13:57:28 - دوشنبه 27 آوریل 2020
استاندار اردبیل خبر داد:
اجرای طرح نوین آبیاری در ۳۳هزار هکتار اراضی پایاب خداآفرین
استاندار اردبیل از اجرای طرح نوین آبیاری از ۳۳هزار هکتار از اراضی پایاب سد خدا افرین توسط سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در بازدید از پمپاژ دشت فتحعلی پایاب سد خدا آفرین اظهار کرد: خوشبختانه از ۴۵ هزار از اراضی که در حوزه پایاب سد خدا آفرین قرار دارد تنها۱۲ هزار هکتار از اجرای طرح نوین آبیاری باقی مانده است که با تمهیدات لازم این میزان نیز در سال جاری اجرایی می شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح زمین های دیم را به زمین های مرغوب کشاورزی آبی تبدیل می کند گفت:تعین تکلیف زمین هایی که عشایر به عنوان چرا از این اراضی استفاده می کردند و با اجرای طرح آبیاری به زمین های کشاورزی تبدیل می شود در دستور کار قرار گرفته است.
استاندار اردبیل افزود: با تکمیل و اتمام این پروژه بیش از۷۰۰هزار تن به محصولات کشاورزی منطقه افزوده می شود و کمک خوبی برای تحقق شعار سال خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه تکمیل پایاب سدخداافرین در اشتغال منطقه نقش بسزایی دارد گفت: با افزایش محصولات کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه می تواند در پیشرفت و توسعه منطقه تاثیر گذار باشد.
این مسوول ادامه داد: شرکت گلدشت و کشت و صنعت مغان در احداث کارخانه صنایع تبدیلی پیش قدم شده اند.
استاندار اردبیل تصریح کرد: احداث کارخانه های رب گوجه فرنگی و کنسانتره میوه در منطقه مانع از بین رفتن این محصولات می شود و در اشتغال زایی نیز کمک می کنند.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1340
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4902413
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي