10:57:46 - پنج‌شنبه 8 فوریه 2018
آیین پرده برداری از ۷۳ پروژه با اعتباری بیش از ۱۲۶ میلیارد تومان در شهرستان پارس آباد به بهره برداری رسید
آیین پرده برداری و افتتاح همزمان طرح ها و پروژه های عمرانی، تولیدی و اقتصادی شهرستان پارس آباد با حضور معاونان استاندار اردبیل پرده برداری از ۷۳ پروژه با اعتباری بیش از ۱۲۶ میلیارد تومان

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ ظهر امروز با حضور معاونان استاندار و فرماندار شهرستان و مسٸولان استانی و شهرستانی ایین پرده برداری از پروژه های شهرستان پارس اباد با اعتبار ۱۲۶میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی شهرستان پارس اباد برگزار شد.
در این مراسم حسین زاده معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار با اشاره به قابلیت و پتانسیل های شهرستان پارس اباد خصوصا در حوزه کشاورزی افزود: اجرای طرح خداافرین که با هزینه ۱میلیاردلار از صندوق توسعه ملی انجام می پذیرد و فاز ۱و ۲ان نیز افتتاح شده و فاز ۳و۴ ان نیز در حال اجرا می باشد تحولی بزرگ در منطقه زرخیز مغان ایجاد خواهد کرد و در تولید و افزایش محصولات کشاورزی و همچنین اشتغالزایی نقش مهمی خواهد داشت.


وی با بیان اینکه از ظرفیت پایاب سدخداافرین در حوزه ابزیان نیز می توان استفاده کرد گفت: میزان تولید ابزیان در شهرستان بالغ بر ۲۰۰۰تن است که در صورت استفاده از این ظرفیت تا سه سال اینده می توان به ظرفیت ۳۰۰۰۰هزار تن رسید.

حسین زاده توجه دولت به بحث اشتغال را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت:دولت در همین راستا بسته های حمایت اقتصادی با اعتبار ۵۶۴میلیاردتومان در نظر گرفته که در قالب تسهیلات به متقاضیان کار و کارافرین که طرح ها و پروژه های خود ارایه دهند پرداخت خواهند کرد.
وی افزود:همچنین به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ شده تا سال ۱۴۰۰مطابق برنامه ششم توسعه برنامه خود را تحویل داده و سند توسعه استان از نظر جایگاه استان را بالا ببریم و نرخ بیکاری را پایین بیاوریم.
معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداربا توجه به کشاورزی بودن منطقه صنایع تکمیلی را جز مهمی از نیازهای منطقه دانست و گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی خصوصا کارخانه روغن کشی که محصولات دانه های روغنی در این شهرستان تولید می شود هم می توان به صنعت کشاورزی منطقه کمک کرده و از صادرات محصولات خام ان به سایر استانها جلوگیری کرد و هم در بحث اشتغال نیز از ظرفیت ان استفاده و به رونق اقتصادی منطقه کمک کرد.
وی از فرماندار و سایر مسٸولان شهرستانی خواست از سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت و حمایت های لازم را از انان با دادن مجوز و همچنین در صورت نیاز به تسهیلات با پرداخت تسهیلات مورد نیاز حمایت های لازم را انجام دهند تا از قابلیت ها و پتانسیل های منطقه به نحو مطلوب استفاده شود.
ندایی معاون امور عمرانی استانداری نیز از برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت استانداری اشاره کرد و گفت: افتتاح و برقرار پرواز فرودگاه پارس اباد از جمله برنامه های کوتاه مدت و در بحث راه های مواصلاتی استان ایجاد بزرگراه از جمله برنامه ها بلند مدت می باشد که در بودجه ۹۷علاوه بر مطالعه و اجرای ان اغاز شده است.
شایقی مدیر برنامه و بودجه استان هم با اشاره به اینکه شهرستان پارس اباد دومین شهرستان استان بعد از مرکز استان از لحاظ جمعیتی است افزود:به همین منظور بعد از اردبیل دومین سهم بیشترین بودجه به شهرستان پارس اباد اختصاص می یابد.


وی به بحث راه و راه سازی در شهرستان پارس اباد اشاره کرد و گفت: به دلیل اجرای پایاب سدخداافرین حتما نیاز به جاده های دوبانده است که اجرای ۲۰کیلومتر از ان مسیر پارس اباد به سربند با پیگیری مسٸولان استانی و فرماندار و نماینده در حال اجرا می باشد و نیز برای ادامه این مسیر از سه راهی سربند به طرف مشکین شهر با پیگیری های هر هفته که انجام و یا در سازمان برنامه و بودجه حضور می یابیم و با تلاش فرماندار و نماینده امسال این مسیر در ردیف قانون بودجه گذاشته شود.
مدیر برنامه و بودجه استان به پروژه راه اهن اردبیل به پارس اباد نیز اشاره کرد و گفت: با پیگیری و تلاش های انجام شده پروژه راه اهن میانه به اردبیل در حال اجرا می باشد که امیدواریم با توجه به قول های داده شده تا سه سال اینده به بهره برداری رسیده و ان را به شهرستان پارس اباد انتقال دهیم. و با تلاش و پیگیرهای انجام شده نیز منطقه ازاد مغان نیز ایجاد شود تا بتوانیم خدمتگزار خوبی برای مردم استان و منطقه باشیم.
اکبر صمدی فرماندار پارس اباد نیز به طرح های و پروژه های دهه مبارک فجر امسال در شهرستان پارس اباد اشاره کرد و گفت: امسال در دهه مبارک فجر در مجموع ۷۳پروژه با اعتبار ۱۲۶میلیاردو ۵۰۰میلیون تومان به بهره برداری خواهد رسید.


وی ابگیری دریاچه شهرک مغان با اعتبار ۲۰میلیاردتومان، اجرا و نوسازی فرودگاه پارس اباد که پرواز رسمی ان از ۱۲بهمن به طور رسمی از سرگرفته شده و بیمارستان ۱۲۰تختخوابی که عملیات اجرایی ساختمان ان تکمیل و از سه ماه گذشته در حال نصب تجهیزات می باشد و همچنین چهار بانده کردن جاده پارس اباد به سربند را که با قرارداد ۲۰میلیارد با یک پیمانکار منطقه بسته شده را از جمله پروژه هایی اعلام کرد .که در ۲ماه گذشته افتتاح و یا در حال اجرا می باشد.

 

 

جعفر فرجی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 7
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871663
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي