16:45:37 - جمعه 10 نوامبر 2017
در حاشیه انتقال آب ارس به اردبیل:
اجرای ۵ طرح آبرسانی دیگر در استان اردبیل
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل از اجرای ۵ طرح آبرسانی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اصغر سلیمان زاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: پنج طرح آبرسانی در شهرستان های اردبیل، خلخال، مشگین شهر، نمین و عنبران در دست اجرا است و با تکمیل آن مشکل آب آشامیدنی این مناطق برطرف می شود .

وی با اشاره به راهکارهای تامین آب آشامیدنی اردبیل افزود: برای این منظور طرح های انتقال آب از قزل اوزن، سد شهریار و رودخانه ارس مدنظر است که با انتقال آب از این منابع مشکل آب آشامیدنی این شهرستان حل می شود .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل اضافه کرد: برای تامین آب آشامیدنی اردبیل هم که تنها منبع تامین آب از سد یامچی است انتقال آب از سد شهریار به میزان ۵۰ میلیون متر مکعب مد نظر است، مطالعات فاز اول این طرح انجام شده و درحال اخذ مجوز است که از طریق فاینانتس خارجی عملیات اجرایی آن شروع می شود .

سلیمان زاده در خصوص انتقال آب از رودخانه ارس نیز افزود: از این رودخانه هم انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب آب به اردبیل مد نظر است تا کمبودهای موجود از این طریق رفع شود .

وی صرفه جویی در مصرف آب را ضروری دانست و افزود: در حال حاضر ۳۶ میلیون متر مکعب آب از سد یامچی برداشت می شود که باید برای استفاده بهینه وجلوگیری از مصرف بی رویه آب بیشتر از این فرهنگ سازی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین اضافه کرد: شرکت آب منطقه ای اردبیل برای اینکه آب را به صورت بهینه وپایدار در اردبیل توزیع کند اقدام به زون بندی به طول ۴۷ کیلومتر نموده که ۳۰ کیلومتر آن آماده افتتاح است و زون بندی ۱۷ کیلومتر دیگر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا می باشد.

سلیمان زاده با اشاره به طرح های آبرسانی در شهرهای نمین و عنبران نیز گفت: برای آبرسانی نمین وعنبران ۲ ایستگاه پمپاژ مد نظر است که عملیات اجرایی یکی از این ایستگاهها به پایان رسیده وعملیات اجرایی ایستگاه دیگر هم با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در دست اجرا می باشد .

وی احداث خط انتقال از سه راهی نمین تا عنبران بطول ۳٫۱ کیلومتر و یک خط انتقال دیگر از سه راهی عنبران تا خود عنبران بطول ۷٫۵ کیلو متر را در تامین آب آشامیدنی این ۲ شهر موثر دانست وگفت: در صورت تکمیل این طرح ها شاهد تامین آب آشامیدنی پایدار نمین و عنبران و رفع برخی مشکل ها خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل از تکمیل بسته آبرسانی خلخال خبر داد و گفت:برای تامین آب آشامیدنی این شهر بسته کامل در بالادست خلخال در سد بفراجرد در دست اجراست وعملیات اجرایی خط انتقال آن هم به طول ۱۰ کیلومتر شروع شده که ازاین میزان پنج کیلومتر اجرا و پنج کیلومتر دیگر هم دردست اجراست.

سلیمانزاده با اشاره به احداث تصفیه خانه آب خلخال افزود: برای احداث این تصفیه خانه به روش بی او تی با پیمانکار قرارداد منعقد شده و با اجرا و تکمیل بسته عملیاتی آبرسانی خلخال آب آشامیدنی این شهر تا سال ۱۴۲۵ تامین خواهد شد.

وی در خصوص ارتقای تصفیه خانه آب مشگین شهر نیز گفت: ارتقای این تصفیه خانه در اولویت طرح های آبرسانی در این شهر است بطوریکه خط انتقال آن به طول پنج کیلومتر اجرا شده و یک خط انتقال دیگر هم از سد های سبلان،احمد بیگلو، اهل ایمان و خیاو چایی مد نظر است که در صورت اجرایی شدن آب آشامیدنی این شهر هم تا درازمدت تامین خواهد شد.

 

تکمیل طرح های آبرسانی مشکل آب آشامیدنی اردبیل را برطرف می کند

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 3879
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4803494
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي