20:42:41 - شنبه 22 جولای 2017
ابهام در نتیجه انتخابات نظام پزشکی اردبیل/لیست منتخبان قطعی نیست
اردبیل – در حالی که انتخابات نظام پزشکی استان اردبیل روز جمعه همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اما معاون درمان علوم پزشکی استان اردبیل از عدم قطعیت لیست منتخبان خبر می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از خبرنگار مهر، در این انتخابات سه هزار نفر اعضا واجد شرایط رای دادن در سطح استان باید از بین ۱۲۴ نامزد تائید شده ۶۱ نفر را به عنوان منتخبان نهایی در پنج شهرستان برمی گزیدند.

با این وجود هنوز لیست نهایی منتخبان مشخص نشده و معاون درمان علوم پزشکی استان اردبیل به عنوان مسئول برگزاری انتخابات ضمن رد اسامی منتشر شده منتخبان در فضای مجازی، تاکید دارد که این لیست هنوز قطعی نیست.

این در حالی است که افشین فتحی در اظهارات خود با وجود اینکه لیست منتخبان و نتیجه انتخابات را قطعی نمی داند، اما تاکید دارد که نامزدها ۴۸ ساعت فرصت دارند نسبت به تعداد آرا و روند برگزاری انتخابات اعتراضات خود را انعکاس دهند.

ابهام در نتیجه انتخابات نظام پزشکی استان اردبیل در حالی مشاهده می شود که سایر استان ها اسامی نهایی خود را اعلام کرده اند و مشخص نیست چرا باید لیست منتخبان در این استان قطعی نباشد.

باید تاکید کرد که حتی اگر تمام واجدین شرایط در این انتخابات شرکت کرده باشند، آیا شمارش سه هزار برگ رای و مشخص شدن منتخبان در پنج شهرستان باید نزدیک به ۲۴ ساعت تاخیر داشته باشد. باید توجه داشت که اینگونه ابهامات بی شک به بازار شایعه دامن می زند.

در این خصوص معاون درمان علوم پزشکی استان اردبیل و مسئول برگزاری انتخابات نظام پزشکی طی گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار لیست منتخبان انتخابات نظام پزشکی اردبیل در شبکه‌های مجازی گفت: این اسامی قطعی نیست.

به گفته فتحی در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی سه هزار نفر از اردبیل واجد شرایط رأی دادن بودند.

وی افزود: در این انتخابات ۱۲۴ نامزد ثبت‌نام کرده بودند که قرار بود پس از رأی‌گیری ۶۱ نفر از میان آن ها انتخاب و معرفی شوند.

معاون درمان علوم پزشکی استان با اشاره به نظارت کامل بر روند برگزاری انتخابات افزود: این انتخابات در شهرهای اردبیل، پارس‌آباد، گرمی، خلخال و مشگین شهر برگزار شد.

وی با اشاره به رقابت در شش رشته پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، مامایی، علوم آزمایشگاهی و کارشناسان پروانه دار اضافه کرد: در هر بخش منتخبان مشخص شده‌اند.

فتحی افزود: هر چند شمارش اولیه آرا صورت گرفته اما لیست‌های منتشره در فضاهای مجازی مورد تائید نیست و هنوز نهایی نشده است.

وی تأکید کرد: نامزدها ۴۸ ساعت فرصت دارند نسبت به تعداد آرا خود و روند برگزاری انتخابات اعتراضات خود را انعکاس دهند.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 872
  • بازدید دیروز: 2294
  • کل بازدیدها: 4900755
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي