خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
19/08/21 12:32
شناسه خبر : 31951

آیین رونمایی از تندیس استاد شهریار در پارس اباد برگزار شد

این تندیس با 37 مییون تومان اعتبار و با دستان هنرمند بزرگ آذربایجان استاد داوود مستوفی زاده ساخته شده است و حدود 100 کیلوگرم وزن دارد و از جنس فایبر گلاس ساخته شده و داخل ان با میلگرد و بتن محکم کاری شده است. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ آیین افتتاح پرده برداری از تمثال استاد شهریار شاعر برجسته و معاصر کشورمان امروز سه شنبه مصادف با روز عید سعید غدیر خم واقع در میدان استاد شهریار و با حضور فرزند شایسته وی هادی بهجت،فرماندار شهرستان پارس آباد،مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی،شعرا،اقشار مختلف مردم و علاقمندان به این شاعر گرانقدر و پرآوازه برگزار شد.

فرماندار شهرستان پارس اباد در این آیین شهریار را افتخار و غرور آذربایجان و مردم ایران دانست و گفت: شهرت و آوازه شهریار از زمانی بر سر زبانها افتاد که او ارادت قلبی خود به ائمه اطهار را به شکلی شایسته به نمایش گذاشت و فضایی روحانی و مقدس در وصف حضرت علی ع خلق کرد.

علایی تصریح کرد: پس از وقوع حادثه تلخ تخریب غیرقانونی سردیس استاد شهریار در یکی از میادین شهر که منجر به بروز حرف و حدیث و سوء استفاده های سیاسی و پیامدهای ناخوشایند برای منطقه شد،سریعا تصمیم به ساخت یک تندیس بزرگ از شخصیت استاد شهریار در یکی از میادین بزرگ که منتهی به ورودی یا خروجی شهر باشد،گرفتیم.

وی خاطر نشان کرد: فارغ از ساخت تمثال شهریار در شان این شخصیت بزرگ و جهانی طی درخواستی از اعضای شورای محترم فرهنگ عمومی جهت پاسداشت ارزش های این شخصیت فرهیخته از نامگذاری میدان مربوطه به نام استاد شهریار اقدام کردیم.

فرماندار پارس آباد اظهار داشت: در طول این مدت متاسفانه برخی دست های پشت پرده تلاش کردند تا از اجرای این طرح فرهنگی در این شهرستان جلوگیری بعمل آورند و این شهرستان را برای همیشه بعنوان یک شهر غیر فرهنگی و ضد شهریار معرفی کرده و از این مسائل بر علیه پارس اباد بهره برداری سیاسی و غیر اخلاقی نمایند اما با صلایت و استوار با این مسائل مقابله کرده و اصرار بر اجرای این طرح بزرگ در روز عید غدیر خم گرفتیم و امروز به حول و قوه الهی اجرای این رویداد بزرگ و منطقه ای موجب تجلی غرور ملی شد.

علایی یادآور شد: علاقمند بودیم با نصب این تندیس در این میدان شاهد گلکاری و سنگاری و منبت کاری جانمایی طرح های زیبا و فرهنگی در این میدان باشیم اما متاسفانه این امر مهم به دلیل مسائل و مشکلاتی که در شورا و شهرداری بوجود آمد میسر نشد،اما همچنان امیدواریم شهردار جدید برنامه های درخوری در شان شهریار برای این میدان تدارک ببیند مضاف بر اینکه شاهد نصب تندیس هایی از دیگر مشاهیر عزیز منطقه و استان و کشورمان در این شهر باشیم و به نماد یک شهر فرهنگی و گردشگری تبدیل شویم.

علی منفرد شهردار پارس اباد نیز در این مراسم از بانیان این امر خطیر خصوصا فرماندار پارس آباد تقدیر کرد و گفت: وقوع چنین رویدادی در این شهر مرزی مایه مباهات و افتخار ماست و از اینکه میزبانی بزرگان و فرهیختگانی چون فرزند شایسته استاد شهریار بزرگ و دیگر شعرا و ادبا و نویسندگان و اقشار مختلف جامعه هستیم،خوشحالیم.

شهردار پارس آباد افزود: این تندیس با ۳۷ مییون تومان اعتبار و با دستان هنرمند بزرگ آذربایجان استاد داوود مستوفی زاده ساخته شده است و حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد و از جنس فایبر گلاس ساخته شده و داخل ان با میلگرد و بتن محکم کاری شده است.

در پایان این مراسم از دکتر علیمحمدی رئیس بنیاد شعر و ادب آذربایجان، داوود مستوفی زاده خالق اثر استاد شهریار و هادی بهجت فرزند شهریار تجلیل بعمل آمد.