپذیر این مهم در کشور عزیزمان محقق شده است.

ایشان با تاکید بر اینکه منطقه شرق میانه آبستن حوادث بسیاری در سالهای اخیر بوده است و با ناامنی ها و تنش های زیادی دسته و پنجه نرم می کند، خاطر نشان کردند: در نتیجه رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت، صبر و استقامت مردم و برکت خون شهدا و تلاش و از خود گذشتگی مرزبانان غیور کشورمان، ایران اسلامی جزیره ای امن در دل دریای طوفان زده منطقه بوده است.

سرهنگ علی طاهری فرمانده مرزبانی استان اردبیل نیز با یادآوری اینکه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها در مسیری است که بهتر از این می‌توانیم اقدامات و فعالیت‌های مثبت و سازنده‌ای را در مناطق مرزی با تکیه بر توانمندی مرزبانان و مرزنشینان انجام دهیم، گفت: امنیت، آسایش و آرامشی که در مناطق مرزی پابرجاست به خاطر وجود بستر مناسب در مشارکت بالای مرزنشینان و اعتماد آنها به مجموعه مرزبانی است که شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا پیگیری‌ها و تلاش‌ها به شکل مستمر و قابل قبول انجام شود.

ایشان با یادآوری اینکه حرکت‌ها و اقدامات خوبی در سال‌های اخیر در بحث انسداد مرزی و ارتقاء امنیت در این مناطق انجام شده است، افزود: این حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها با هدف تأمین آرامش و امنیت مرزنشینان انجام شده و قطعاً زمینه و بستر مشارکت بیشتر را نیز در تأمین امنیت مناطق مرزی فراهم می‌آورد.

وی پارس آباد مغان را از مناطق مهم مرزی استان و کشور دانست و بیان کرد: در نتیجه سعی و تلاش مرزبانان آمار کشفیات مواد مخدر در این شهرستان نسبت به دو سال قبل ۵۱درصد رشد نشان می دهد.

طاهری با قدردانی از تلاش نیروهای مرزبانی شهرستان پارس آباد اضافه کرد: هنگ مرزی پارس آباد همچنین در بحث کشف مشروبات الکلی، سیگار خارجی، تجهیزات گیرنده ماهواره و نیز انسداد مرزی به توفیقات خوبی دست یافته است.

در آیین تودیع و معارفه فرماندهان قبلی و جدید هنگ مرزی پارس آباد، همچنین  فرمانده مرزبانی استان اردبیل، امام جمعه و فرماندار پارس آباد ، اعضای شورای تامین و جمعی از مسولان محلی ، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و پرسنل خدوم هنگ مرزی این شهرستان نیز حضور داشتند.

سرهنگ دوم راسخ غفارپور پیش از این به عنوان جانشین فرماندهی هنگ مرزی پارس آباد مشغول خدمت بود.

پارس آبادمغان در دویست کیلومتری شمال استان اردبیل و همسایگی جمهوری آذربایجان در کناره های رود ارس واقع شده است.

photo_2016-09-10_14-11-47 IMG_0056-1 photo_2016-09-10_13-49-08 photo_2016-09-10_13-48-52 photo_2016-09-10_13-49-14

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 2026
  • بازدید دیروز: 7817
  • کل بازدیدها: 4946868
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي