17:49:10 - شنبه 2 فوریه 2019
با حضور فرماندار؛
اجرای ۸ برنامه فرهنگی و افتتاح ۲۳ پروژه عمرانی در دومین روز از چهلمین سال دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان پارس آباد + تصاویر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛  دومین روز از مراسمات چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان پارس اباد صبح امروز شنبه با حضور فرماندار،امام جمعه و کلیه مسئولین ادارات و نهادها در سالن عفت مدرسه انقلاب آغاز شد. در این مراسم که به همت آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد تدارک دیده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛  دومین روز از مراسمات چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان پارس اباد صبح امروز شنبه با حضور فرماندار،امام جمعه و کلیه مسئولین ادارات و نهادها در سالن عفت مدرسه انقلاب آغاز شد.

در این مراسم که به همت آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد تدارک دیده شده بود،فرماندار شهرستان پارس آباد به بیان دیدگاههای خود در چهلمین سال از دهه فجر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: لازم است دانش آموزان عزیز که نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی هستند از محرومیت ها و مصیبت های پیش از انقلاب مطلع باشند و مفهوم انقلاب و جنگ و شهید و رزمنده را درک کرده و قدردان نعمت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند.

علایی به ایثار و از خود گذشتگی جوانان دوران انقلاب و پس از انقلاب در دوران جنگ تحمیلی و دوره پیشرفت و توسعه کشور اشاره کرد و گفت: شهرستان پارس آباد خود نمونه بارزی از برکت های انقلاب اسلامی است و کسانی که در دوران انقلاب و قبل از آن در این مناطق زندگی میکردند از محرومیت های این منطقه به خوبی آگاه هستند و قدر این نعمت ها را به خوبی می دانند.

وی به خون های ریخته شده در راه انقلاب و بعد از آن در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب و صیانت و پاسداری از مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: فرزندان ما امروز باید از سیر فرایند این دستاوردها آگاه باشند قدر خون های ریخته شده و جوانان پر پر شده در این مسیر را بدانند و قدردان رشادت ها و شهادت طلبی های فرزندان این مرز و بوم علی الخصوص خانواده شهدا که درخت انقلاب را با خون فرزندان خود آبیاری کرده اند،بدانند.

فرماندار شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه از محرومیت دوره ستم شاهی امروزه در هیچ نقطه ای از کشور اثری بر جای نمانده است،گفت: منطقه ای که پیش از انقلاب آب برای آشامیدن اهالی نداشت و هیچگونه امکانات زیر ساختی و بهداشتی و درمانی در آن نبود،امروزه در دورترین نقطه از کشور زیر ساخت های اساسی فراهم شده و تفاوت چندانی با شهر و روستا وجود ندارد و همه اینها به برکت نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رشادی امام جمعه پارس آباد نیز در جمع دانش آموزان و مسئولان شهرستان در مراسم زنگ انقلاب با بیان اینکه این انقلاب ثمره خون هزاران شهید و رشادتهای میلیونها نفر از ملت آزاده ایران است گفت : همه باید احساس مسئولیت نماییم و دستاوردهای انقلاب را پاس داشته و بر امانت مسئولیت که بر دوش ماست دقت کنیم.

امام جمعه پارس آباد دستاوردهای علمی و نظامی ایران اسلامی را در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بسیار بزرگ مایع، اقتدار و عزت ایران اسلامی عنوان کرد و تصریح نمود: ریشه و پایه های انقلاب هر سال مستحکم تر شده و پیام انقلاب به تمام دنیا رسیده و امروز دنیا به تاسی از انقلاب اسلامی در برابر ظلم به پاخواسته اند.

اجرای سرود انقلابی و همخوانی توسط دانش آموزان و به صدا در آوردن زنگ انقلاب بعد از ایراد سخنرانی و بازدید از دستاوردهای دانش آموزان در سالن عفت پایان اولین بخش از برنامه های دومین روز دهه مبارک فجر ۹۷ در مدرسه انقلاب بود.

حضور در فرودگاه شهرستان پارس آباد و استقبال از مسافران پرواز تهران پارس آباد و اجرای نمادین لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی در سال ۵۸ به میهن اسلامی دومین بخش از ویزه برنامه دومین روز از دهه فجر در شهرستان پارس آباد بود.

همچنین در این مراسم مسئولان با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی به استقبال مسافران پرواز هواپیمای تهران پارس آباد رفتند و پس از آن ورزشکاران دوچرخه سوار نیز بصورت نمادین در محوطه فرودگاه پارس آباد رکاب زده و به پرچم کشور عزیزمان ادای احترام کردند.

افتتاح دوباب مسکن معلولین ، یک باب مهد کودک،۱۹ باب خانه محرومان و راه اندازی کلینیک مددکاری بهزیستی سومین بخش از برنامه های روز دوم دهه فجر در شهرستان پارس آباد بود که با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

صیاد آزاد رئیس بهزیستی شهرستان پارس آباد در حاشیه این مرا سم افزود: ۳۲ مهد کودک در حال حاضر فعال است و مجوز اصولی ۱۰ مهد کودک دیگر نیز دریافت شده است و سی و سومین مهد کودک نیز با ظرفیت ۳ نفر اشتغالزایی هم اکنون به بهره برداری رسید که برای خانواده های بی بضائت تنها ۵۰ درصد هزینه دریافت خواهد شد و از سه دهک پایین نیز حمایت خواهد شد.

آزاد گفت: ۴ مهد کودک نیز در ایام دهه فجر در بخش تازه کند شهرستان پارس آباد افتتاح خواهد شد و در بحث مسکن معلولین نیز ۴۲ مسکن معلولین در مسکن مهر افتتاح شده است و ۱۵ مسکن معلولین نیز در سطح شهر به بهره برداری خواهد رسید.

احبابی رئیس کمیته امداد امام خمینی ره نیز از افتتاح ۱۴ باب خانه محرومان در دهه فجر خبر داد و افزود: ۹ واحد از این خانه ها با اعتبار ۳۰ میلیون تومان برای هر واحد احداث شده است و ۴ واحد نیز با اعتبار ۱۳ میلیون بطور مشارکتی با صاحبان خانه ها خریداری شده است که تعدادی از آنان امروز به بهره برداری رسید و مابقی نیز در ایام آتی به بهره برداری خواهد رسید.

پایان بخش برنامه های روز دوم دهه مبارک فجر حضور در مسجد حضرت ابوالفضل ایثارگران و برپایی میز خدمت بود که با حضور فرماندار و روسای دیگر دستگاههای  اجرایی شهرستان پارس آباد برگزار شد.

فرماندار شهرستان پارس آباد در جمع مردم محله ایثارگران از تلاش های دولت برای کاهش بیکاری در منطقه سخن گفت و گفت: تاکنون ۵۴ میلیارد تومان در سالجاری در زمینه اشتغالزایی به متقاضیان پرداخت شده است و حدود صد میلیارد تومان از طرح ها نیز در حال طی مراحل اداری برای دریافت این تسهیلات است.

علایی تصریح کرد: اراده دولت برای ریشه کنی اشتغال در سطح بالایی است و به امید خدا با اجرای طرح پایاب سد خدافرین ریشه بیکاری از منطقه زدوده خواهد شد.

اجرای ۷۲ پروژه و طرح اقتصادی با اعتبار بیش از ۱۳۶ میلیارد تومان در سالجاری از سوی دولت بخش دیگری از صحبت های فرماندار ساعی و پرتلاش شهرستان پارس آباد در این مراسم بود.

پایان بخش برنامه های امروز رسیدگی به مشکلات شهروندان محله ایثارگران و تقاضا و درخواست های شخصی مردم بود که قی البداهه و با حضور مدیران ارگانهای مربوطه دستور مقتضی برای طی فرایند اداری آن صادر شد.

 

خبرنگار: رضا امیرپور

 

انتهای پیام/

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1593
  • بازدید دیروز: 7817
  • کل بازدیدها: 4946435
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي