18:45:22 - شنبه 26 آگوست 2017
با حضور مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی صورت گرفت:
آیین پرده برداری و افتتاح همزمان  طرحها و پروژه های عمرانی شهرستان پارساباد برگزار شد
طی مراسمی امروز قبل از ظهر آیین پرده برداری از و افتتاح همزمان طرحها و پروژه های عمرانی شهرستان پارساباد با حضور مهندس ناصر نصیری معاون سیاسی امنیتی استان ، ماریا موسوی معاون اجتماعی و انتخابات استان ،اکبر صمدی فرماندار شهرستان پارساباد و تنی چند از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی وبا حضور تعدادی از مردم این شهرستان در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ طی مراسمی امروز قبل از ظهر آیین پرده برداری از و افتتاح همزمان طرحها و پروژه های عمرانی شهرستان پارساباد با حضور مهندس ناصر نصیری معاون سیاسی امنیتی استان ، ماریا موسوی معاون اجتماعی و انتخابات استان ،اکبر صمدی فرماندار شهرستان پارساباد و تنی چند از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی وبا حضور تعدادی از مردم این شهرستان در  سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد.

 

در آغاز این مراسم دکتر صمدی فرماندار شهرستان پارساباد با بیان اینکه ،در طول چهار سال اخیر ۴۱۲ طرح و پروژه اقتصادی عمرانی و تجاری با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان طی هفته دولت و دهه فجر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است،تصریح کرد:  از این تعداد پروژه ها تعداد ۷۶ پروژه با اعتبار ۷۶ میلیارد تومان در هفته دولت امسال و در طول روزهای اخیر و چند روز آینده مورد بهره برداری قرار گرفته و خواهد گرفت.

 

او با اشاره به طرحهای و پروژه های مهم این شهرستان گفت: از پروژه های مهم و حیاتی در طول این مدت میتوان به طرح سد پایاب خدافرین اشاره کرد که افتتاح این طرح هفته گذشته با حضور استاتدار معزز و امام جمعه محترم استان و نماینده ولی فقیه در استان انجام شد.

فرماندار ساعی شهرستان پارساباد با اذعان به این نکته که سد پایاب خدافرین در طول یک دهه قبل از دولت تدبیر و امید تنها ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده بود،گفت: در طول سه سال دولت تدبیر و امید و قبل از سال ۹۶ سد پایاب خدافرین با سه هزار میلیارد تومان  اعتبار تخصیص یافته از پیشرفت ۶۲ درصدی بهره مند شده و طبق هدف گذاری صورت گرفته تا سال ۹۷ مورد بهره برداری نهایی قرار خواهد گرفت که این رقم تحولاتی عظیم در منطقه بوجود آورده و در سال های آینده نیز دچار دگرگونی اساسی خواهد کرد کاری که در طول دهه های اخیر بی نظیر بوده است.

صمدی از اتمام ناحیه عمرانی اول و دوم پروژه سد پایاب خدافرین سخن گفت و گفت: در حال حاضر ناحیه عمرانی اول و دوم سد پایاب مورد بهره برداری قرار گرفته است و در سال جاری ۳۵۰ هکتار از آن در دشت فتحعلی بصورت آزمایشی زیر کشت رفته است و تا سال ۹۷ کل ۶۲ هزار هکتار به زیر کشت خواهد رفت که طبق آمار و پیش بینی های انجام شده توسط کارشناسان پس از پایان این پروژه حدود ۲۵ هزار نفر در این پروژه مشغول به کار خواهند شد.

فرماندار پارساباد در خصوص پروژه دریاچه شهرک مغان که یکی دیگر از وعده های دولت  برای افتتاح در روز ۱۳ فروردین بود،گفت:این پروژه نیز الحمدلله طبق وعده داده شده زودتر از موعد مقرر به بهره برداری رسید و مناسب تر از دفعه قبل نیز به پکیج های گردشگری و توریستی تجهیز شد و در کنار دیگر تفرجگاههای شهرستان در اختیار مردم قرار گرفت.

فرودگاه پارساباد که راه اندازی مجدد و دیدن پروازهای هواپیمایی از آرزوهای دیرینه مردم این منطقه بود  سالها بطور  نصفه و نیمه رها شده بود و علیرغم وعده مساعد در دولت قبل مبنی بر راه اندازی فوری آن ، اعتباری جهت تکمیل و بهره برداری از آن تخصیص نیافت تا اینکه در دولت تدبیر و امید و به همت تمامی دست اندرکاران و مدیران شهرستانی مورد بهره برداری قرار گرفت و طبق صحبت های انجام شده با سازمان هواپیمایی کشور پروازها نیز تا چند روز آینده برقرار خواهد شد،اینها بخش دیگری از سخنان دکتر صمدی در خصوص فرودگاه پارساباد بود.

صمدی به تعریض و بازسازی و چهاربانده کردن محور سر بند پارساباد نیز گریزی زد و گفت:  قرار بود این محور نیز چهاربانده شود که مسافتی از آن از محل اعتبارات استانی و شهرستانی مورد بهره برداری  قرار گرفته است و مابقی نیز در روزهای آتی به محض تایید اعتبار کلیه محورهای اصلی از پارساباد- اردبیل تا گرمی- پارساباد و بیله سوار و اصلاندوز ادامه خواهد یافت.

وی از شروع پروژه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی پارساباد در سال ۸۷ ، که اکنون آماده بهره برداری است، خبر داد و افزود: اعتبار هزینه شده برای سویل و ساختمان بیمارستان ۴۰ میلیارد تومان است که چهل میلیارد تومان نیز برای تجهیزات پزشکی و امکانات داخل ساختمان هزینه شده است که در حال نصب و تجهیز است و پیشی میشود نهایتا تا یک ماه آینده بیمارستان آماده خدمات رسانی به مردم عزیز پارساباد و حومه باشد.

فرماندار پارساباد مرکز غربالگری سرطان و شیمی درمانی را با اعتبار دو و نیم میلیارد تومان و هزار مترمربع زیربنا و کلینیک تخصصی را  با دوهزار مترمربع زیربنا و تخصیص ۶ میلیارد تومان اعتبار عنوان کرد و از  بهره برداری این دو مرکز طی امروز خبر داد.

وی گفت: اینها تنها بخشی از پروژه های عمرانی شهرستان پارساباد هستند که فارغ از فعالیت ها و چالش های سیاسی اجتماعی فرهنگی بوده که انرژی مضاعفی  در قیاس با این پروژه ها صرف  فعالیت های دیگر  شده است.

در ادامه و پس از پرده برداری از طرحها و پروژه های شهرستان پارساباد بطور نمادین ، از برخی پروژه ها نیز مستقیما بازدید و برخی پروژه ها نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

بازدید ا ز بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی و افتتاح کلینیک تخصصی و مرکز غربالگری و شیمی درمانی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی اولین محل بازدید معاون امنیتی سیاسی و هیئت همراه بود.

پس از بازدید از بیمارستان تازه تاسیس پارساباد،افتتاح از کلینیک شبانه روزی مسکن مهر پروژه بعدی  بود که به همت بخش خصوصی و با اعتبار دو میلیارد تومان در مساحتی به طول ۴۰۰ متر مربع تاسیس شده بود.

قابلیت ارتقاء این مرکز به سونوگرافی و رادیولوژی و قابلیت تغییر و توسعه زیربنای کلینیک به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع از دیگر مزایای این درمانگاه است که در صورت افزایش تقاضا و نیاز منطقه میتوان آن را توسعه داد.

بهره برداری از جایگاه اختصاصی پروما ورزند از دیگر پروژه های افتتاح شده توسط بخش خصوصی بود که با دستان معاون امنیتی سیاسی و معاون انتخابات استانداری اردبیل مورد بهره برداری قرار گرفت. که در این جایگاه نیز اختصاصا سوخت بنزین ارائه میشود قابل ذکر است که مراحل ساخت و تجهیز این جایگاه  از صفر تا صد توسط متخصصان بومی شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

گزارش از : رضا امیرپور

 

انتهای پیام/

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 2252
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4904910
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي