18:44:29 - شنبه 29 سپتامبر 2018
اتصال ریلی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان قطعی شد
اکبر بهنام‌جو ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل در تشریح دستاوردهای سفر به جمهوری آذربایجان اظهار داشت: در سفری که به جمهوری آذربایجان انجام شد با برگزاری جلسات کارشناسی با حضور مدیرعامل راه‌آهن کشور و رئیس راه‌آهن جمهوری آذربایجان مذاکرات لازم در زمینه اتصال ریلی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان انجام شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا , وی از قطعی شدن اتصال ریلی استان اردبیل از طریق منطقه مغان به جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه فاصله منطقه مغان از خط آهن آذربایجان کوتاه بوده و با توجه به توپوگرافی مناسب این منطقه پیش‌بینی می‌شود که در مدت کوتاهی بتوانیم شاهد اتصال ریلی استان به جمهوری آذربایجان باشیم.

استاندار اردبیل از وجود بار با حجم بالای بیش از ۲۰ میلیون تن برای این خط آهن احداثی خبر داد و افزود: در زمینه اجرای خط‌آهن اردبیل به مغان به‌روش بی.او.تی. شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی اعلام آمادگی کرده‌‌اند که امیدواریم با جذب سرمایه‌گذار مناسب برای این طرح بتوانیم تحقق آن را عملیاتی کنیم.

بهنام‌جو با اشاره به عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن اردبیل به میانه تصریح کرد: با اختصاص اعتبارات مناسب به این پروژه و تزریق مالی مناسب اجرای این طرح شتاب بیشتری گرفته است و تلاش می‌کنیم تا در مدت سه سال بتوانیم شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

وی از انجام مطالعات راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد با تخصیص اعتبار از منابع استانی خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پایانه کالاهای استراتژیک در امتداد اتصال به ریل بین‌المللی ایجاد شده و با ایجاد باراندازهای کالا به‌ویژه سکوهای دپو، فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی و غذایی صادرات از استان اردبیل رونق می‌گیرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: بازدید از طرح‌های موفق تولیدی جمهوری آذربایجان، دیدار با سرمایه‌گذاران بزرگ بخش خصوصی و مذاکره برای حضور نماینده یک گروه بزرگ سرمایه‌گذاری تا دو هفته دیگر به استان اردبیل و بازدید از گمرکات بیله‌سوار از دیگر دستاوردهایی بوده که در سفر به جمهوری آذربایجان فراهم شد.

تسنیم

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 3980
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4803595
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي